Ostheopatie: alleen positieve ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Ostheopatie: alleen positieve ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 10:54

ik zoek nog steeds een ostopaat wie raden jullie mij aan.....wonenin de randstad

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:16

Ook bij mijn paard komt regelmatig een osteopate.. dit in combinatie met massage van HA is het beste wat ik ooit voor mn paard heb kunnen doen Ja
Alleen osteopaat of alleen HA was het niet helemaal, maar nu is het gewoon op alle fronten super! Paard van 21 loopt alsof ie 10 is Haha!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 10:47

Cer schreef:
Ook bij mijn paard komt regelmatig een osteopate.. dit in combinatie met massage van HA is het beste wat ik ooit voor mn paard heb kunnen doen Ja
Alleen osteopaat of alleen HA was het niet helemaal, maar nu is het gewoon op alle fronten super! Paard van 21 loopt alsof ie 10 is Haha!

Wat of wie is HA?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:54

tita schreef:
ik zoek nog steeds een ostopaat wie raden jullie mij aan.....wonenin de randstad

http://www.icreo.com/Nederl/therap.htm

Overigens ben ik nu zelf ook in behandeling bij een osteopaat. Wat een wereld van verschil! (en dat in positieve zin. Ben bijna pijnvrij Hyper! ).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:03

simodi schreef:
Wat of wie is HA?

Happy Athlete, een dieptemassageding... in combinatie met osteopathie/manuele therapie echt helemaal fantastisch Ja

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:35

@Cer;
Die tip had ik je nog willen geven als je van ijzers naar blote voeten gaat.Maar dat had je zelf al bedacht!Good thinking! Cool

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:48

Even een vraagje. Er is vandaag een osteopaat bij mijn paard geweest. Een beste man die veel kennis van zaken had. Maar hij heeft mijn paard nog niet kunnen behandelen en alleen lichamelijk onderzocht, hier wilde hij 95 euro voor hebben. Is dit een normale prijs????????
Graag jullie reactie.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:01

lijkt me een beetje veel voor alleen een onderzoek.
Ik betaal 60 euro voor onderzoek plus behandeling. En 70 euro als ze aan huis komt. Al gaat het tarief komend jaar wel wat omhoog.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:20

Jeetje dat scheelt wel een hoop zeg! Ik had al zo'n vermoeden dat er niet veel van klopte. Kan je mij een naam+telefoonnr geven van haar?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:27

@aylinverburg, wat heeft hij onderzocht? Volgens mij bij iedereen bij wie een osteopaat is geweest hebben ze gelijk behandeld( bij mij ook voor ongeveer dat bedrag)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:31

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:40

Alle gediplomeerde osteopaten staan op www.icreo.com
Dit is hierboven ook al genoemd.
Als je daar iemand van kiest, zit je zeker goed en betaal je uiteraard alleen voor een behandeling.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 08:42

De man die ik heb laten komen staat heel goed aangeschreven, dus dit had ik niet verwacht. Hij heeft een algemeen lichamelijk onderzoek gedaan en het geconstateerd dat er zowel links als rechts een blokkade van het s-i gewricht aanwezig is. Omdat er zwelling bovenop dit gewricht zat heeft hij niet kunnen behandelen. Als het een acute ontsteking is mag je niet behandelen. Hij heeft mij doorverwezen naar mijn dierenarts om een scan te laten maken. Hier ben ik heel tevreden mee en ik sta achter deze beslissing. Alleen vind ik het niet helemaal normaal om iemand dan 95 euro te laten betalen voor alleen het onderzoek. Het ergste van het verhaal is dat hij een ander stalgenootje van mij haar paard gratis heeft onderzocht. Dit omdat hij al betaald was voor 2 en een half uur en nog tijd over had aangezien hij mijn paard niet heeft behandeld. Ik vind dit echt een rare manier van zaken doen.

Bedankt in ieder geval voor jullie advies.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 10:01

aylinverburg schreef:
De man die ik heb laten komen staat heel goed aangeschreven, dus dit had ik niet verwacht. Hij heeft een algemeen lichamelijk onderzoek gedaan en het geconstateerd dat er zowel links als rechts een blokkade van het s-i gewricht aanwezig is. Omdat er zwelling bovenop dit gewricht zat heeft hij niet kunnen behandelen. Als het een acute ontsteking is mag je niet behandelen. Hij heeft mij doorverwezen naar mijn dierenarts om een scan te laten maken. Hier ben ik heel tevreden mee en ik sta achter deze beslissing. Alleen vind ik het niet helemaal normaal om iemand dan 95 euro te laten betalen voor alleen het onderzoek. Het ergste van het verhaal is dat hij een ander stalgenootje van mij haar paard gratis heeft onderzocht. Dit omdat hij al betaald was voor 2 en een half uur en nog tijd over had aangezien hij mijn paard niet heeft behandeld. Ik vind dit echt een rare manier van zaken doen.

Bedankt in ieder geval voor jullie advies.

Vind ik ook vreemd. Als onze DA op stal komt en iemand anders vraagt op dat moment ook een consult/advies, dan krijgen we gewoon beiden een rekening voor een half consult, dat lijkt me reeel. Misschien kun je je stalgenoot een deel van de kosten vragen (als ze dat niet zelf aanbiedt, ze komt er anders wel erg makkelijk mee weg)?

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:10

Ik heb die man een email gestuurd, omdat ik het echt zo raar vond. Hij beweert dat hij met haar een andere afspraak heeft gemaakt over de kosten. In dezelfde mail durft hij dan nog te beweren dat hij niet met 2 maten meet, grappig he? Ik heb het aan haar gevraagd en zij zegt dat ze dan de volgende keer moet betalen als hij komt. Voor hetzelfde geld laat ze hem helemaal niet meer komen..... en komt ze er idd erg makkelijk vanaf. Van haar ga ik zeker geen geld terugkrijgen, dat weet ik nu al.
Mijn besluit is genomen: Ik laat een andere osteopaat komen om de behandeling voort te zetten.
De osteopaat waar ik het over had staat trouwens niet vermeld op www.icreo.nl.
Ik heb er in ieder geval van geleerd.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:19

Bij mijn paard zijn 3 osteopaten geweest de eerste was stefan allen en daar was ik tevreden over.Een jaar daarna zat mijn paard weer vast en toen liet ik hans lenselink komen.daar was ik dus totaal niet tevreden over.Hij is ook geen erkende osteopaat in nederland.afgelopen jaar is els bach hier geweest.Ik ben erg tevreden over haar,ze neemt de tijd om je paard te behandelen en na de behandeling ging het een stuk beter met mijn paard.
Als ik ooit weer een osteopaat nodig heb voor mijn paard laat ik els bach weer komen.
Nog een goede osteopaat in de buurt van zeeland noordholland is nethanja pruijsers.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 16:24

Dank je Jordy voor de tip.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:56

Ik laat ga begin volgend jaar met mijn paard naar Matine Burgers. Heb veel goede dingen over haar gelezen, en ben heel benieuwd wat ze allemaal voor Witte kan doen!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 19:16

Martine, Els, Stefan en Nethanja zijn inderdaad ook allemaal gediplomeerde osteopaten volgens ICREO, net als ik trouwens.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:17

Margritta Holtman is gisteren geweest om mijn pony te behandelen. Helaas blijken de rugproblemen erger te zijn dan verwacht. Mijn pony vond de behandeling ook niet leuk, maar er waren wel momenten bij dat ze weg stond te dromen Clown (bijv. bij het behandelen van eerste halswervel - schedel). Margritta heeft tijdens de behandeling ook nog uitleg gegeven en 13 februari komt ze langs om mijn pony voor een tweede keer te behandelen Lachen.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:00

Heleen, ik wil jou laten komen voor mijn paard hoor! Ik heb veel goede verhalen over je gelezen en gehoord.
Ik laat spoedig van mij horen.

De rest allemaal bedankt voor jullie tips en reactie!

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:02

Trouwens, die man die ik heb latenm komen is geregistreerd bij het EDO? Wat is dat voor instantie?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:08

Hoihoi,

Ik heb ook Martine Burgers gehad en daar ben ik ook positief over. Toen mijn paard na twee keer nog niet goed was (terwijl ze had aangegeven dat alle blokkades weg waren) kwam ze nog een keer en mocht ik niet eens betalen.

Alleen kreeg mijn paard na de laatste behandeling (waarbij ze weer behoorlijke blokkades heeft opgeheven) weer klachten terug (onregelmatig in het begin) en toen heb ik de fysiotherapeut erbij gehad. Met longeren en een gerichte oefening was mijn paard binnen 2 weken helemaal rad, dus mijn theorie was dat er nog een "restje" zat dat met training opgelost kon worden.

Dat is een beetje een nadeel van osteopatie, dat ze niet direct trainingsadviezen kunnen geven! Maar ik zou het bij bepaalde klachten zo weer doen hoor Ja

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:08

Belker schreef:
Goede en negatiever verhalen.
Het losmaken van een paard betekend dat een paard uit zijn eigen houding word gehaald. Indien er problemen in het lijf zijn die beperkingen geven op de bewegingen kan het voorkomen dat door het werk van een ostheopaath, de eigen houding zo wordt verstoord dat het paard niet meer geschikt is als rijpaard.
Oftewel, het kan zijn zeker een goede aanvulling geven, maar hou wel in gedachte dat het dier er ook slechter van kan worden. Zeker als bepaalde rontgenlogische afwijkingen al bekend zijn.

Zit dit topic met gemengde reacties te lezen want helaas heb ik negatieve ervaringen gehad. Niet persoonlijk met de osteopaat (kei goede man, goed in zijn werk, al diverse keren hiergenoemd) maar wel met de uitwerking van zijn behandeling. Gewoon zoals Bleker al schreef hierboven Verdrietig .
Had net wedstrijd gehad, 2 x 1e (3 winstp) en hij was wat gevoelig op de rug. Dus ik dacht (net zoals zovelen Blond ) "baat het niet dan schaadt het niet" alleen er niet bij nagedacht dat het de zaak kon versnellen (want ik had niet in de gaten dat het zo erg was).
2 maanden later was ik mijn paard kwijt Huilen .... toen in de kliniek röntgenfoto´s zijn genomen. En dat is iets wat ik wel geleerd heb (door mijn ervaringen): osteopaten kunnen veel goeds doen maar ze hebben geen röntgenogen! Voor mij geldt voortaan: dat er pas een osteopaat aan mijn paard komt als dat door de kliniek (dus na onderzoek) aanbevolen wordt zoals Belker hierboven in de laatste zin meldt!
Sterkte ermee!

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:14

Dat is ook de reden waarom er door mijn dierenarts eerst een scan gemaakt wordt.

Wat ik nog even wil vermelden: een zorgverlener, in dit geval voor een paard, hoort geen dollartekens in de ogen te hebben!!!
Zoals degene die bij mij geweest is!