Paard loopt niet lekker?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Otti1977

Re: Paard loopt niet lekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 23:52

Ik weet niet welke regio je zit. Ik heb een hele goede osteopaat die ook dierenarts is. Neem eens contact met haar op.

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:06

Even iets wat geen betrekking heeft op jouw pony TS (denk ik), maar zag wat berichten over hoefbevangenheid.
Ik heb daar pas iets interessants over gelezen, namelijk 'winterbevangenheid'.

Hoe het precies zit is mij niet helemaal duidelijk maar blijkbaar is er een opmerkelijk verband tussen deze kou en het hoefbevangen raken van paarden.

Bij ons op stal staan er ook 2 paarden bevangen.

Edit; hier staat wat info, onder kopje 'Winterbevangen'
Dit berichtje is puur ter info omdat ik het hier langs zag komen, wellicht heeft iemand die hier later op zoekt hier iets aan!

http://paardenhoeven.info/blog/2017/01/21/winterbevangenheid

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:35

Heb het idee dat Ts hier niet meer gaat reageren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:13

tylando schreef:
Heb het idee dat Ts hier niet meer gaat reageren.

Zo'n gevoel heb ik ook.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:52

Ze is wel in meerdere andere topics actief geweest maar hier radio stilte

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:33

Er stond net een reactie?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 13:40

Dan hebben jullie een heel juist gevoel! Dat ik hier niet gelijk reageer, en wel in andere topics. Ik ben ook druk met m'n werk, en daarbij heb ik ook een leven naast bokt! ;)
Momenteel kan ik namelijk alleen maar via mn telefoon reageren, en aangezien dit nu even een leen telefoon is, is dat niet fijn! Mocht ik me moeten verantwoorden!

Maar als sommige het graag willen weten, ze is inmiddels behandeld, en wordt behandeld.
Verder ga ik hier niet over uitwijden, omdat ik weet bij wie het terecht komt! Maar zo erg als jullie allemaal dachten, is het totaal niet! ;)

Dat net even de reactie weg was, klopt. Want dit was voor een ander topic bestemd. :)
Laatst bijgewerkt door Banyu op 03-03-18 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:48

Zet het dan niet op bokt!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:45

Fijn dat het probleem gevonden is en opgelost kan worden TS! Succes met je paardje en Thanks dat je toch even iets update!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:29

Wat een dooddoener....
Wel paniek zaaien op Bokt en om hulp vragen, maar per saldo niet meer willen vertellen of je er wat mee doet en hoe je van hier uit verder gaat....

:evaw:

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:38

Dees schreef:
Wat een dooddoener....
Wel paniek zaaien op Bokt en om hulp vragen, maar per saldo niet meer willen vertellen of je er wat mee doet en hoe je van hier uit verder gaat....

:evaw:

_/-\o_

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:45

Ach ze kan er allerlei redens voor hebben om niet te plaatsen wat er precies aan de hand is. :) Het is toch fijn dat ze nu weet wat het is en dat de pony er voor behandeld wordt

Fijn dat het niet zo ernstig is als werd gedacht TS!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:52

heidiLOVER schreef:
Ach ze kan er allerlei redens voor hebben om niet te plaatsen wat er precies aan de hand is. :) Het is toch fijn dat ze nu weet wat het is en dat de pony er voor behandeld wordt

Ik heb stilletjes meegevolgd. Ik vind super dat TS er achter is wat er is met haar paardje en hoe het veholpen kan worden. Ik had het voor mijzelf wel erg interessant gevonden om te leren van wat het nou uiteindelijk is. Dus vind het wel jammer dat TS dat liever allemaal niet meer wil vertellen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:01

Stamper schreef:
Dan hebben jullie een heel juist gevoel! Dat ik hier niet gelijk reageer, en wel in andere topics. Ik ben ook druk met m'n werk, en daarbij heb ik ook een leven naast bokt! ;)
Momenteel kan ik namelijk alleen maar via mn telefoon reageren, en aangezien dit nu even een leen telefoon is, is dat niet fijn! Mocht ik me moeten verantwoorden!

Wat een apart antwoord. Als je in een ander topic kunt reageren kun je dat toch ook hier?
Wat heeft dat met je werk en je telefoon te maken?

Stamper schreef:
Maar als sommige het graag willen weten, ze is inmiddels behandeld, en wordt behandeld.
Verder ga ik hier niet over uitwijden, omdat ik weet bij wie het terecht komt! Maar zo erg als jullie allemaal dachten, is het totaal niet! ;)

Wat bedoel je daar precies mee als ik vragen mag? "Ik weet bij wie het terecht komt"?

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:08

Daphneeeej schreef:
heidiLOVER schreef:

Ik heb stilletjes meegevolgd. Ik vind super dat TS er achter is wat er is met haar paardje en hoe het veholpen kan worden. Ik had het voor mijzelf wel erg interessant gevonden om te leren van wat het nou uiteindelijk is. Dus vind het wel jammer dat TS dat liever allemaal niet meer wil vertellen.
Dat begrijp ik! Ik vind sommige reacties alleen wat hard overkomen, ondanks dat ik wel begrijp dat iedereen graag wat meer had willen weten. Zelf had ik het ook interessant gevonden om te weten wat er uiteindelijk niet goed zit of zat bij haar paardje, maar ze zal er vast een goede reden voor hebben. :j

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:04

Mss bedoelt ze mij wel. Ik ben een oud stalgenootje en weet teveel over haar doen en laten.
Alhoewel ik oprecht geïnteresseerd was, omdat het paardje geruime tijd aan het sukkelen was en het gaat toch om het welzijn van het dier.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 20:44

Het zat gewoon goed vast achter. Ik heb er eerst een osteo, tip van iemand op bokt, bij gehaald, waarom? Om te kijken of dit sowieso al verbeterd. Aan de hand van de filmpjes kreeg ik via mail al veel uitleg.

En ze liep al gelijk ietsje beter. En voor het zelfde geldt zei de DA ook haal de osteo er naar bij!

Dat ze aan het sukkelen was, was voornamelijk met haar hoefzweer. Dat het een taaie tante is en dat ze weinig laat merken, kan ik helaas niks aan doen. :)

En als je haar voorbeen toen toevallig bedoelde tylando, is dat ze die flink verstapt had. Dat DA rapport heb je destijds volgens mij ook gelezen. Want er zijn toen ook fotos gemaakt omdat zowel ik als da twijfelde.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:01

Stamper schreef:

Dat net even de reactie weg was, klopt. Want dit was voor een ander topic bestemd. :)

Fijn om te horen dat ze behandeld is en de behandeling ook door wordt gezet! Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit topic vaak weer even aanklikte omdat ik oprecht benieuwd was wat het vervolg en eventuele diagnose was. Stiekem ook blij dat je dat nu hierboven toch durft te vertellen, dankjewel! Ik hoop dat het hiermee inderdaad behandeld en afgerond kan worden, altijd lastig als meerdere factoren en klachten tegelijkertijd zich aandienen, tof dat je daar in ieder geval voor nu meer duidelijkheid over hebt!

En even ter aanzien van je uitleg en het verantwoorden; ik vind het wel een beetje jammer om te merken dat het inderdaad soms kan voelen alsof iemand zich moet verantwoorden. Ik ben met veel zaken vooral een meelezer, en bij een duidelijke persoonlijke herkenning zoals bij jouw paardje doe ik dan wel eens een duit in het zakje. Maar mijns inziens hoef je je niet te verantwoorden behalve daar waar je in je eigen leven keuzes maakt en zorg draagt voor een ander/een dier. En dan eigenlijk ook alleen maar naar jezelf en de mensen die erbij betrokken zijn. Dat wil ik je dus graag meegeven, want zou toch jammer zijn als bokt een plek wordt waar we niet meer vrij en onzeker kunnen zijn zonder het gevoel te hebben dat we veroordeeld worden.

Maar gerelateerd aan jouw topic, de reacties die ze heeft opgeroepen en nu je antwoord wil ik andere meelezers meegeven dat het misschien soms prettig is om te weten dat eenieder hier zit met een persoonlijk doel, behoefte, belang en persoonlijke factoren/drempels, maar vooral zijn we hier vanuit de gedeelde liefde en passie voor het paardenwezen. En dat er nogal wat diversiteit is in de paardenwereld wordt nergens duidelijker dan hier op bokt, waardoor we juist ook veel van elkaar kunnen leren en elkaar op een gezonde manier scherp kunnen houden. En dat is iets wat best gekoesterd mag worden, koesteren door (maar dat is mijn bescheiden visie) soms even ons eigen oordeel aan de kant te schuiven als er geen zwaarwegend algemeen belang in zit en waakzaam te zijn voor het maken van aannames. Ik houd mij daarbij altijd voor dat ik niet in iemands schoenen sta, en zodoende nooit voldoende weet heb van een situatie en haar voorgeschiedenis, en uiteraard is dat ook maar 1 vorm van de vele om daarmee om te gaan. Zeker op internet is het heel erg makkelijk om elkaars woorden anders te lezen dan ze wellicht bedoeld waren, en miscommunicatie arriveert sneller dan dat je haar weer recht kunt zetten.

Daarom hulde voor jou als TS dat je nog even een kleine update doet want ik, en meer lezers met mij, lazen met aandacht mee. Ik hoop oprecht dat je in de toekomst je weer wat meer op je gemak voelt om je vrij uit te spreken. Veel sterkte en succes met je paardje!

PS: Bovenstaande zit in sommige delen tekst voor mn gevoel net voor/net over grens van off-topic, ik had dan ook bijna de backspace ingedrukt. Maar toch besloten zo brutaal te zijn het te laten staan, welliswaar met alle begrip als dit toch eigenlijk niet als reactie hier thuishoort.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:20

Zo.. Wat een reacties zeg! Ik ben meestal een stille meelezer en was ook zeker wel benieuwd naar hoe en wat verder maar haar paardje word behandeld en is in goede handen volgens mij. En daarnaast is TS niet eens verplicht iemand een verantwoording af te leggen. Wat een overdreven reacties zeg (sommige dan)

Hartjeromy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:28

Ik (ben geen da maar oke) zie dat pony rechtsachter beetje wegvalt en dit met links probeert op te vangen. misschien een chiropractor, fysio of accupunter proberen?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:22

Stamper schreef:
Het zat gewoon goed vast achter. Ik heb er eerst een osteo, tip van iemand op bokt, bij gehaald, waarom? Om te kijken of dit sowieso al verbeterd. Aan de hand van de filmpjes kreeg ik via mail al veel uitleg.

En ze liep al gelijk ietsje beter. En voor het zelfde geldt zei de DA ook haal de osteo er naar bij!

Dat ze aan het sukkelen was, was voornamelijk met haar hoefzweer. Dat het een taaie tante is en dat ze weinig laat merken, kan ik helaas niks aan doen. :)

En als je haar voorbeen toen toevallig bedoelde tylando, is dat ze die flink verstapt had. Dat DA rapport heb je destijds volgens mij ook gelezen. Want er zijn toen ook fotos gemaakt omdat zowel ik als da twijfelde.

Ik begrijp hieruit dat dit gediagnostiseerd is via fimpjes en er geen veearts bij geweest is? Ik hoop oprecht dat er niet meer aan de hand is dan 'goed vast zitten' want het is ook altijd de vraag hoe het komt dat ze zo vast zitten? Vaak is het ook compensatie/ontlasten van iets anders waardoor ze hun lijf op de verkeerde manier gaan gebruiken.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:15

Weet je ts? Ik heb een beetje moeite met je laatste posts en eigenlijk ook met de eerdere, als ik er even over nadenken dat er hier gebeurt in dit topic, jij vraagt hulp en zet een filmpje neer met een zeer beroerd lopend paard, je weet zelf al dat er sclerose gediagnosticeerd is, dat laat je weg, ok dat kan, dan komen er allemaal tips en op het moment dat er naar boven komt dat je paard daadwerkelijk iets mankeert en dat dit strookt met 't beeld is er in ene een osteo geweest en loopt ie al beter... Heb je de osteo ook verteld dat je paard sclerose heeft,? Ik vind 't namelijk nogal wat om aan een paard met zulke afwijkingen te gaan porrellen zonder beeld of hulp van da, en mocht 't zo zijn dat je paard echt beter loopt na de osteo gaar werk, het losmaken, moet je je gaan afvragen waarom je paard zo vastzat, hoe dat gekomen is en waar dat vandaan komt. Want dat is nl de oorzaak, je bmbemt nu het gevolg aan 't behandelen, ik noem dat symptomen bestrijden, dan vind je nooit de oorzaak

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:18

knollentuin schreef:
Weet je ts? Ik heb een beetje moeite met je laatste posts en eigenlijk ook met de eerdere, als ik er even over nadenken dat er hier gebeurt in dit topic, jij vraagt hulp en zet een filmpje neer met een zeer beroerd lopend paard, je weet zelf al dat er sclerose gediagnosticeerd is, dat laat je weg, ok dat kan, dan komen er allemaal tips en op het moment dat er naar boven komt dat je paard daadwerkelijk iets mankeert en dat dit strookt met 't beeld is er in ene een osteo geweest en loopt ie al beter... Heb je de osteo ook verteld dat je paard sclerose heeft,? Ik vind 't namelijk nogal wat om aan een paard met zulke afwijkingen te gaan porrellen zonder beeld of hulp van da, en mocht 't zo zijn dat je paard echt beter loopt na de osteo gaar werk, het losmaken, moet je je gaan afvragen waarom je paard zo vastzat, hoe dat gekomen is en waar dat vandaan komt. Want dat is nl de oorzaak, je bmbemt nu het gevolg aan 't behandelen, ik noem dat symptomen bestrijden, dan vind je nooit de oorzaak

Exact dit dus.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:21

Stamper schreef:

Ik begrijp hier ook uit dat er geen veearts bij is geweest.
Dat is heel jammer; je pony heeft eerdere blessures gehad en eerdere blessures hebben nog wel eens de neiging om terug te komen.
Ook de sclerose in de rug kan zijn verergerd. Er is veel voor te zeggen om met je pony terug te gaan naar de veearts die hem eerder heeft behandeld.

Stamper schreef:

Weinig laat merken???? Je paard loopt kats kreupel.. Als je dat "weinig laat merken" noemt, hoe kreupel moet hij in godsnaam lopen wil jij er iets aan merken?

Ik begrijp uit je verhaal dat je aan het sukkelen bent met een hoefzweer? Hoe lang zit die er al? Want als een hoefzweer er langer zit dan een paar weken heb je een heel groot probleem.

Ook ergens afgelopen jaar zag ik een post van je dat je aan het zoeken was naar een verzekering voor je paard.
Dat zal niet gelukt zijn - denk ik - want een "brandend huis" kun je nu eenmaal niet verzekeren.
Daardoor krijg ik de indruk dat je de veearts mijdt (omdat dat nu eenmaal flink wat geld kost) en denk je dat het met een bezoekje door de osteo wel is opgelost. (Ik zie dit overigens bij meer bokkers)

Natuurlijk loopt je pony na een bezoek van de osteo wat beter, want die maakt hem los. Maar jouw pony is ook over de benen kreupel en als je de kreupelheid niet oplost dan zal je pony zich iedere keer na korte tijd weer vastzetten. Geloof me, behandeling door een osteo bij jouw pony is weggegooid geld.

Natuurlijk hoef je hier geen verantwoording af te leggen. Maar je opent zelf een topic en ja dan krijg je ook commentaar dat je niet helemaal uit komt.
Ik ben nog steeds van mening dat er goede reden is om naar de veearts te gaan en dat je er niet op zou moeten rijden.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:02

Het verschijnsel is bekend op Bokt. Een verschijnsel dat mij vaak erg verbaasd. Men plaatst een probleem in het openbaar op Bokt. Dat lokt allerhande reacties uit. Daar zijn leuke, bemoedigende, kritische, informatieve reacties onder. 'Bokkers' zoals TS, die bekend zijn met 'de klappen van de zweep' op Bokt zouden dat moeten weten ondertussen.
Ik vind het wat vreemd om enerzijds een probleem voor te leggen aan het forum, maar dan aangebrand te reageren indien daar reacties onder zijn die u minder aanstaan.
Daarbij moet ik zeggen dat mevr. Babootje altijd goed onderbouwde opmerkingen maakt en vragen stelt die tot nadenken stimuleren. daar hoeft niemand zich door bedreigd of aangevallen te voelen.