Kreupelheid uit schouder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aeolusnr1

Re: Kreupelheid uit schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:29

film kan je niet openen is een privé ding blijkbaar.

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 23:19

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 07:19

Hij is nog wel wat korter linksvoor. Ben ook wel benieuwd naar een filmpje van linksom.

Maar fijn dat je hem nog niet weer zo raar gezien hebt. Heb je het idee dat de stand van het been daar ook weer beter van wordt?

Doe rustig aan met rijden, geef hem de kans om aan te geven als het niet meer wil. Longeren om te mobiliseren is misschien ook een goed idee, dan zie je zelf ook meer dan ohz.

PS. Je tempo is wel erg hoog onder het zadel.

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 07:23

Rindin schreef:
Hij is nog wel wat korter linksvoor. Ben ook wel benieuwd naar een filmpje van linksom.

Maar fijn dat je hem nog niet weer zo raar gezien hebt. Heb je het idee dat de stand van het been daar ook weer beter van wordt?

Doe rustig aan met rijden, geef hem de kans om aan te geven als het niet meer wil. Longeren om te mobiliseren is misschien ook een goed idee, dan zie je zelf ook meer dan ohz.

PS. Je tempo is wel erg hoog onder het zadel.
ik heb ook een filmpje linksom die zal ik vanmiddag uploaden, en na ja mn tempo viel me zelf ook al op haha

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:04

Het zou idd wel mooier worden als je het tempo iets meer onder controle krijgt, maar het is nu niet extreem te vlug, gewoon vrij vlot.
Maar het valt me wel op dat je zelf een beetje te veel bezig bent met wat er rond jou gebeurt en te weinig aandacht schenkt aan communicatie met je paard en aandacht voor alles wat je doet met je paard.
Je benen drijven constant aan maar eigenlijk een beetje ongecontroleerd, je handen bewegen niet in het verlengde van het paard zijn hoofd, dus hier zit je het paard eigenlijk een beetje tegen te werken.
Paard krult zich te veel op, lijkt mssn leuk maar is eigenlijk een vrij ernstige fout, daar moet dus echt op gewerkt worden.
Zowel met het paard zijn hoofd alsook met zijn staart laat het paard zien dat er niet echt ontspanning is, dus ook hier aandacht en werk in steken.
succes, doe dat werken er aan liefst samen met instructie, doe dit niet op eigen houtje.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:17

Ik heb 2 keer een pony gehad met een biceps scheur en beiden pony's draaiden ook hun voetje zo naar binnen. Dit wordt na overbelasting erger en ook na rust eenmaal aan het lopen was er niks meer te zien. dit bevestigde voor de da het vermoeden en na een echo was het zeker. Alleen loopt jou pony nu al heel lang zo. bij mij is het bij beiden binnen 1 week geconstateerd, direct op rust en bij een hielp dit wel bij de ander verslechterde het alsmaar verder. Dus mijn advies, wel weidegang maar rust tot je bij de da bent geweest.

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 10:06

aeolusnr1 schreef:
Het zou idd wel mooier worden als je het tempo iets meer onder controle krijgt, maar het is nu niet extreem te vlug, gewoon vrij vlot.
Maar het valt me wel op dat je zelf een beetje te veel bezig bent met wat er rond jou gebeurt en te weinig aandacht schenkt aan communicatie met je paard en aandacht voor alles wat je doet met je paard.
Je benen drijven constant aan maar eigenlijk een beetje ongecontroleerd, je handen bewegen niet in het verlengde van het paard zijn hoofd, dus hier zit je het paard eigenlijk een beetje tegen te werken.
Paard krult zich te veel op, lijkt mssn leuk maar is eigenlijk een vrij ernstige fout, daar moet dus echt op gewerkt worden.
Zowel met het paard zijn hoofd alsook met zijn staart laat het paard zien dat er niet echt ontspanning is, dus ook hier aandacht en werk in steken.
succes, doe dat werken er aan liefst samen met instructie, doe dit niet op eigen houtje.
haha goeie grap dit, zet je bril even op en LEES dat ik niet zit te wachten op rij technisch commentaar, maar dat dit filmpje bedoelt is om zijn echt kwaal, en dat is zijn kreupelheid wat hier niet te zien is. Allemaal leuk en aardig dat je instructeur bent maar ik vraag hier niet om.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:29

ok geen probleem je bent een goeie ruiter, en mssn zelfs deels de oorzaak van een deel van het paard zijn klachten.
goeie grap dus .

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 19:31

aeolusnr1 schreef:
ok geen probleem je bent een goeie ruiter, en mssn zelfs deels de oorzaak van een deel van het paard zijn klachten.
goeie grap dus .

Daar komen wij vrijdag achter, en mijn paard staat ook wel eens kreupel in het land als ik er niks mee gedaan heb, zal misschien door mij kunnen komen, maar dat kan jij niet zien als jij mij niet serieus ziet rijden. Dit filmpje is puur gemaakt voor hier.

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 19:32

aeolusnr1 schreef:
goeie grap dus .

Even ter zijde, u bent de man die zei dat mijn pony nooit meer goed zal lopen, en dit doet hij toch wel weer afgelopen 2 weken, u heeft wel meer mis dus.

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 12:09

https://youtu.be/6l2bzd-Yweo

Afbeelding

Hij is door een andere hoefsmid minder stijl op zijn hoeven neergezet en je kon gelijk zien dat hij niet meer op zijn tenen hoeft te lopen!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:56

Wat is er bij Albert van Es uit gekomen?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:08

Marlenepony schreef:
aeolusnr1 schreef:
goeie grap dus .

Even ter zijde, u bent de man die zei dat mijn pony nooit meer goed zal lopen, en dit doet hij toch wel weer afgelopen 2 weken, u heeft wel meer mis dus.

De goeie grap is.......je gaf zelf aan dat ie chronisch kreupel is en dat is nooit goed en dus kan ie niet zomaar weer helemaal zuiver gaan lopen. Ik denk dat aeolusnr gelijk heeft, jammer dat je dat niet wilt inzien. Want wie weet..........scheelt het een stuk.

Het kan geen kwaad om daar ook naar te kijken..............

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 18:01

Iedereen bedankt voor het meedenken, na vele foto's van t been niks gevonden, en uiteindelijk blijkt hij artrose in zijn 7e halswervel te hebben.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:27

Omdat er hierover een nieuw topic geopend is, komt op dit topic een slotje. Updates kan je in het nieuwe topic plaatsen/lezen.
Topic vind je hier terug: [MD] Ervaring artrose halswervels