Septische artritis met operatie (verslag met foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:48

Vreselijk verhaal dit. Ik vind het zo'n aandoenlijk paardje. Die laatste foto is een ok foto van een perdje dat weer fris en alert uit zijn ogen kijkt.
Sterkte meid. Dit is geen kattepies en ga je zelf niets verwijten. Die van mij hebben zo vaak dit soort wondjes. Dat zal ik vanaf vandaag wel heel eng vinden. Heb er eigenlijk nooit zoveel aandacht aan gegeven.
Dus je hebt gewoon pech gehad :(:)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 19:53

Die reactie hebben meer mensen hoor: stomme wondjes waar we nooit veel aandacht aan geven, dat die blijkbaar zo levensgevaarlijk kunnen worden. Je mag er natuurlijk ook niet krampachtig mee gaan omgaan, te paranoia worden. Maar ik moet niet veel zeggen hoor, zijn broer bekijk ik nu telkens van top tot teen en alles het van mijn man afhangt, rijden we bij het eerstvolgende wondje naar de kliniek.
Echt gewoon brute pech, maar nu veel geluk als het zo blijft.

Hij is idd heel aandoenlijk he :+ Ik ben nog elke keer superverliefd als ik hem of zo'n foto zie. Hij is zo grappig in zijn blik. Hij heet niet voor niks officieel Eccentric Joy :+

pien_2010

Re: Septische artritis met operatie (verslag met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:58

Hij is heel grappig in zijn blik, aandoenlijk, en ik denk een echt fijn eerlijk paardje . Een vriendje, zoals ik paardjes graag zie.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:04

Weer een dag erbij! Hij kijkt inderdaad een stuk frisser uit zijn ogen, fijn zeg!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:28

Jaaaaa betere blik uit ogen!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 21:36

De foto's van gisteren waren natuurlijk ook van toen hij nog verdoofd was. Dan is hij echt net een verzopen ratje :+ Dus het contrast is wel groot, haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 20:26

Zaterdag 15/2
Ik kan niet uitdrukken hoe opgelucht ik stilaan ben. Adje had vandaag wederom een perfecte temperatuur, 37.4. Hij was wel superdruk op de kliniek, maar er waren een aantal paarden opgehaald, er was dus veel gedoe geweest. Maar door het zenuwachtig rondwandelen in de box zag ik wel dat hij heel goed steunt op zijn been. De zwelling leek me ook minder, al is dat zo natuurlijk niet met zekerheid te zeggen.
Heb hem niet te lang gestoord, bezoekuur was ook beperkt. Dus een aantal wortels toegestopt, manen gekamd (die zijn eindelijk eens netjes bij te houden zo :+ ) paar kussen op zijn zachte snoet en vertrokken. Morgen weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:46

Dat hoofd! Daar wordt je toch verliefd op <3 Mijn shet heeft precies zulke ogen <3 met Zn witte rand aan de zijkant. Staat zo leuk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 20:49

Ja dat wit randje idd :+ Ik zeg altijd dat ie koeienogen heeft :')

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:07

Je hebt echt een vriendelijk paardje, ik vind zijn type hoofd heel erg mooie en aansprekend. Fijn dat het zo goed gaat met hem.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 00:21

Wat een goede berichten zijn dit weer +:)+
Ik heb nu toch echt goede hoop dat het weer helemaal
goed komt met Adje :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 00:26

Fijn hoor dat het zo goed gaat!

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 01:47

Wat een mooi beestje, nog lekker happy ondanks de ontzettende pech. Bah, dat je van zo'n klein wondje zoiets krijg. Dat verwacht je toch ook echt niet. Hopelijk komt het helemaal goed!

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 09:08

Ik heb net je hele verhaal gelezen; wat een ellende :(:) kan me zo goed voorstellen dat je alle dagen maar naar je telefoon zit te kijken en dan de angst als iemand belt dat het dan de kliniek is. Dat moet echt slopend voor je zijn. Gelukkig gaat het nu wel de goede kant op en kan je steeds meer dagen wegstrepen van de kritieke periode.
Hij is inderdaad echt een schatje om te zien, echt zo een lief koppie <3

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 10:07

De vlekken in zijn manen ,is dat bloed of gedroogd vuil? Staat hij thuis ook wel op stal of niet ? Dat is anders best lastig voor hem.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 10:13

Dat is gedroogd bloed van bij de operatie. Ik plaag hem nu maar niet met uitwassen en zo, zeker niet voor zo lang hij een infuus heeft en het been moet herstellen, want hij moet zo stil mogelijk blijven staan.
Thuis zal hij een tijdje op absolute boxrust moeten, maar dat moet in detail nog besproken worden. Hij mag bij mij thuis komen staan ipv bij mijn moeder (waar hij normaal staat), want ik zal hem goed in de gaten moeten houden. Hij verveelt zich natuurlijk te pletter met 24u/24 stal, maar het is helaas niet anders.

In het verleden is hij in training geweest en ook daar moest hij de box in, maar geen 24u natuurlijk. Dus het op stal staan kent hij wel, maar dat hij niet de wei op mag en daar zijn ei kwijt kan, is voor hem wel lastig.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:15

Wat een lieverd. Heel veel beterschap!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 13:47

Zondag 16/2
Bij aankomst was meneer erg onrustig, storm Dennis vindt hij maar niks.
Ons bezoekje kon vandaag niet erg lang duren (kliniek moest onverwacht eerder dicht), dus we hebben hem snel zijn wortels van de dag gegeven en nog een lading eigen hooi, want ik zag dat hij het kliniekhooi nog altijd liet liggen. Hij begon meteen te knabbelen en werd rustiger.
Manen weer gekamd. Even alles geïnspecteerd, nog steeds geen gemank, alles leek prima. Temperatuur 37.7, dus ook ok.

Zag voor het eerst dat hij gelegen had (deken beetje vies). Zal hem goed gedaan hebben, normaal ligt hij superveel om te slapen.

Morgen is het alweer een week geleden dat we hem brachten. De tijd gaat snel, al leek het de voorbije dagen zelf allemaal traag te gaan.

Komende week wordt ook een zware, ik begin morgenavond met een cursus. Dinsdagavond moet ik naar een boekvoorstelling. En begin vanaf morgen ook weer te werken. Gelukkig werk ik 4/5, en kan ik allicht de namiddagen verlof nemen, want ik wil toch elke dag naar hem toe.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn vieze manen, van zodra hij een tijdje thuis is en wat hersteld is, krijgen die een wasbeurt :+
Afbeelding

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:54

je hebt gelijk dat je er nog niks aan doet.Maar mijn vingers zouden kriebelen van zijn manen.Maar zijn herstel is veel belangrijker.Ik vind die verplichte stal rust zo moeilijk bij levendige paarden.
Wij hebben uiteindelijk een ruime stal grootte padock gemaakt in de wei.Stond ze toch tussen vriendjes buiten.Ze brak de stal af en voor een been in de gips was dat niet ideaal :o

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 13:59

Mijn vingers kriebelen ook wel hoor, maar ik bezorgd hem daar nu alleen maar stress en gedoe mee. En als hij schrikt of zo en hij springt opzij...ja dat mag nu gewoon echt niet, de wonde moet nog altijd herstellen en er zit zo al genoeg frictie op.
Ik ben blij dat hij het door het verleden wel al kent om op stal te staan, bij mijn vorig paard zou dit nog veel lastiger geweest zijn.
Als hij hier thuis komt, heeft hij wel geen andere paarden in de buurt, minder gedoe rond hem, dus dan hoop ik dat hij ook kalmer zal zijn. Ik steek hem dan sowieso vol hooi :+

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:43

Hopelijk mag hij snel naar huis! Fijn dat het helemaal goed lijkt te komen!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:17

Kan hij tegen spuitbussen? Dan zo bus meenemen om schoon te maken zonder wassen

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:24

Of droogshampoo. Maar ik zou er ook niet zo mee zitten als het nog even ‘vies’ blijft. Mijn merrie heeft wel eens een soortgelijke vlek op haar bil gehad. Ze had jeuk. En we hadden een rode liksteen :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 21:27

Hilary :+

Ik laat het gewoon zo hoor voorlopig, de prioriteiten liggen daar niet. En ik denk niet dat hij er last van heeft.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 20:41

Maandag 17/2
*\o/* *\o/* *\o/*
Adje mag woensdag of donderdag naar huis *\%/*
Er is geen punctie gedaan, omdat hij klinisch goed toonde en een punctie altijd weer risico geeft. Wel nieuw verband natuurlijk weer. Maar temperatuur weer prima, steunt er heel normaal op, alleen door zenuwachtigheid wat afgevallen, maar niet dramatisch.

Ik was van plan om hem bij mij thuis te zetten en de arts vindt dat een goed idee. "Hij gaat brokken maken" volgens haar als hij aan de wei in zijn box gaat zitten en de andere dieren op de wei ziet. Hij is nu ook gefrustreerd als de andere paarden in beweging komen, naar buiten mogen etc. Dus woensdagmiddag ga ik de buitenstal hier voorbereiden :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding