Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Polly schreef:De vraag is toch helemaal niet of hij al dan niet van de ijzers af zou moeten?
De vraag is hoe ze de hoef het beste droog kan houden, misschien handig om daarop te focussen ipv allerhande discussie te voeren over manier van bekappen of de ijzerdiscussie.
THoefs schreef:Ik ga toch nog eenmaal reageren na het zien van de laatste foto's...wat ik zie is een duidelijke verdikking van het hoefkraakneen,wat er dus op zou kunnen duiden dat hij in iedergeval last heeft van verbening van de hoefkraakbeenderen..een foto zou hier 100% duidelijkheid over kunnen geven maar het is op de " normale" foto's ook duidelijk te zien. In zulk geval zul je toch achter in die voet rainures moeten maken maar dat staat nu niet ter discussie. Even voor de duidelijkheid ik wil geen collega's afkraken of zeggen dat ze hun werk niet naar behoren doen maar dit beslag moet toch echt anders
-opzet is veel te veel waardoor de druk alleen maar toeneemt.
- het ijzer is te kort en tevens ligt het te ver naar voor.
- wat betreft het zooltje dat kan in deze een oplossing bieden mocht het paard last hebben van verbening van de hoefkraakbeenderen.
En om nog even terug te komen op het stukje hierboven,een standaard jan op de hoek smid met weinig kennis van anatomie en paarden op zich die lopen er helaas ook tussen..
THoefs schreef:Omdat ik heel mn leven lang al tussen de paarden loop en omdat ik als kleuter meeging met mn vader. Heel veel paardenhoeven gezien heb dus een behoorlijke bagage aan ervaring heb,wat niet wil zeggen dat ik het nooit niet mis kan hebben. Wat ik wel kan zeggen is dat ik mn vak uiterst serieus neem en net als iedereen wil dat paarden gewoon comfortabel door het leven kunnen.
THoefs schreef:Dat kan dat hoeft niet altijd zo te zijn,je kunt toch duidelijk een verdikking waarnemen.en wat ik allemaal lees van mensen die menen het wiel opnieuw uitgevonden te hebben daar zal ik wijselijk mn mond over houden.
MarjanB schreef:Ik lees juist dat die paarden hoge verzenen en smalle voeten hebben.. iets wat ze juist niet heeft. Er zijn foto’s gemaakt maar daar heb ik niks van gehoord.
k