janderegelaa schreef:Afgrijselijk om de meeste van jullie posts te lezen! Ten eerste: in het wild levende paarden zouden minder hoefproblemen hebben. Niet waar, alleen de natuurlijke selectie doet daar zijn werk dus op volwassen leeftijd zijn die er al bijna niet meer.
Ten tweede, de hoeven van een wild paard zijn door de eeuwen heen zo gevormd door diezelfde natuurlijke selectie.
Ten derde, wilde paarden rennen een stuk minder dan onze gedomesticeerde paarden die wij uit de stal of paddock trekken en die meteen met koude spieren en gewrichten aan het werk moeten. Dus ook veel minder slijtage.
Ten vierde, hoe kan iemand het in zijn hoofd halen om de zo ongeveer belangrijkste dingen aan een paardenlichaam na een cursusje van een dag als een expert te gaan behandelen.
En tot slot, kijk hier maar eens: ************
Ook weinig weten van onderzoek...
Ze hebben 'wilde' dode paarden gecontroleerd en nergens bleek de oorzaak zwakke hoeven te zijn.
Ze hadden allemaal prachtige sterke hoeven waarvan wij alleen maar dromen kunnen.
Paarden horen ook niet op stal maar op een wei of paddock en ze staan maar heel weinig stil.
Dan zijn het wel niet zoveel kilometers die ze lopen maar daarvoor kun je ja de hoeven bijhouden en verzorgen.
Citaat:
Ten vierde, hoe kan iemand het in zijn hoofd halen om de zo ongeveer belangrijkste dingen aan een paardenlichaam na een cursusje van een dag als een expert te gaan behandelen.
Ben ik het met je eens.
Ik vind de curssusen wel goed en informatief en je leert er ook wat van maar je daarna een echte NB'er te noemen vindt ik not done!
Citaat:
En tot slot, kijk hier maar eens: **********
Krijg je er geld voor om hoofcare te promoten?
Die naam komt me langzaam de strot uit.
Laatst bijgewerkt door hns op 26-09-06 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt