zelf nagels er inslaan

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: zelf nagels er inslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:12

EricPrast schreef:
Om misverstanden te voorkomen: ik heb niks tegen NH/NB als zodanig, iedereen die er heil in ziet moet vooral lekker zijn gang gaan. Maar de krampachtige, door-de-strot-douwerige manier waarop menig NH/NB-aanhanger meent de rest van de paardrijdende wereld van hun gelijk te moeten overtuigen vind ik ronduit stuitend. Doe met je paard wat je goeddunkt, maar dring je overtuiging niet op aan mensen die daar niet om vragen.


Ons doel is ook niet overtuigen, iemand kan alleen zichzelf ergens van overtuigen.

Wat we wel doen in de diverse topics, bijvoorbeeld: brokkelhoeven, wel of geen ijzers, hoefbevangen en hoefkatrol. INFORMATIE geven over hoe het óók kan.

De keus is aan mensen zelf, maar omdat nog steeds niet iedereen op de hoogte is van NB geven we info over de NB-oplossingen die er zijn voor de verschilllende problemen.

Dat kan 'spammerig' overkomen, maar de ijzer-mensen doen precies hetzelfde, die geven hun visie over de oplossing van diverse problemen en wij ook. Ik denk dat het meer opvalt, omdat de adviezen meestal flink afwijken van de 'standaard' die we gewend zijn, zo niet 180 graden het tegenovergestelde.

Veel mensen zien zo'n NB oplossing die aangedragen wordt meteen als een regelrechte aanval en kritiek op hun wijze.

Trouwens je hóeft de NB posts niet te lezen, gelukkig heb je een scrollknop op je muis en kan je snel door naar de voor jou zinnige posts Pling

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Re: zelf nagels er inslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:02

Arabesk schreef:
Dat kan 'spammerig' overkomen, maar de ijzer-mensen doen precies hetzelfde, die geven hun visie over de oplossing van diverse problemen en wij ook. Ik denk dat het meer opvalt, omdat de adviezen meestal flink afwijken van de 'standaard' die we gewend zijn, zo niet 180 graden het tegenovergestelde.

Veel mensen zien zo'n NB oplossing die aangedragen wordt meteen als een regelrechte aanval en kritiek op hun wijze.

Trouwens je hóeft de NB posts niet te lezen, gelukkig heb je een scrollknop op je muis en kan je snel door naar de voor jou zinnige posts Pling


Ter herinnering dan nog maar even de post waarmee TS dit topic opende:
jessie84 schreef:
Bij mijn paard zit het achterijzer los maar over 2 weken moet ik pas naar de smid. Heeft iemand wel eens een nagel er zelf ingeslagen en hoe deed je dat.
Weet iemand ook waar je zelf gereedschap kan kopen. Het lijkt me nl weleens handig zo n tang waar je de nagels mee ombuigd. Of misschien is er iemand die er 1 heeft liggen en niet meer gebruikt.

Geen van de in dit topic door NB'ers gegeven reacties is een direct antwoord op zelfs maar één van de door TS gestelde vragen. Dat is niet raar, want de vragen die ze stelt hebben geen van allen iets met NB te maken, noch kan NB m.i. hiervoor een alternatief bieden. Houd je er dan ook lekker buiten ipv. altijd maar weer te proberen om nieuwe zieltjes te winnen. Iemand die zich in NB wil verdiepen is vast ook prima in staat om de daarover beschikbare informatie zelf op te zoeken. Eén keer Googlen en je hebt voor 3 weken leesvoer.

Er zijn zat andere topics op Bokt waarbij er wel een NB-alternatief is voor de vraag die door de TS van dat topic gesteld wordt en als daarin door NB'ers gereageerd wordt zul je mij daarover niet horen klagen en al helemaal zo'n alternatief niet afkraken. Ik verbeeld me helemaal niet de wijsheid in pacht te hebben, noch dat TB in alle gevallen zaligmakend is en daarbij ga ik er vanuit dat bij zo'n soort vraagstelling de TS zelf degene is die het beste kan bepalen welke van de aangedragen oplossingen voor hem of haar de meest geschikte is. En als TS vindt dat dat de NB-oplossing is: prima, leef je uit.

Omgekeerd heb ik (maar dat kan ook komen omdat ik ze idd. pleeg te mijden) in een NB-topic nog nooit een TB'er zien reageren met: "Spijker er lekker rondom ijzers onder, dan komt het helemaal goed". Dat is eventjes wat overdreven natuurlijk, maar dat is met opzet, om mijn punt te verduidelijken. In zo'n type topic zit de TS net zo min op zo'n reactie te wachten, als in een zuiver ijzer-gerelateerd topic de TS op een NB-antwoord. Dat er dan toch steeds maar weer bij betrekken komt op mij (en gezien de andere reacties die je regelmatig ziet, ben ik daarin geen uitzondering) idd. in toenemende mate spammerig over. Dat is jammer, want daarmee doen de NB'ers hun zaak denk ik meer kwaad dan goed. Het kan toch nooit de bedoeling zijn geweest dat er steeds vaker gedacht en ook geschreven wordt: "Oh, nee hè, daar heb je hen weer!" of iets van die strekking.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: zelf nagels er inslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:07

dat is niet waar eric, ik nb ook en heb wel een gericht antwoord gegeven Knipoog

SpikyBlue

Berichten: 1411
Geregistreerd: 29-06-06

Re: zelf nagels er inslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:51

Maarem.. even weer over naar de TS:
(als de hoefsmid ondertussen al niet geweest is) Bel voortaan gewoon je smid op dat je ijzer loszit.. Het klusje is zo geklaard maar waarom zou je zelf moeilijk gaan lopen doen als je daar een hoefsmid voor hebt? Knipoog

lovemonami

Berichten: 499
Geregistreerd: 28-06-06
Woonplaats: velserbroek

Re: zelf nagels er inslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:35

ja indd ik zou zelf nooit durven om een ijzer der onder te slaan dat durf ik zelf gewoon niet stel je voor dat je net iets verkeert slaat. nou heb ik er verder niks op tegen als mensen dat doen het is hun paardje en hun mogen bepaalen at ze met hun beesies doen Knipoog

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: zelf nagels er inslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 00:39

als k jou was zou ik het niet zelf doen. dalijk sla je de nagel er verkeerd in en dan heb je en probleem.

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: zelf nagels er inslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:46

Jij hebt een groter probleem.... Haha! ZUllen we even de normale Nederlandse taal gebruiken? Zo blijft het voor iedereen leesbaar!