Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Arabesk schreef:maras schreef:Sterker nog, ik voel me hartstikke schuldig dat ik
al een jaar
aan het " proberen" ben of het dan eindelijk beter gaat met zijn voeten.
maak daar maar van PAS een jaar
het duurt vaak minimaal een jaar voordat je je paard met natuurlijk bekappen weer gezond hebt en over het asfalt kunt rijden. Tot die tijd zul je je eigen verwachtingen moeten aanpassen en bijv. meer in de bak rijden en door de bermen.
maras schreef:Overigens is er vorig jaar ook al een natuurlijk bekapper bij mijn paard geweest, dure hoefschoenen van Smit aan laten meten maar geen verbetering, welke opties heb ik nog meer??
Jovarna schreef:Maras, even een paar vragen, voor mij, ter verduidelijking.
Hoe vaak is deze natuurlijk bekapper geweest en hoe lang waren/zijn de tussenpozen tussen de bekapbeurten door? Komt hij nog steeds bij je paard of niet meer? Hield/houd je de hoeven tussentijds zelf bij? Hoe lang heb je met de hoefschoenen gereden? Rij je nu nog met de schoenen en zo nee, waarom niet?
cynthiar schreef:Maar wat doe je er dan aan als je je paard zonder ijzers hebt staan en je loopt alleen met hem op zachte bodem, maar hij blijft moeilijk lopen en ziijn hoeven slijten sneller dan dat ze aangroeien zodat ze amper bekapt kunnen worden???????????????
cynthiar schreef:Maar wat doe je er dan aan als je je paard zonder ijzers hebt staan en je loopt alleen met hem op zachte bodem, maar hij blijft moeilijk lopen en ziijn hoeven slijten sneller dan dat ze aangroeien zodat ze amper bekapt kunnen worden???????????????
Arabesk schreef:Niet alles wat Anky doet is goed. Zie LDR methode discussie topic.
Er is een GP amazone overgegaan op ijzerloos!
mmaverick schreef:Een heel mooi feit vind ik wel het volgende: Waarom presteert bijvoorbeeld Anky van Grunsven zo goed op internationaal niveau? (denk eens aan de olympische medailles en andere wereldbeker overwinningen).
Volgens mij heeft zij haar paarden gewoon op ijzers staan. Dus is dat slecht als je naar de prestaties van haar paarden kijkt? Lijkt me niet.
opala schreef:mmaverick schreef:
Een heel mooi feit vind ik wel het volgende: Waarom presteert bijvoorbeeld Anky van Grunsven zo goed op internationaal niveau? (denk eens aan de olympische medailles en andere wereldbeker overwinningen).
Volgens mij heeft zij haar paarden gewoon op ijzers staan. Dus is dat slecht als je naar de prestaties van haar paarden kijkt? Lijkt me niet.
Nou wanneer je haar dat nou vraagt, misschien omdat een hoefijzer ook "geluk" brengt
mmaverick schreef:Ook ik sta er elke keer weer van te kijken hoe agressief het toe gaat in forums waarin over NB wordt gesproken.
Ik vind het altijd weer grappig dat mensen vanuit zichzelf gaan denken en dan hun wil of mening willen opleggen aan een ander. 'Mijn paard doet dit of dat DUS jouw paard moet ook zus en zo'.
Ieder moet doen wat hij/zij zelf het beste vind dus probeer het dan niet zo dwingend te verkondigen richting anderen.
mmaverick schreef:Ook ik sta er elke keer weer van te kijken hoe agressief het toe gaat in forums waarin over NB wordt gesproken.

Arabesk schreef:Soms moet je prikkelen om mensen aan het denken te zetten

Citaat:Er is een GP amazone overgegaan op ijzerloos!
. Is dus niet een voorbeeld waar je wat mee kan.