Paard constant kreupel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:49

xAnthea schreef:
Ik ga mijn paard niet vergelijken met een ander paard. Heel fijn voor haar dat haar paard in orde is, maar je kan ze niet vergelijken (buiten de ondergeschoven hielen en de dunne zool).
Ik zeg het... Die natuurlijke bekapper plaatst regelmatig ook zo'n vergelijk foto's. Dat was ook de reden dat ik hem gekozen had maar hier lees je dat zijn werk op niks trok.

Ik ga hem nu gewoon de pijnstilling geven en ga tot augustus afwachten. Ook een second opinion vragen bij een kliniek.
Foto's van de rug ga ik niet mee beginnen. Een probleem in de rug gaat er imo niet voor zorgen dat hij verschrikkelijke voeten heeft...
Goed het is niet te vergelijken maar mijn pony heeft KS en die heeft de beste hoeven die je maar kan wensen.

Nou iets minder geirriteerd terug reageren mag ook wel hoor!!!
Ik probeerde alleen ff met je mee te denken, maar blijkbaar niet gewenst!
En ik ken haar persoonlijk dus weet dat dit niet zomaar wat foto's zijn.

Anoniem

Re: Paard constant kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:10

Het gaat meer om zenuwblokkades, waardoor bepaalde systemen niet meer goed kunnen werken.Dat kun je wellicht ook verbeteren met een osteopaat.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:24

Als ik je berichten lees denk ik dat je ergens al je keuze gemaakt hebt. Als je er vrede met kan nemen, zou ik je paard dan laten gaan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:12

Ik ben toch (ook) wel benieuwd wie die NB'er was. Zou je me dat misschien per PB willen sturen? Hoeft niet natuurlijk, maar ben wel benieuwd.

Ik zou zelf naast een goede NB'er ook zelf de cursus doen en onder begeleiding hier aan werken. Bijv de NB'er eens in de 4 weken. (Noem maar wat) en dat je het zelf tussendoor wel kunt bijhouden. Dan heb je wel die controle. Maar dan worden de hoeven beter bijgehouden. En ik denk wel dat dat echt een must is bij dit paard.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:39

Sommige paarden hebben gewoon hoeven die wat gepuzzel nodig hebben voor de op de goede weg komen.
Dat kan omdat het paard genetisch zo in elkaar zit of omdat er eerder verkeerd bekapt en beslagen is. Of een combinatie van die 2.

Ik kan je een workshop van paardenhoeven.info aanraden.
Niet zozeer om nu zelf met die hoeven aan de slag te gaan, maar wel om op een fijne manier te leren hoe zo'n hoef nu in elkaar zit en functioneert.

Dan weet je ook waar je naar moet kijken als iemand aan die hoeven werkt en kun je ook zien waarom die hoef op een bepaalde manier reageert.

Ik zie op die foto's wel dat de drukverdeling in de hoef niet fijn is.
Dat geeft zweren en een paard wat zijn lopen er op aan past en dat geeft problemen in de rest van het lijf.

Ik begrijp goed dat je er moedeloos van wordt, zo te lezen heb je er echt al superveel aan gedaan.

Inslapen kan maar 1x en ik denk echt dat dit paard te helpen is wanneer er juist en zeer regelmatig bekapt kan worden.
Maar verwacht niet dat binnen een half jaar de problemen over zijn, zulke dingen hebben tijd nodig.
En dat is hier vanaf de bank voor mij makkelijk praten, ik zie niet hoe jouw paard loopt en ik ben niet al jaren aan het dokteren.
Ik weet zeker dat het goed kan komen, maar ik kan me voorstellen dat je genoeg hebt geprobeerd :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 15:47

Om hier even een update te geven...
We hebben wat aanpassingen gedaan (ander beslag) en daar was iets verbetering mee maar helaas bleef hij toch nog altijd kreupelen.
Omdat ik er zelf niet uit kwam wat ik moest doen, heb ik een 2e dierenarts laten komen voor een tweede opinie.

Helaas heeft mijn eerste eigen dierenarts enkele dingen over het hoofd gezien. Hij had bij de lipping van zijn hoefbeen aan beide voorhoeven, ook nog een hoefbeenontsteking aan beide voorhoeven en rechts had hij ook nog eens HKO. Rechts had hij ook nog een verbening aan zijn ligamenten oid (dit had ik al gevoeld maar hij zei dat het een verbening is, geen foto's van getrokken).

Hij gaf me niet veel mogelijkheden meer. Zenuwsnede en dan zou hij gewoon als weipaard moeten dienen of laten inslapen. Omdat ik er al langer mee in mijn hoofd zat maar ik telkens twijfelde, staat nu het besluit wel vast. Volgende week wordt mijn kanjer helaas ingeslapen |(

Bedankt voor alle reacties hier en het meedenken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:00

Wat balen zeg. Goed dat je de sec op heb laten doen, al is het niet de uitslag die je hoopte... En sterk van je dat je deze keuze maakt.
Heel veel sterkte de komende dagen...

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:11

Ik heb het hele topic doorgelezen..

Wat vreselijk dat je je vriendje moet laten gaan. Ik wens je heel veel sterkte! En voel je niet schuldig want je hebt alles gedaan wat je kon doen! Geniet nog lekker een weekje van hem. Y;(

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 20:09

Oh wat naar. Veel sterkte! Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:21

Wat een vreselijk naar nieuws, maar het klinkt alsof je de juiste keus het gemaakt. :(:)
Sterkte, en nog een fijne laatste week gewenst. Het weer zit in elk geval mee. Y;(

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:18

een sinker en aan de andere kant een lichte kanteling, tjaaaa dat is naar mijn mening idd einde verhaal, hoe spijtig/erg dit ook kan klinken.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:20

Heel veel sterkte!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:57

Wat vreselijk rot..
Heel veel sterkte gewenst!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:04

Je hebt gedaan wat mogelijk was.
Soms is 'houden van' 'laten gaan' als het niet meer gaat. :(:)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:19

wat naar, heel veel sterkte

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:33

Heftig zeg..goed dat je die second opinion hebt laten doen. Heel veel sterkte ermee!