Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
florence123 schreef:Hoelang denken jullie dat het corrigeren van een hoef duurt? Ik zal inmiddels een update plaatsen van mijn paard zijn hoeven (die eerder werden gepost)

). Probeer er is in te koteren met een hoevenkrabber zo diep, ruik er eens aan, kijk naar zijn reactie... GaelleS schreef:Dat stralen droog en hard zijn wil niet zeggen dat er niks mis mee kan zijn.
Die diepe spleet hoort daar inderdaad niet te zitten in zijn steile hoef. Te droog zijn kan ook scheuren veroorzaken, straal mag wel een beetje soepel zijn. Als die scheuren diep genoeg zijn kan het daar ook aangetast raken in alle kleine spleetjes, of doorgaan tot in levend weefsel (zoals kloven bijvoorbeeld bij mensen in hielen, vingers, handen, zeer pijnlijk!) kan gaan ontsteken. Wie weet doet het ook pijn en speelt dat zelfs een rol in het hebben van hoge hielen aan die voet door die hielen minder te willen belasten bv.. (ik denk maar ff door hoor nu, stuff to think about). Probeer er is in te koteren met een hoevenkrabber zo diep, ruik er eens aan, kijk naar zijn reactie...
neile schreef:Crines, ik ben ook wel benieuwd!
Tulandro, bedankt voor jouw oordeel. Volgend weekend komt er een natural balance bekapper kijken en kappen, we zullen zien. Ik maak me er steeds minder zorgen om dat er iets problematisch aan de hand is. De reacties hier geven me een gerust gevoel, ik was waarschijnlijk met een vergrootglas naar haar voeten aan het kijken, onterecht.
darkadia schreef:Zeker geen rotstraal, ik weet hoe dat ruikt en eruit ziet (zit ook al 23 jaar in de paarden), en anders had de smid daar ook echt wel iets over gezegd.
senna21 schreef:In de volksmond word dit ook wel grasvoetje genoemd. Vaak het linker voorbeen. In de veulenperiode kan een smid hier nog in aanpassen. Op latere leeftijd is het zaak het goed bij te houden, maar niet meer te gaan knoeien met de stand.
Mooi is anders, maar vaak kan het geen kwaad. Nogal wat mensen zijn ook scheef en hebben ongelijke voeten.
janderegelaa schreef:Marjo89 schreef:Knofje. Heb je foto's van onderen. Uitgekrabd en schoon ?
De zonder ijzers hoeven lijken al stuk beter dan met ijzers.
Die ijzers liggen er ook wel heel beroerd onder en ze lijken nog de verkeerde maat ook.