Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:Revalidatieklinieken hebben geen beter resultaat dan gewoon een jaar buiten parkeren. Wat niet geneest op een weiland, geneest ook niet in aquatrainers.....
superpony schreef:DatBenIkNou, echte revalidatie stallen die dat bieden zijn voor veel mensen echt heel duur. Als je nou enige garantie of positieve vooruitzichten kan hebben, oke. Maar TS heeft erg weinig hoop mee gekregen.
En op zo een stal, staat een paard naast die geweldige, gecontroleerde beweging wel op stal of een afgezet stuk en kan er ook van alles gebeuren. Ik vind zelf het draaien en doen in een stal van 3x3 net zo een groot risico als op de wei lopen. Zeker als ik naar het gedrag kijk van paarden op stal die er weinig uitkomen.
superpony schreef:DatBenIkNou, echte revalidatie stallen die dat bieden zijn voor veel mensen echt heel duur. Als je nou enige garantie of positieve vooruitzichten kan hebben, oke. Maar TS heeft erg weinig hoop mee gekregen.
En op zo een stal, staat een paard naast die geweldige, gecontroleerde beweging wel op stal of een afgezet stuk en kan er ook van alles gebeuren. Ik vind zelf het draaien en doen in een stal van 3x3 net zo een groot risico als op de wei lopen. Zeker als ik naar het gedrag kijk van paarden op stal die er weinig uitkomen.
DatBenIkNou schreef:superpony schreef:DatBenIkNou, echte revalidatie stallen die dat bieden zijn voor veel mensen echt heel duur. Als je nou enige garantie of positieve vooruitzichten kan hebben, oke. Maar TS heeft erg weinig hoop mee gekregen.
Het is zeker veel geld. Maar ik reageerde op jouw' dat als een jaar op de wei niet helpt, dan helpt revalidatie met aquatraining ook niet' dus daar ging het niet over het financiële plaatje.
Het zijn 2 zaken die je niet kan vergelijken. Over het algemeen komen de paarden bij revalidatiestallen als het verantwoord is buiten op graspaddocks. Bij extreem gedrag op stal of tijdens stappen oid worden ze licht gesedeerd om ze rustig te houden. Bij aquatraining kunnen ze juist veel energie afvloeien omdat het intensief is maar toch nauwelijks belastend voor het lijf.
Succes TS!
charmante schreef:Waardeloze diagnose zeg. Wij hebben na een operatie van het sesambeentje en een gedeeltelijke losse tussenpees MSN gegeven en backontrack stalbeschermers omgedaan. En natuurlijk eerst boxrust na de operatie, daarna een klein weitje en daarna een wat grotere wei met twee ponies.
frutsels schreef:Wat een ontzettend naar bericht.
Ik begrijp uit 1 van de reacties dat je naar De Raaphorst bent geweest. Dat is de beste kliniek op het gebied van beenblessures dus dat heb je goed gedaan.
Ik ben het met IngridM eens. Als Franklin zegt dat het niet goed komt, komt het ook echt niet goed. Hij is heel eerlijk.
Ik besef me dat dit hard aankomt bij je maar ik ben bang dat je voor je paard de beste keuze moet maken en dat is laten gaan. Hoe moeilijk ook.
Heel veel sterkte.
LisaaSophie schreef:Sorry dat ik zo half reageerde, ik had zo veel aan mijn hoofd en tegelijkertijd was ik even ernorm veel tijd in Adjuna aan het steken. Ik heb natuurlijk wel alles gelezen en ik waardeer het dat mensen de moeite hebben genomen om (hele verhalen) te schrijven!
Ik heb nu hyaloco besteld, had er hele goede verhalen over gehoord en het was niet duur, dus het proberen waard! Ik ga nu zo de beelden van de pees opvragen en dan kan ik die laten zien aan de arts die ik wil laten laseren met de High Power Laser. (Ik zoek nog een goede in de buurt van Schipluiden) Als jullie het intressant vinden wil ik jullie op de hoogte houden van alles wat is doe en hoe de resultaten zijn. Misschien kunnen mensen wat met mijn ervaringen.
DatBenIkNou schreef:Sorry Superpony, haalde idd jouw en arabesk's opmerking door elkaar!
Bij Sporthorses Healthplan mogen ze vaak gewoon op graspaddocks hoor, ook droogloopband en stappen aan de hand, ze staan dus zeker geen 23/7 op stal.
janderegelaa schreef:Je moet gewoon laseren, er is recent een hel groot onderzoek geweest met echt hele positieve resultaten.
Dit onderstaande is met enkel een paar laserbehandelingen gedaan. Dit resultaat is na 8 weken. Het grote voordeel van behandelen met High Power Laser is dat je geen bindweefsel krijgt maar gewoon, gezond peesweefsel.
[ [url=m/RXyaPD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OQh9KN.jpg]Afbeelding[/url] ]