Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fannetje schreef:Ziet er goed uit, je nieuwe beslag, hopelijk blijft het goed zitten.
Is dit een gewoon ijzer wat geplakt zit?
Ik ken zelf alleen dit plakbeslag:
http://www.greendistance.nl/plakbeslag
Maar misschien werkt dit net zo goed.
Veel succes iig.
Shalimar schreef:Ziet er goed uit die ijzers, daar gaan jullie plezier van hebben! Wat een opluchting he? Ik ken het. Komt wel goed hoor, al is het structureel op dit ijzer. Je hebt iig een goede optie nu!
woepsie90 schreef:In mijn topic, zie onderschrift, staan foto's en filmpjes. Hierbij alleen de foto's.
Let op: de vloer in zijn stal is niet vlak omdat er geen beton is gestort (vandaar de rubbermatten). Er zitten wat brede maar niet hoge hobbels en bobbels in zijn vloer.
Voorhoeven
[ [url=m/ua4l66.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rechtvoor
[ [url=m/cqtm03.jpg]Afbeelding[/url] ]
Linksvoor
[ [url=m/kwjaRB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zijn houding tijdens het hooi eten
[ [url=m/sb2wxt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik voelde geen hartslag, het was ook niet warm(er). Zijn zool heb ik geprobeerd in te drukken (het V gedeelte), dit voelt als hard leer.
Filmpjes, zie onderschrift!
Thioro schreef:Wat balen dat het niet blijft zitten.
Mijn merrie loopt net zo kreupel als ze een voorijzer kwijt is.
Idd dan toch maar hoefschoenen? Vind hem op het filmpje met de hoefschoenen ook niet helemaal zuiver lopen maar het is beter dan niets.
Alleen misschien omslachtig met telkens uit- en aandoen om over het pad te gaan (24/7 omlaten gaat niet lukken vrees ik).
Of is er anders een mogelijkheid om hem in een andere paddock te zetten zodat hij niet over dat pad moet?
fannetje schreef:Of aan de hoefschoenen of toch ander type plak/lijm-ijzer proberen.
Het lijkt me namelijk dat deze maar een hele korte opstaande rand hebben, dus niet veel "grip" op de wand hebben.
Die van greendistance hebben een soort kraag die je er aan vastmaakt, lijkt me beter vastzitten dan deze.
Lastig hoor zo, ik moet zeggen vind dat hij ook wel erg gevoelig loopt zo zonder ijzer. Is er niet meer aan de hand?
dittaswart schreef:Mijn merrie liep ook zo zonder voorijzers in het begin, ik denk niet dat er perse meer aan de hand is. Dan zou ze in mijn beleving ook niet goed lopen met de lijmijzers. Maar ik ben geen smid natuurlijk. Als ze op elke ondergrond zo loopt zijn hoefschoenen eigenlijk ook geen optie. Want die kun je er moeilijk om laten zitten. Daar zijn ze ook niet voor gemaakt. Helpt dat spul om de hoeven harder te maken nog wat?
Cowgirl schreef:Misschien dat ik het gemist hebt maar zit er niet gewoon schimmel in de hoef waardoor hij zo slecht is.
aeolusnr1 schreef:Ik ben zelf ook hoefsmid , lesgever paardrijden en Trainer, maar ik denk idd dat je verkeerd bezig bent.
Deze hoeven zien er helemaal niet echt gezond uit hé, juist met het plaatsen van een lijmijzer ga je de boel inpakken en afsluiten van vrije en verse lucht en creëer je als het ware de ideale omgeving tot het kweken van allerlei schimmels en hou je vooral anaerobe bacteriën goed in leven, en dit zijn net dingen die je zeker bij zo'n hoef in deze toestand kunt missen als kiespijn.
Ik zou dus een heel andere weg inslaan als ik jou was.