rotstraal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:55

Mijn hoefsmid zei open houden, alleen bij mij word het alleen erger. Onze shetlander heeft het achter alleen, maar daar zijn de stralen zo goed als helemaal weg. Ik heb ze iedere dag goed open gehouden. Kan ik nog nog gaan aanklooien of toch beter hoefsmid bellen?

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:56

Jamezy schreef:
kathinka schreef:
Ik heb blauwtinctuur ( als ik het goed schrijf )

Is dat dat blauwe spul uit een spuitbus?

Dat heb ik ook!
Is bestemd voor varkens, koeien en paarden Ja

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:57

pubelia schreef:
Mijn hoefsmid zei open houden, alleen bij mij word het alleen erger. Onze shetlander heeft het achter alleen, maar daar zijn de stralen zo goed als helemaal weg. Ik heb ze iedere dag goed open gehouden. Kan ik nog nog gaan aanklooien of toch beter hoefsmid bellen?

niks tegen doen lijkt mij juist een hele slechte optie!
Zo rot de straal alleen maar verder weg, ik zou toch dat Blauwe spuit spul gaan halen, zal ik morgen op stal voor je kijken hoe het precies heet?
Bij mij werkt het super goed!

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 09:18

Hipposol, dit zit in een groen spuitbusje. Als de smid de stralen heeft bijgesneden (liefst zoveel mogenlijk rotstraal wegsnijden) en dit dan in de middelste straalgroeve spuiten en er overheen.

de bacterie die rotstraal veroorzaakt is een annerobe (hoop dat ik het goed schrijf) bacterie.. dat betekend dat hij niet tegen zzustof kan en dus dood gaat als de rotstraal vrij ligt. Teren is wel een optie als het rotte gedeelte eerst goed verwijdert wordt. Teer droogt uit dus de straal groeven gaan wijder staan, op deze manier komt er zuurstof bij... verder de hoef goed schoon houden en de stal idem dito. kijk er wel mee uit want als het te diep gaat kan het ook naar binnen slaan en dan ben je verder van huis!

Suc6 er mee!