CherokeeChum schreef:Bekappen is een vak, een hoef in een gewenst model vijlen kan inderdaad elke dorpsgek,een paard correct laten landen op zijn voeten,zorgen dat zijn gewrichten, en pezen heel blijven, en dat de voet in goede conditie blijft, is heel wat anders.
Ok, vast helemaal waar. Maar hoe lang wordt er nu op de opleiding daadwerkelijk besteed aan deze onderwerpen? De mening van de mensen van hoefnatuurlijk hierover ken ik al, ik zou het weleens willen horen van iemand die ook hoefsmid is. Hoeveel tijd wordt er tijdens de opleiding besteed aan het goed leren bekappen van een paard?
Citaat:
Het stikt tegenwoordig van de would be en beunhaas voetverprutsers en tot overmaat van ramp is het tegenwoordig nog een vrij beroep ook ......arme paarden!
Ik wens jullie paarden een heel goede kundige hoefsmid toe,maar als ik hier sommige mensen het evangelie hoor prediken, totaal zonder enige onderbouwing, of verwijzend naar een of andere site
bij gebrek aan eigen inzicht en kennis vrees ik het ergste!
Ik heb bij jouw berichten in dit topic ook nog geen onderbouwing kunnen vinden bij de adviezen die je geeft. De pot verwijt de ketel....