Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eilleen333 schreef:Wat mij opvalt op zijn site, is dat hij diagnoses stelt. Iets wat is voorbehouden aan artsen. Een niet-dierenarts MAG geen diagnoses stellen.
Janneke2 schreef:eilleen333 schreef:Wat mij opvalt op zijn site, is dat hij diagnoses stelt. Iets wat is voorbehouden aan artsen. Een niet-dierenarts MAG geen diagnoses stellen.
Deze regel ken ik niet.
Waar komt dit vandaan...?
In de humane geneeskunde geldt dit nadrukkelijk niet. Er zijn 'voorbehouden handelingen', die alleen een arts mag verrichten, maar een diagnose stellen hoort daar niet bij.
Je uitgeven voor arts terwijl je dat niet bent is een misdrijf. (Dus je kunt weten of degene die de diagnose stelt arts is of niet.)
)
Susanne schreef:Drie weken geleden heeft hij mijn pony ‘doorgemeten’ wegens een heel scala aan (vage) klachten waar de kliniek eigenlijk geen raad meer mee weet. Ik ben nu ruim twee weken bezig met de door hem bij elkaar geadviseerde druppels. Het zou volgens hem anderhalf a twee weken duren voor ik de eerste verbetering zou moeten gaan zien. Tot nu toe merk ik helaas nog niet veel, uiteraard maak ik de kuur gewoon af. Dus wie weet komt het nogIk wil je wel op de hoogte houden?
Janneke2 schreef:Zij het dat de heer Zomer een gedegen Duitse opleiding achter de kiezen heeft.
(Iedereen mag idd een bordje met een gek woord aan de deur spijkeren, maar niet iedereen heeft een degelijke opleiding.)
eilleen333 schreef:Janneke2 schreef:Zij het dat de heer Zomer een gedegen Duitse opleiding achter de kiezen heeft.
(Iedereen mag idd een bordje met een gek woord aan de deur spijkeren, maar niet iedereen heeft een degelijke opleiding.)
Dat wel. Alleen voor zover ik weet is die opleiding niet in die mate erkent in NL dat hij in het register staat. Want daar staat hij niet in.
Maar goed, iedereen doet wel eens iets wat volgens de wet officieel niet mag
Citaat:Diagnostiek is ook bij mensen voorbehouden aan artsen en klinisch psychologen. Je kunt vervolgd worden als je diagnostiek doet zonder deze titel en een BIG registratie te hebben.
Janneke2 schreef:Citaat:Diagnostiek is ook bij mensen voorbehouden aan artsen en klinisch psychologen. Je kunt vervolgd worden als je diagnostiek doet zonder deze titel en een BIG registratie te hebben.
Neen.
Maak het een beetje. Als je op straat loopt en iemand valt ter plekke om, is een elementaire vorm van ehbo een menselijke plicht.
Concreet: bel 112 en overleg met de centralist.
Noch de beller, noch de centralist hoeven arts te zijn (de hemel beware ons).
Nielojram schreef:TS is dit een gevolg van de behandeling?