natuurlijk bekappen ik geloof het!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: natuurlijk bekappen ik geloof het!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:06

Quellian schreef:
Nee hoor, mijn paarden staan er tot in de puntjes verzorgd bij, hebben ze een nieuwe deken nodig, dan krijgen ze dat Lachen Het maakt me niet uit wat het kost, paarden gaan voor alles. Dus geen conclusies trekken over mij als persoontje Knipoog

Doe ik wel.. Doe jij toch ook over anderen Ja

Citaat:
Wij hebben ook meiden op stal die alles 'natuurlijk' doen hoor Ja Beide hebben geen geld (werkloos), dus de paarden moeten in de blubber blijven staan, ondanks dat ze de hele dag voor het hek staan te draaien en hinniken.

Dan haal je zelf wat dingen door elkaar... niet alle mensen die 'natural' zijn (enge hokjesgeest) doen dat op die manier. En er zijn nog 100 tussenwegen...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:07

arno8 schreef:
Tja, Quellian kan het ook weten want zij heeft jarenlange ervaring met het natural houden van een paard. En ze weet dus dat dit veel minder geld kost.

Juistem Ja

arno8 schreef:
schrap je jezelf van het lijstje met serieuze discussie kandidaten.

Ik hoef niet op het lijstje met discussiemaatjes te komen hoor, vertel alleen even mijn mening. Maar dat is nou juist het probleem met de naturals; het lijkt wel een sekte, want alles moet opgedrongen worden, staan niet open voor normale dingen en al helemaal niet voor andermans mening.

Cer

Jij dringt toch ook je mening op... en je trekt hele rare discussies.. Vind je het gek dat mensen zo reageren Verward

050206051012

Sorry Cer, maar als jij zelf in hoeven gaat staan hakken nadat je een cursus hebt gehad van 2 dagen, je je paard nat in de wei moet zetten omdat ie een berenvacht heeft en je niet aan dekens doet. Vind ik niet juist tegenover de dieren, doe me dán maar een Anky look-a-like.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:08

Cer schreef:
Jij dringt toch ook je mening op... en je trekt hele rare discussies.. Vind je het gek dat mensen zo reageren Verward

LEZEN. Ik verbaas me er serieus over hoeveel mensen hier problemen hebben met begrijpend lezen Haha!

Overal staat 'in mijn ogen', 'mijn mening' en 'ik persoonlijk'. En weet je? Daar heb ik op gelet, omdat ik WIST dat de naturals gingen vallen over mijn mening Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:09

Ja, jezelf incluis Ja
Althans, dat is mijn mening dan he Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:09

Cer schreef:
Ja, jezelf incluis Ja
Althans, dat is mijn mening dan he Knipoog

Jij mag je mening hebben hoor, ik ken je niet, so be it Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:13

Quellian schreef:
Sorry Cer, maar als jij zelf in hoeven gaat staan hakken nadat je een cursus hebt gehad van 2 dagen, je je paard nat in de wei moet zetten omdat ie een berenvacht heeft en je niet aan dekens doet. Vind ik niet juist tegenover de dieren, doe me dán maar een Anky look-a-like.

Waarom niet? Nat in de wei zetten deed ik trouwens al toen ik nog 'normaal' was Haha!

Overigens we hakken niet in hoeven, hou daar toch eens mee op Boos!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:14

Overigens, ik ben geen natural (nare hokjesdenken) dus schaar ik mezelf niet onder 'de naturals die over je mening gingen vallen'.. Blijkbaar kunnen normals (nare hokjesdenken) of anderen ook over je mening vallen Ja

Die link die eerder genoemd werd is een slecht voorbeeld. Door reguliere smeden wordt ook niet altijd heel handig gewerkt. Het is maar net of je de juiste treft. Jammer dat je tegenwoordig als paardeneigenaar zowel dierenarts, voedingsdeskundige, hoefsmid en fysiotherapeut moet zijn...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:14

Arabesk schreef:
Waarom niet? Nat in de wei zetten deed ik trouwens al toen ik nog 'normaal' was Haha!

Overigens we hakken niet in hoeven, hou daar toch eens mee op Boos!

Sorry, valt bij mij niet onder normaal.

Hakken in hoeven ook niet. Steunsels verwijderen noem ik hakken ja.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:16

Hoe kan jij oordelen over een cursus die je niet gevolgd hebt Verward

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:18

Quellian schreef:

Oh, deze had ik nog niet gelezen...
Als je doet wat jij beschrijft, ben je niet goed bij je hoofd.... ik weet niet wat dat voor mensen zijn Verward Kennissen van jou?
Niet aan dekens doen is niks mis mee toch?
En dat van die 2daagse cursussen is achterhaald. De mensen die ik ken en die hun paard natuurlijk laten bekappen halen er allemaal een deskundig en goed opgeleid iemand bij. Niet iemand die een LOI-tje heeft gedaan...

Ik ken ook mensen die zelf dokteren, geen DA erbij halen, hele ijzerwerken in de mond hangen, hulpstukken tot en met gebruiken, op kromme zadels rijden etc etc, maar dan zeg ik toch ook niet dat alle ruiters idioten zijn?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:19

Cer schreef:
Overigens, ik ben geen natural (nare hokjesdenken) dus schaar ik mezelf niet onder 'de naturals die over je mening gingen vallen'.. Blijkbaar kunnen normals (nare hokjesdenken) of anderen ook over je mening vallen Ja

Die link die eerder genoemd werd is een slecht voorbeeld. Door reguliere smeden wordt ook niet altijd heel handig gewerkt. Het is maar net of je de juiste treft. Jammer dat je tegenwoordig als paardeneigenaar zowel dierenarts, voedingsdeskundige, hoefsmid en fysiotherapeut moet zijn...

Nou, weet je wat mij zo tegenstaat?

Ik ga er altijd vanuit dat mensen het beste voor hebben met hun dieren. Of je ze nou wel of niet met dekens zet, op ijzers, op krachtvoer, op stal, etc. IEDEREEN doet z'n best.

Maar elke keer moet er weer een discussie ontstaan waarin verteld wordt door 'naturals' hoe slecht het is om dekens op te leggen, hoe slecht het is om ijzers onder te hebben en meer van dat, incl. links. Je zou je zowat bezwaard gaan voelen tegenover je paard! Je wordt onderhand afgeschilderd alszijnde slécht voor je paard, terwijl je er ALLES voor over hebt, snap je wat ik bedoel? Maar andersom mag er geen kritiek komen.

Zal ter informatie vertellen hoe ik mijn paarden hou:
Mijn paarden staan met dekens op, overdag lopen ze nu in de wei en 's avonds gaan ze lekker op stal. Ik rij amper (een vriendin van mij zegt altijd over mij 'Diane rijdt weinig, want een paard vindt het niet leuk'), ze staan op blote voeten, krijgen handjeswerk brok en verders kan er niemand zo goed zijn voor mijn paarden Clown

En ik heb écht geen zin om me constant te moeten verdedigen, puur omdat ik ze mishandel etc. omdat ze dekens op hebben en 's nachts op stal staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:20

Tjonge jonge jonge...die discussies hier...een aantal mensen laten hun paard hier wel goed optijd bekappen of doen dat misschien wel zelf. Die paarden lopen niet met te lange tenen, maar er zijn toch een hoop mensen hier die wellicht zelf eens hun (natuurlijke) bekapper naar hun eigen tenen moeten laten kijken...zijn in mijn optiek bij een aantal mensen zeker te lang! En dan wordt je er zo snel op getrapt hè!!! Frusty

Per ongeluk op t verkeerde knopje gedrukt...boel weg nu over hokjes denken en respecteren van elkaars mening, maar geloof dat dat wel gelezen was... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Jessica op 09-11-06 11:37, in het totaal 4 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:20

Arabesk schreef:
Hoe kan jij oordelen over een cursus die je niet gevolgd hebt Verward

Bijrijdster van een vriendin van mij.

Zoals ik op de vorige pagina schreef, staat dat paard nu ijzerloos en loopt op eieren.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:22

Ja en als ze goed opgelet had tijdens de cursus had ze ook begrepen waarom paarden die van de ijzers gehaald worden op eieren lopen Gestoord.

En verder ik ga een stuk schrijven dat wat langer is, over waarom wij zo stellig overtuigd zijn van ons gelijk. Het komt eraan, als het zover is, stuur ik je een pb'tje met waar ik het geplaatst heb. Maar daar moet ik even voor gaan zitten. Anders wordt het zo'n wazig HC verhaal.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:23

Arabesk schreef:
Ja en als ze goed opgelet had tijdens de cursus had ze ook begrepen waarom paarden die van de ijzers gehaald worden op eieren lopen Gestoord.

En verder ik ga een stuk schrijven dat wat langer is, over waarom wij zo stellig overtuigd zijn van ons gelijk. Het komt eraan, als het zover is, stuur ik je een pb'tje met waar ik het geplaatst heb. Maar daar moet ik even voor gaan zitten. Anders wordt het zo'n wazig HC verhaal.

Arabesk, mij hoef je geen PB te sturen. Ik zal hier ook niet een heel verhaal neerplanten waarom ik er zo van overtuigd ben waarom mijn paarden een deken op moeten en waarom ze 's nachts op stal slapen.

Accepteer gewoon dat er mensen zijn die het anders doen. Punt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:24

Quellian schreef:
Steunsels verwijderen noem ik hakken ja.
Heb je enig idee waarom die dingen verwijderd worden??
Dat zou nl al aardig kunnen bijdragen aan een stukje begrip Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:25

DubbelDun schreef:
Quellian schreef:
Steunsels verwijderen noem ik hakken ja.
Heb je enig idee waarom die dingen verwijderd worden??
Dat zou nl al aardig kunnen bijdragen aan een stukje begrip Knipoog

Ik heb hier vorig jaar een heel gesprek met een reguliere HS over gehad Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:25

Quellian schreef:

Nee Vork

in dat lange betoog zal ik uitleggen waarom niet. Maar ik ga nu aan t werk Doei!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:26

Quellian schreef:
Ik heb hier vorig jaar een heel gesprek met een reguliere HS over gehad Knipoog
En wat was zijn (en daarmee schijnbaar jou) mening ??

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:26

bramante2007 schreef:
ik heb mij nieuw haflinger half jaar toen ik haar net had wist ik niet dat ze zullen slechte hoeven had. ze had heel erg last van brokkel hoeven daarom kon ze van de zomer niet lekker het land om ivm de yzer die eraf zullen gaan vervolg dat de hoef steeds korter werden. vier weken terug id er een natuurlijke bekapper geweest de yzer zijn er af en wonder baarlijk ze brokkelen niet meer. ze loop wel iets gevoelig als er ongelijke steen er ligt maar dat heb even de tijd nodig ze heeft er geen pijn aan. en rijden gaat ook super ze loopt veel ruimer en struikelen is over. ik ben te vrede met deze natuurlijke bekapper en jullie???
hetschilt me een hoop geld ook!!!

Heb je een foto van voor en na? Lachen

Een paard hoort niet gevoelig te lopen na een kapbeurt, dat is echt dikke onzin.
Een goede hoefsmid had dit ook prima kunnen oplossen door haar ijzers er anders onder te leggen namelijk. Met natuurlijk bekappen worden ze laag op de verzenen gezet waardoor er meer druk komt op de pezen en gewrichten en worden dus zo alleen maar extra belast. Waarom denk je dat hoefkatrol paarden zo hoog worden gezet op het ijzer met een steunsel eronder. Dat is niet voor niks.

helaas is hoefsmid nog steeds een vrij beroep dus iedere gek kan het uitvoeren Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:28

Arabesk schreef:
Quellian schreef:

Nee Vork

in dat lange betoog zal ik uitleggen waarom niet. Maar ik ga nu aan t werk Doei!

T is maar goed dat de wereld niet helemaal bestaat uit mensen die elkaars ideeën niet respecteren...zou een erg ongezellige boel worden!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:32

Citaat:
Met natuurlijk bekappen worden ze laag op de verzenen gezet waardoor er meer druk komt op de pezen en gewrichten en worden dus zo alleen maar extra belast

@Youngster: dit is dus echt klinklare onzin. Er wordt heus niet ineens een paar cm van de achterkant afgehaald. Veel paarden hebben een verkeerde stand (breuklijn) en die laat je bij NB langzaam aan wat zakken. Hier kunnen ettelijke kapbeurten voor nodig zijn.
Hierdoor ontstaan geen pees/gewrichtproblemen.

Citaat:
Waarom denk je dat hoefkatrol paarden zo hoog worden gezet op het ijzer met een steunsel eronder. Dat is niet voor niks.
Dat heeft dus niets te maken met de manier waarop een hoef HOORT te staan, maar is bedoeld om het paard langer te kunnen gebruiken.
Je kunt je zelfs afvragen of het middel hier niet erger is dan de kwaal !!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:32

skippy1 schreef:
T is maar goed dat de wereld niet helemaal bestaat uit mensen die elkaars ideeën niet respecteren...zou een erg ongezellige boel worden!

Nou idd. Daar krijg je oorlogen door Ja