Bestaat dit? Anti schraap/stamp schoenen/sokken paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:50

Luf_Midnight schreef:
Je zou door de hoefsmid 2 stukken rubber op maat kunnen laten maken voor je paard en dan gewoon simpel met ductape aan ze voeten tapen. Kan je ze thuis gewoon weer af doen, en een rol ductape kost niet de hele wereld.

Dat gaat niet goed houden vrees ik. Daarvoor is het paard dan toch te actief.

@Dorine92: ik had niet goed begrepen dat het ook voor de trainingen was. Dan wordt het inderdaad lastig om het om en om te doen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:50

Luf_Midnight schreef:
Je zou door de hoefsmid 2 stukken rubber op maat kunnen laten maken voor je paard en dan gewoon simpel met ductape aan ze voeten tapen. Kan je ze thuis gewoon weer af doen, en een rol ductape kost niet de hele wereld.

Dat kun je zelf ook wel lijkt me. Denk alleen dat dat snel los laat omdat er vrij veel kracht op komt te staan.

Ik heb deze trouwens https://goo.gl/images/rAszmt
Gekocht in 2010/11. Pony loopt er perioden 24/7 op. In de modder, op de verharding. Ze schraapt er ook weleens mee zoals alle paarden weleens doen. Hrt klittenband begint te krullen en de zooltjes zijn flink naar haar hoeven gevormd maar ze doen het nog super. Ik vind ze het geld zeker waard

Toevoeging: ik heb ze uit Amerika laten komen. Ze waren toen nog niet te vinden in Nederland en ik denk dat je dan ook goedkoper uit kunt zijn
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 07-02-19 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 09:51

Cer schreef:
Dorine92 schreef:
Jij snapt het _/-\o_
Overigens ben ik niet gefrustreerd, enkel sarcastisch, dat is mijn aard wanneer ik me verbaas.

Nou ja ik ben standaard sarcastisch, dus ook dat snap ik :')

Ja wij snappen elkaar :j

capopjekop schreef:
Wat is je budget voor hoefschoenen? Dan is het makkelijker meedenken. Ik heb zelf softrides. Die zijn niet om te rijden maar om comfort te bieden. Als je een maat groter neemt kunnen ze zelfs met ijzers. Ze zijn wel erg duur in vergelijking met andere schoenen maar ik vind ze geweldig. Er zit een dikke pad in de schoen en er zit een goede zool onder. Super simpel aan en uit te doen en nog nooit wondjes door gehad itt andere schoenen. Moet er bij zeggen dat mijn shet ze altijd draagt omdat ze bevangen is

Een mat is denk ik goedkoper maar onhandiger en hij kan dan alsnog tegen dingen aanschoppen

Ik heb nog niet nagedacht over budget. Een goede oplossing wil ik wel voor betalen. Hoefijzers zijn duurder

Cer schreef:
misschien gooit ze wel mis, weet jij veel... :P

Dat is idd het probleem. Target is naast hem, praktijk is soms dat ie te dichtbij landt

belle_boef schreef:
Doet hij het ook als je hem eerst goed moe rijd en daarna pas de ijsco pakt?

Ja

pinkie87 schreef:
he dorine waarom vraag je bij schagerbrug bos rubber niet of ze nog iets voor je hebben liggen wat zou kunnen helpen??

Kan ik wel doen idd. Rubber zat hier maar geen handzaam rubber.
Kan wel ff langsrijden binnenkort, goed idee

Luf_Midnight schreef:

Haha creatief maar denk wel dat dat loslaat. Zeker met natte hoeven of zandhoeven. Ik bedoel keihard schrapen en stampen, knap als dat blijft zitten
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-02-19 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:57

Cer schreef:
Ik snap de frustratie van TS wel.. er staat een heel duidelijke vraag in de OP, en die wordt toch stelselmatig genegeerd :')

Vervolgens wordt er van alles bijgehaald (paard is zielig, bang, verlatingsangst, etc..) en mag TS niet eens zeggen dat ze het knap zat is dat dat paard zo doet.
Wat zijn jullie allemaal engeltjes dan :j Ik heb ook zo mn momenten dat ik een adhd ponnie achter het behang wil plakken omdat ik doodziek wordt van het gebrek aan concentratie en de enorme fascinatie voor bloempjes en vogeltjes :') Dat maakt mij niet gelijk een slechte opvoeder..
Een voorwerp gooien zonder stem / gevoel kan prima werken in sommige gevallen..

Alleen in dit geval vraagt TS om veiligheid voor haar paard, zodat ze hem wat langer kan laten staan (ofzoiets) zonder dat ie de boel sloopt...
Is het geen idee om toch hoefschoenen te proberen, maar dan met een soort van laag eronder? (niet te glad, maar iets van verend rubber oid? ), misschien moet je dan de industriele kant op googlen.. (autobandmateriaal oid?)

Even hoor, een paard los in de bak als je aan het rijden bent ? :') Ik meende begrepen te hebben dat anderen dan ook rijden.. Zou mij niet heel erg goed uitkomen, dat wanneer ik aan het rijden ben, iemand zn paard los laat lopen _O-

Ik snap TS ook prima. Hier ook een paard met extreme verlatingsangst. Die flipte al als ik de boxdeur van zijn steun-en-toeverlaat opendoe. Die kan helemaal van het padje gaan omdat ik die ander op de poetsplaats (lees 3 boxen verder), in het zicht, ga staan poetsen of zadelen. Die is in staat om bij terugkomst van zijn maatje en mijzelf uit frustratie te bijten. Als ik die in de paddock naast de bak zet, gaat ie alsnog volledig over de rel. Lopen, gillen, schrapen en vooral rollen om de stress kwijt te raken. Terwijl wij, zijn maatje en ik, maximaal 20 meter verderop konden komen en enkel bij die paddock weer uit de bak.

Bloed.
Zweet.
Maar vooral tranen. Veel tranen. Mijn vriendje dat zich zo verlaten en onveilig voelt dat hij zo doet. HOE kun je hem helpen? Hij gedraagt zich niet zo om mij te treiteren. Maar omdat hij ongemak ervaart.

Ik heb hem regelmatig gewoon meegenomen met zijn maatje samen de bak in. Paar rondjes met ons drietjes stappen. Dan maar geen (half)uur met die ander aan het werk. Ik vertel hem tegenwoordig wat ik ga doen. Waar ik zijn maatje mee naartoe neem.

En heel heel heel langzaam aan wordt het beter. Vooral als er niet teveel drukte is in de stal. Als bepaalde mensen in de stal zijn dan gaat het weer mis. Hooi, muesli, wortels, brood. Hij laat het dan allemaal links liggen en staat alleen maar te stressen. Zo zielig.

Ik geloof ook niet dat het paard van ts zal stoppen als zijn gebater geen geluid meer zou produceren. Het schrapen is zijn manier van stressen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 09:57

Hilli schreef:
Luf_Midnight schreef:

Dat gaat niet goed houden vrees ik. Daarvoor is het paard dan toch te actief.

@Dorine92: ik had niet goed begrepen dat het ook voor de trainingen was. Dan wordt het inderdaad lastig om het om en om te doen.

Ja hij zal moeten leren ermee omgaan

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:58

Er zijn kluisters voor op de markt.
Ken iemand die ze zonder problemen gebruikt maar je moet er wel heel voorzichtig mee omgaan.
Met beleid uitproberen.

Zelf zou er niet snel voor kiezen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:59

Storm schreef:
Kluisteren?

Rigoureus,maar dat wou ik ook zeggen

Dan je paard wel goed vastzetten, evt nog extra met een koeienband, hij moet niet los kunnen komen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:00

Dorine92 schreef:
Billy schreef:
Ik zou paard verkopen als hij zoveel stress oplevert dat je dingen naar z'n kop moet gooien.. Ik kan me niet voorstellen dat je zo met een dier om kunt gaan wat duidelijk niet op zijn gemak is..

Ik zou weer even terug naar de basisschoolstof begrijpend lezen gaan. Spullen gooien betekent niet spullen naar zn kop gooien. Betekent iets in zijn richting gooien zodat hij afgeleid wordt van hem stampen en zich focust op het gegooide voorwerp. Alleen kan ik niet zo goed mikken dus ipv 2 meter NAAST het paard is het een paar keer een beetje bijna ONDER het paard gevallen en daardoor schrok ie. Dus de oplossing werkt op zich wel (hij stopt met schrapen) maar het schort aan de uitvoering (ik kan niet goed genoeg mikken waardoor het voorwerp een enkele keer onbedoeld onder het paard komt waardoor hij schrikt ipv enkel wordt afgeleid van het schrapen)

Ik kan heel goed lezen hoor. Maar als jij niet normaal met dieren kunt omgaan ben je ze niet waard.. Je frustraties afreageren door dingen te gooien is nogal sneu vind ik. Je zou ook rekening kunnen houden met de behoeftes en angsten van je paard maar dat lijkt teveel moeite te kosten voor je...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 10:01

capopjekop schreef:
Luf_Midnight schreef:

Dat kun je zelf ook wel lijkt me. Denk alleen dat dat snel los laat omdat er vrij veel kracht op komt te staan.

Gekocht in 2010/11. Pony loopt er perioden 24/7 op. In de modder, op de verharding. Ze schraapt er ook weleens mee zoals alle paarden weleens doen. Hrt klittenband begint te krullen en de zooltjes zijn flink naar haar hoeven gevormd maar ze doen het nog super. Ik vind ze het geld zeker waard

Toevoeging: ik heb ze uit Amerika laten komen. Ze waren toen nog niet te vinden in Nederland en ik denk dat je dan ook goedkoper uit kunt zijn

Aardig prijzig idd. Wat was jij kwijt dan?
Ik mag toch hopen dat de prijs per set is en niet per stuk?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:02

Hoefschoenen dempen op zich wel redelijk, maar geen idee in hoeverre dat het geluid van het stampen gaat dempen.

Je paard ijsbeert thuis ook als je met de IJslander weggaat, dus dan is hij ook nerveus. Zou je dit thuis niet wat kunnen trainen? Dat hij rustiger blijft als je met de IJslander weggaat (maar wel in zicht blijft)?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:03

Ja maar dan heeft jouw paard verlatings'angst'.. Er zijn er ook die gewoon driftig worden als hun maatje het 'durft' om weg te gaan.. een soort van bindingsdwang ..

Persoonlijk lees ik door je verhaal veel verdriet voor je paard :j dat is lief, maar helpt hem niet (zo zou het beoordelen.. klinkt ook niet aardig natuurlijk ;) )

Het lastige is vaak met een kleine kudde op een eigen erf. Dat hoort bij elkaar, en daar 'mogen' geen anderen bij, of de kuddegenoot 'mag' niet weg. Ook op grotere stallen kan het, als bv paarden die naast elkaar staan, vinden dat ze bij elkaar horen. Mijn verzorgponnie neemt dat gedrag HEEL sterk over als zij naast een 'bezitterig' paard staat. Als dat paard haar gaat claimen, gaat ze hetzelfde gedrag vertonen. Gelukkig zijn wij in de fijne situatie dat ze dan direct in een andere stal kan, en als het paard naast haar normaal doet, doet zij dat ook. Claimerig en plakkerig gedrag is gewoon erg lastig, en zeer vervelend voor het paard zelf idd..

Dus TS wil hier wat mee / tegen doen, maar dan wel het liefst zonder schade..

Kluisteren is echt wel een ding waar ze aan moeten wennen.. zou ik ook niet zomaar doen..

@Billy: kom op hee... "niet waard" .. dat is nogal een statement... TS kan het paard ook naar de slager brengen.. doet ze ook niet.
Het is niet persé 'frustratie afreageren', het is proberen een patroon te doorbreken..

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 10:03

Rocamor schreef:
Cer schreef:
Ik snap de frustratie van TS wel.. er staat een heel duidelijke vraag in de OP, en die wordt toch stelselmatig genegeerd :')

Vervolgens wordt er van alles bijgehaald (paard is zielig, bang, verlatingsangst, etc..) en mag TS niet eens zeggen dat ze het knap zat is dat dat paard zo doet.
Wat zijn jullie allemaal engeltjes dan :j Ik heb ook zo mn momenten dat ik een adhd ponnie achter het behang wil plakken omdat ik doodziek wordt van het gebrek aan concentratie en de enorme fascinatie voor bloempjes en vogeltjes :') Dat maakt mij niet gelijk een slechte opvoeder..
Een voorwerp gooien zonder stem / gevoel kan prima werken in sommige gevallen..

Alleen in dit geval vraagt TS om veiligheid voor haar paard, zodat ze hem wat langer kan laten staan (ofzoiets) zonder dat ie de boel sloopt...
Is het geen idee om toch hoefschoenen te proberen, maar dan met een soort van laag eronder? (niet te glad, maar iets van verend rubber oid? ), misschien moet je dan de industriele kant op googlen.. (autobandmateriaal oid?)

Even hoor, een paard los in de bak als je aan het rijden bent ? :') Ik meende begrepen te hebben dat anderen dan ook rijden.. Zou mij niet heel erg goed uitkomen, dat wanneer ik aan het rijden ben, iemand zn paard los laat lopen _O-

Ik snap TS ook prima. Hier ook een paard met extreme verlatingsangst. Die flipte al als ik de boxdeur van zijn steun-en-toeverlaat opendoe. Die kan helemaal van het padje gaan omdat ik die ander op de poetsplaats (lees 3 boxen verder), in het zicht, ga staan poetsen of zadelen. Die is in staat om bij terugkomst van zijn maatje en mijzelf uit frustratie te bijten. Als ik die in de paddock naast de bak zet, gaat ie alsnog volledig over de rel. Lopen, gillen, schrapen en vooral rollen om de stress kwijt te raken. Terwijl wij, zijn maatje en ik, maximaal 20 meter verderop konden komen en enkel bij die paddock weer uit de bak.

Bloed.
Zweet.
Maar vooral tranen. Veel tranen. Mijn vriendje dat zich zo verlaten en onveilig voelt dat hij zo doet. HOE kun je hem helpen? Hij gedraagt zich niet zo om mij te treiteren. Maar omdat hij ongemak ervaart.

Ik heb hem regelmatig gewoon meegenomen met zijn maatje samen de bak in. Paar rondjes met ons drietjes stappen. Dan maar geen (half)uur met die ander aan het werk. Ik vertel hem tegenwoordig wat ik ga doen. Waar ik zijn maatje mee naartoe neem.

En heel heel heel langzaam aan wordt het beter. Vooral als er niet teveel drukte is in de stal. Als bepaalde mensen in de stal zijn dan gaat het weer mis. Hooi, muesli, wortels, brood. Hij laat het dan allemaal links liggen en staat alleen maar te stressen. Zo zielig.

Ik geloof ook niet dat het paard van ts zal stoppen als zijn gebater geen geluid meer zou produceren. Het schrapen is zijn manier van stressen.

Ik geloof wel echt dat hij stopt want hij schopt expres tegen herriemakend spul aan. Op de trailer ligt rubber op de grond dus dan stampt ie ineens niet meer tegen de grond maar schopt ie tegen de (aluminium) zadelkamer

Jillz1 schreef:
Er zijn kluisters voor op de markt.
Ken iemand die ze zonder problemen gebruikt maar je moet er wel heel voorzichtig mee omgaan.
Met beleid uitproberen.

Zelf zou er niet snel voor kiezen.

Ik vind dat wel eng. Ik heb er geen ervaring mee en ben altijd alleen. Er zijn daar vaak wel mensen maarja je weet niet wat je hebt aan iemand die je niet kent. Zie alweer van alles misgaan.
Het doel van schoenen is paard heel houden. Dit is beetje groot risico om paard juist stuk te maken
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-02-19 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:09

Wat betreft kluisteren.
Op bokt is er genoeg over ervaringen te vinden. En die zijn niet altijd negatief. Dus lees je er eens over in en kijk of het een poging waard is.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 10:10

Isabel schreef:
Hoefschoenen dempen op zich wel redelijk, maar geen idee in hoeverre dat het geluid van het stampen gaat dempen.

Je paard ijsbeert thuis ook als je met de IJslander weggaat, dus dan is hij ook nerveus. Zou je dit thuis niet wat kunnen trainen? Dat hij rustiger blijft als je met de IJslander weggaat (maar wel in zicht blijft)?

Ja hij zal heus wel blijven lopen maar dat doet eigenlijk ieder paard. Ze doen hier allemaal wel hinniken en heen en weer lopen op het moment dat er eentje vertrekt. Vind ik normaal gedrag. Ik vind ook thuis niet dat ie zich bizar gedraagt. Hij reageert wel als eerste van alle paarden, hinnikt wat meer.. maar hij doet niet zo raar als op de vereniging

Cer schreef:
Ja maar dan heeft jouw paard verlatings'angst'.. Er zijn er ook die gewoon driftig worden als hun maatje het 'durft' om weg te gaan.. een soort van bindingsdwang ..

Persoonlijk lees ik door je verhaal veel verdriet voor je paard :j dat is lief, maar helpt hem niet (zo zou het beoordelen.. klinkt ook niet aardig natuurlijk ;) )

Het lastige is vaak met een kleine kudde op een eigen erf. Dat hoort bij elkaar, en daar 'mogen' geen anderen bij, of de kuddegenoot 'mag' niet weg. Ook op grotere stallen kan het, als bv paarden die naast elkaar staan, vinden dat ze bij elkaar horen. Mijn verzorgponnie neemt dat gedrag HEEL sterk over als zij naast een 'bezitterig' paard staat. Als dat paard haar gaat claimen, gaat ze hetzelfde gedrag vertonen. Gelukkig zijn wij in de fijne situatie dat ze dan direct in een andere stal kan, en als het paard naast haar normaal doet, doet zij dat ook. Claimerig en plakkerig gedrag is gewoon erg lastig, en zeer vervelend voor het paard zelf idd..

Dus TS wil hier wat mee / tegen doen, maar dan wel het liefst zonder schade..

Kluisteren is echt wel een ding waar ze aan moeten wennen.. zou ik ook niet zomaar doen..

@Billy: kom op hee... "niet waard" .. dat is nogal een statement... TS kan het paard ook naar de slager brengen.. doet ze ook niet.
Het is niet persé 'frustratie afreageren', het is proberen een patroon te doorbreken..

Inderdaad hij moet ermee stoppen het is gekmakend en hij stopt anders gewoon niet en molt hijzelf.
Idd aan huis en kleine kudde.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-02-19 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:12

Dorine92 schreef:
capopjekop schreef:

De prijs is per set idd. Ik heb toen 255 dollar betaald voor 2 schoenen met standaardpads en 2 pads voor hoefbevangenheid en verzenden

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 10:14

Jillz1 schreef:
Wat betreft kluisteren.
Op bokt is er genoeg over ervaringen te vinden. En die zijn niet altijd negatief. Dus lees je er eens over in en kijk of het een poging waard is.

Ik zal me eens inlezen. Misschien bestaat er wel een veilige manier waarmee je het ze kunt leren. Overigens vraag ik me dan af hoe dat moet. Want ze kluisteren meestal maar 2 benen. Dan kan hij toch nog schrapen met de andere?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:16

Als je de voorbenen aan elkaar kluistert, kan hij in theorie niet meer schrapen.. maar sommigen vogelen dan uit hoe ze toch kunnen lopen (hupsen) en/of stampen (gewoon met twee benen tegelijk) ..

Je kan ook een voorbeen aan een achterbeen kluisteren, of kruislings, dus alle vier aan elkaar.
Althans, dat schrijf ik verkeerd.. ik bedoel : 'het bestaat', niet 'dat moet je doen'.. Ze moeten echt leren hoe het werkt, anders krijg je een grote bak paniek.. ik zou dat persoonlijk pas heel laat eventueel proberen. Maar dat is ook meer omdat ik het een eng idee vind en dan gelijk allemaal gebroken benen zie..

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 10:17

capopjekop schreef:
Dorine92 schreef:

De prijs is per set idd. Ik heb toen 255 dollar betaald voor 2 schoenen met standaardpads en 2 pads voor hoefbevangenheid en verzenden

Toch nog 225 euro dus. Wel best duur alsnog maar het is een goede tip

Cer schreef:
Als je de voorbenen aan elkaar kluistert, kan hij in theorie niet meer schrapen.. maar sommigen vogelen dan uit hoe ze toch kunnen lopen (hupsen) en/of stampen (gewoon met twee benen tegelijk) ..

Je kan ook een voorbeen aan een achterbeen kluisteren, of kruislings, dus alle vier aan elkaar.
Althans, dat schrijf ik verkeerd.. ik bedoel : 'het bestaat', niet 'dat moet je doen'.. Ze moeten echt leren hoe het werkt, anders krijg je een grote bak paniek.. ik zou dat persoonlijk pas heel laat eventueel proberen. Maar dat is ook meer omdat ik het een eng idee vind en dan gelijk allemaal gebroken benen zie..

Dat heb dus ook, van die gebroken benen
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-02-19 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:19

Dorine92 schreef:
capopjekop schreef:

Toch nog 225 euro dus. Wel best duur alsnog maar het is een goede tip

Let wel.8 jaar geleden dus dat zal nu ook wel meer zijn. Bekijk anders eens de website. Je kunt ze wellicht ook mailen of ze denken dat de schoen je kan helpen

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:21

Ik moet hier wel om lachen. Ik zie het al voor me dat ts een baby heeft, die bij de creche moet achterlaten en vervolgens haar schoenen richting de baby gooit om die te laten stoppen met huilen. ~~}> waarom de baby huilt maakt niet uit, als het maar stopt, want het kind heeft zich gewoon te gedragen. _O-

Ik ben creatief met oplossing en meedenken, alleen begrijp ik niet waarom je alleen symptomen wil bestrijden. Je probleem is niet dat je paard zichzelf kapot maakt, dat is het gevolg van niet alleen kunnen staan. Waarom wil je het oorspronkelijke probleem dan niet aanpakken? Omdat het tot dusver niet gelukt is?

Als jij zelf een gebroken been hebt ga je toch ook de breuk laten zetten en er niet zelf mee doorlopen en pijn alleen reduceren door er een verbandje om te doen? En het dan raar vinden dat mensen je adviseren om je breuk te laten zetten. Beetje omgekeerde wereld vind ik het :')
Succes ermee!

capopjekop

Re: Bestaat dit? Anti schraap/stamp schoenen/sokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:24

Maar je wil toch ook een oplossing voor tijdens het oefenen? De kans is aanwezig dat hij zich bezeweerd en dit heb je niet binnen een week gefikst

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 10:25

Slmt9 schreef:
Ik moet hier wel om lachen. Ik zie het al voor me dat ts een baby heeft, die bij de creche moet achterlaten en vervolgens haar schoenen richting de baby gooit om die te laten stoppen met huilen. ~~}> waarom de baby huilt maakt niet uit, als het maar stopt, want het kind heeft zich gewoon te gedragen. _O-

Ik ben creatief met oplossing en meedenken, alleen begrijp ik niet waarom je alleen symptomen wil bestrijden. Je probleem is niet dat je paard zichzelf kapot maakt, dat is het gevolg van niet alleen kunnen staan. Waarom wil je het oorspronkelijke probleem dan niet aanpakken? Omdat het tot dusver niet gelukt is?

Als jij zelf een gebroken been hebt ga je toch ook de breuk laten zetten en er niet zelf mee doorlopen en pijn alleen reduceren door er een verbandje om te doen?

Ten eerste, baby, no way. Precies vanwege dat gekrijs enzo
Ten tweede, hoe ga je het paard heel houden tijdens het aanpakken van het probleem? Juist. Iets dempend wat gelijk de herrie stopt.
Waardoor het paard waarschijnlijk sowieso stopt. En dan leert dat er niks gebeurt. Waardoor je waarschijnlijk daarna hem ook zonder iets om de hoeven kunt laten staan.

capopjekop schreef:
Maar je wil toch ook een oplossing voor tijdens het oefenen? De kans is aanwezig dat hij zich bezeweerd en dit heb je niet binnen een week gefikst

Dat dus _/-\o_
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-02-19 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:28

Jammer dat je de ductape meteen als niet sterk genoeg beschouwd. Mijn pony moest een soort gel in zijn hoefijzers maar dat duurde vrij lang om uit te harde de hoefsmid deed er dan ductape om heen en zat na een week nog prima en liep gewoon dag en nacht buiten ook in de regen
Als je even een borstel over je hoeven haalt en ze paar min laat drogen plakt ductape echt extreem goed.
Lijkt me een goedkope oplossing om te proberen, het meeste vind je te duur of te veel risico rolletje ductape van 2 euro makkelijker kan het niet

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:33

Dorine92 schreef:
Slmt9 schreef:

Als jij zelf een gebroken been hebt ga je toch ook de breuk laten zetten en er niet zelf mee doorlopen en pijn alleen reduceren door er een verbandje om te doen?

Ten eerste, baby, no way. Precies vanwege dat gekrijs enzo
Ten tweede, hoe ga je het paard heel houden tijdens het aanpakken van het probleem? Juist. Iets dempend wat gelijk de herrie stopt.

Hier zeg je iets wat ik nog niet eerder heb gehoord. Dat je het probleem wil aanpakken. Erken je uberhaupt wat het probleem is?

Citaat:
Waardoor het paard waarschijnlijk sowieso stopt. En dan leert dat er niks gebeurt. Waardoor je waarschijnlijk daarna hem ook zonder iets om de hoeven kunt laten staan.

Zeg maar net zoals dat zelf aangelegde verbandje die je beenbreuk gaat verhelpen?
Waarom zou hij stoppen als hij demping om zn hoeven heeft?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:36

Slmt9 schreef:

Wat een idiote vergelijking... ik lees hier steeds dat je een paard niet moet vermenselijken, behalve als je ze kunt gaan vergelijken met baby's ? :')
Krijsende kinderen... brrrrr %)

Citaat:

Het probleem is wel dat het paard zichzelf kapot maakt, tijdens het oefenen.
Of laat jij je paard zichzelf blesseren onder het mom van "we gaan hier eerst een jaar met oefenen en dan zien we wel of je daarna nog heel bent?"

Citaat:
Als jij zelf een gebroken been hebt ga je toch ook de breuk laten zetten en er niet zelf mee doorlopen en pijn alleen reduceren door er een verbandje om te doen? En het dan raar vinden dat mensen je adviseren om je breuk te laten zetten. Beetje omgekeerde wereld vind ik het :')
Succes ermee!
Dit is een nog betere vergelijking dan de baby .. :j