Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cer schreef:Ook bij mijn paard komt regelmatig een osteopate.. dit in combinatie met massage van HA is het beste wat ik ooit voor mn paard heb kunnen doen![]()
Alleen osteopaat of alleen HA was het niet helemaal, maar nu is het gewoon op alle fronten super! Paard van 21 loopt alsof ie 10 is
tita schreef:ik zoek nog steeds een ostopaat wie raden jullie mij aan.....wonenin de randstad
simodi schreef:Wat of wie is HA?
aylinverburg schreef:De man die ik heb laten komen staat heel goed aangeschreven, dus dit had ik niet verwacht. Hij heeft een algemeen lichamelijk onderzoek gedaan en het geconstateerd dat er zowel links als rechts een blokkade van het s-i gewricht aanwezig is. Omdat er zwelling bovenop dit gewricht zat heeft hij niet kunnen behandelen. Als het een acute ontsteking is mag je niet behandelen. Hij heeft mij doorverwezen naar mijn dierenarts om een scan te laten maken. Hier ben ik heel tevreden mee en ik sta achter deze beslissing. Alleen vind ik het niet helemaal normaal om iemand dan 95 euro te laten betalen voor alleen het onderzoek. Het ergste van het verhaal is dat hij een ander stalgenootje van mij haar paard gratis heeft onderzocht. Dit omdat hij al betaald was voor 2 en een half uur en nog tijd over had aangezien hij mijn paard niet heeft behandeld. Ik vind dit echt een rare manier van zaken doen.
Bedankt in ieder geval voor jullie advies.
Belker schreef:Goede en negatiever verhalen.
Het losmaken van een paard betekend dat een paard uit zijn eigen houding word gehaald. Indien er problemen in het lijf zijn die beperkingen geven op de bewegingen kan het voorkomen dat door het werk van een ostheopaath, de eigen houding zo wordt verstoord dat het paard niet meer geschikt is als rijpaard.
Oftewel, het kan zijn zeker een goede aanvulling geven, maar hou wel in gedachte dat het dier er ook slechter van kan worden. Zeker als bepaalde rontgenlogische afwijkingen al bekend zijn.