Easywalkers wie heeft er ervaring mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: Easywalkers wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:41

JollyJumper schreef:
Hoe zit het eigenlijk met stiften indraaien, zijn daar speciale stiften voor, of moet je de 'gewone' ijzeren stiften gebruiken?

Zelfde vraag

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:38

er zijn speciale stiften voor. Ze zijn iets korter en hebben een schroefdraad van 8 mm i.p.v. 10 mm.

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:11

Ik vraag me af of een paard zonder hoef- en beenproblemen en altijd goede ondergrond loopt er ook profijt van heeft? Ik rij zelf dressuur met mijn paarden en heb geen problemen met mijn huidige ijzers (glijden oid). Ik ben erg benieuwd of ik dan verschil zal merken?

Gerrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:50

Tammie schreef:
Ellemieke komt morgen bij mijn pony Easy Walkers er onder zetten. Mijn pony heeft artrose en het schijnt een uitkomst te zijn voor deze patiënten , eens kijken of dit beslag verbetering brengt. Op dit moment loopt ze nog op blote voeten.

Het zal wel iets met de demping te maken hebben, dat ze nu beslagen wordt?
Heb je dit in overleg gedaan of kwam je er zelf op?

SylviaG schreef:
Ik vraag me af of een paard zonder hoef- en beenproblemen en altijd goede ondergrond loopt er ook profijt van heeft? Ik rij zelf dressuur met mijn paarden en heb geen problemen met mijn huidige ijzers (glijden oid). Ik ben erg benieuwd of ik dan verschil zal merken?

Als je ziet( in de grafieken) wat het verschil in trilling is in ijzer tov kunststof op het bewegingsapparaat bij een paard zal dat zeker tot verschil leiden
Kunststof is lichter, beweeglijker (hoefmechanisme) en bootst de blote hoef goed na.
Misschien zul jij zelf niet direkt het verschil merken maar je paarden deste meer!

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:50

mijn artrose paardje loopt alleen in de paddock en wei dus nooit op het harde maar zelfs op zachte bodem loop ze veel beter! Dus absorbeerd echt veel!

Marith_Ov

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:37

@ Gerrie: Het is in overleg gegaan, aangezien ik haar liever op blote voeten heb lopen, maar niet met pijn.

Ze is alleen voor beslagen, achter was niet nodig. Het heeft idd met de demping te maken .

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 09:04

Ik snap het Tammie

Geef je haar ook nog inwendige ondersteunig misschien??

Marith_Ov

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 09:49

Ja, ze krijgt Glucosamine en ik moet nu ook fysiotherapie gaan doen, zodat Tamarinde weer haar slechte been meer gaat belasten. Ze is nu wat scheef.

Het is erg leuk zo'n hoefsmid die allerlei tips geeft om je hele paard weer in model te krijgen en het niet alleen de voeten in model brengt. Ik heb de eerste keer dat ze kwam ook direct tips mee gekregen hoe ik Tam het beste kan rijden.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:25

Fijn he, als mensen zo meedenken

Sterkte met revalideren!

koshkosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:11

Hoi Sylvia! Je zult er zeker profijt van hebben want je paard gaat zich veel makkelijker bewegen doordat hij zijn rug veel losser gaat laten!!
Probeer het gewoon!

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:29

bij mij op de stal staat er nu ook een paard met artrose op deze "ijzers" Werkt echt super, ze zijn eronder gezet door mijn hoefsmid Bram de Lange (al eerder genoemd) Nu niet gelijk allemaal mijn hoefsmid meer werk geven he!!!

SylviaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:52

koshkosh schreef:
Hoi Sylvia! Je zult er zeker profijt van hebben want je paard gaat zich veel makkelijker bewegen doordat hij zijn rug veel losser gaat laten!!
Probeer het gewoon!

Als mijn hoefsmid weer komt zal ik het er eens met hem over hebben. Ben benieuwd hoe hij erover denkt! Wie weet ga ik ook wel over op sportijzers...

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:40

de easywalkers zijn heel fijn om mee te rijden, jammer genoeg zijn ze na vier weken met amper en alleen in de wei staan al afgesleten, wat natuurlijk een beetje te duur gaat worden....

nu gaan we terug op gewoon ijzers over, in de toekomst misschien nog eens de hippoflex proberen

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:12

Mijn atreyu loopt alleen op zachte grond maar doet volgens mij meer als een half jaar met 1 paar easy walkers....

noba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 20:31

Begrijp er niks van dat de ewtjes zo snel slijten bij 1 van de personen op dit forum! Wat doe je ermee? Onze paarden staan er nu ruim 6 weken op! Met eentje ben ik altijd buiten, eentje staat heel veel in de molen, paard van een vriendin stapt ook heel veel op het harde. Bovendien staan ze nog veel in de wei ook dus het zijn echt wel paarden die heel intensief gebruik maken van de ewtjes. Ben er overigens echt super tevreden over!!!!!

robbiespaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:19

Mijn paardje gaat ook zeker op de easywalkers tegen de tijd dat hij ijzers nodig heeft. Hij gaat namelijk voor de wagen lopen en ik wil graag zijn benen "heel" houden. Ik heb heel erg het idee dat met ijzers je de dempende werking weghaalt uit je benen en met de easywalkers hou je deze dempende werking wel. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze slecht zouden moeten zijn voor je paard. Je zet hardlopers toch ook niet op dunne gympjes? Ik denk dat het logisch gedacht is van me om zo te denken. Onze professionele hardlopers zet je ook op goede dempende en verende schoenen. Dus waarom onze paarden dan ook niet en ja.... dat ze in het begin raar lopen dat zou heel goed kunnen. Ik denk echt dat deze easywalkers het behoudt zijn van je paardenbenen en hoeven en zeker voor de paarden die voor de wagen lopen. Overigens kun je er gewoon stiften in draaien hoor in deze easywalkers.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:56

Stiften zijn -net als blootvoets- als het goed is niet nodig. De easy walker zou uitzichzelf zoveel grip hebben.

Overigens, ik zou zoiezo nooit kalkoenen gebruiken, zeker niet tijdens het rijden o.i.d. Stel het paard schrikt een keer, en springt weg, maar vervolgens zitten zijn voeten vast aan de grond, waardoor hij zijn pees verdraait. Ga zelf maar is proberen te rennen op een grasveld met 2 cm lange dunne metalen spikes aan je schoenen, wedden dat je binnen no-time je enkelbanden heb gescheurd....

Snap werkelijk niet dat mensen dat doen, kalkoenen onder, maargoed.

En wat betreft het doorglijden en afslijten, het is niet normaal dat een paard doorglijd, dat is iets wat ze zich met ijzers aangeleerd hebben!!!
Het is ook erg slecht voor de paarden benen.

Een normaal en gezond paard zet zijn hoef op de grond als deze gelijke snelheid is met de grond, 0 dus.
Maar wanneer een paard op ijzers staat, of er net af is, blesures heeft of slecht bekapte hoeven, dan glijden ze door.

En het afslijten word dus ook bepaald door het beslaan. Als de walker goed onder de paarden hoef zit, en het paard dus correct loopt, glijd deze niet door en slijt het dus ook amper.

Zet je het er niet goed onder, word de walker verkeerd rondgevijld, dan gaan ze wel 'glijden' (wat met een walker dus wel mogelijk is, alleen niet verplicht, zoals bij een gewoon ijzer) en belasten ze hun pezen alsnog.

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:38

noba schreef:
Begrijp er niks van dat de ewtjes zo snel slijten bij 1 van de personen op dit forum! Wat doe je ermee? Onze paarden staan er nu ruim 6 weken op! Met eentje ben ik altijd buiten, eentje staat heel veel in de molen, paard van een vriendin stapt ook heel veel op het harde. Bovendien staan ze nog veel in de wei ook dus het zijn echt wel paarden die heel intensief gebruik maken van de ewtjes. Ben er overigens echt super tevreden over!!!!!

wij rijden endurance, maar nog niet de extreem lange afstanden. het trainen is ook beperkt tot drie keer in de week en de laatste vier, vijf weken ben ik amper twee keer gaan trainen

na het schijnt zijn er wel meer mensen die maar zolang doen met de EW
vooral in het endurancemilieu kom je dat tegen

baudyh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:03

ik heb ook intresse in en EW,heb ellemieke net een mailtje gestuurd met een aantal vragen.Heb een artrose paardje.Die special beslag had wat me 135 euro per keer kosten.Volgens mij zijn de EW goedkoper.Maar ik ben ook erg nieuwsgierig hoe ze slijten.Heeft iemand ervaring ermee met paarden die voor de kar lopen.En toch wel wat asfalt mee pakken.

diola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:41

Ik heb mijn paard sinds kort op easy walkers staan ........... IK BEN HELEMAAL HAPPY Mijn mannetje heeft aan allebei zijn voorbenen HKO en hele gevoelige zolen en sinds hij deze ijzers heeft wil hij zelfs op de harde bodem draven

diola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:47

ik betaal trouwens voor dit beslag 65 euro en dan heeft hij voor ijzers en achter bekappen en moet hier gewoon 8 weken mee doen

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 23:18

Jumper heeft sinds deze week EW onder. En op zich ben ik er heel tevreden mee, alleen een probleempje... Ze zijn eigenlijk te klein!
En dus zullen ze er na deze keer weer onder weg moeten .
Mijn smid had het al gezegd toen hij ze aan het passen was, en hij heeft stad en land afgebeld om grotere te vinden, maar de maat die Jumper nu onder heeft (150) schijnt de grootste te zijn die er gemaakt word! Tja, en te kleine 'ijzers', of dat nu EW zijn of iets anders, zijn natuurlijk nooit goed . Dus dadelijk komen er weer gewone ijzers onder, jammer genoeg

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:36

ze gaan er bij mij vandaag af. Kendi's hoeven scheuren erg veel en ze loopt niet zuiver meer rechts voor sinds ze de EWtjes heeft. Dit is met rijden geen probleem, omdat ik haar dan voldoende op achterhand heb heeft ze er geen last van met rijden. Dan glijd ze maar wat meer, minder in de gladde molen en wat voorzichtiger op het erf. Als ze niet goed loopt is het natuurlijk gewoon fout...

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:02

Jammer hoor! Je was in het begin zo enthousiast. Kan de hoefsmid verklaren waarom ze onregelmatig wordt door de EW??

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:25

nee, maar ze is op normaal ijzer nog nooit zomaar onregelmatig geweest. Ik was er inderdaad de eerste weken enthousiast over, maar Kendi heeft inmiddels in 3 hoeven een scheur dwars over het midden en bij haar rechter voor en achterhoef is inmiddels bij de nagels een heel stuk weg m'n hoefsmid komt straks kijken wat er te redden valt, Kendi moet woensdag naar de keuring, maar als ze niet goed is gaat dat mooi niet door...