Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
genja schreef:geerke schreef:geen hoefsmid heeft het over uitvlakken gehad?
Geerke ik ken de hoefsmeden waarmee ts contact heeft gehad en dat zijn echt niet de minste. Als deze geen van allen het over uitvlakken hebben dan heb ik er her volste vertrouwen in dat dit ook niet nodig is.
zelfde dikte en hoogte als de scheur ... alleen niet diep ... palousa_boy schreef:Met een beetje mazzel groeit het er gewoon zo uit, ookal ziet het er niet zo heel mooi uit.
Ik denk dat het idd een wond op de kroonrand is geweest van wat dan ook die er nu langzaam uit groeit. Denk zelfs dat het er al langer zit maar dat je het gewoon nog niet gezien had.
Als ik naar de 2e foto kijk dan sluit de ene kant van de scheur helemaal niet aan op de andere kant (de ene is recht en "scherp" en de andere kant is rond)
geerke schreef:het zou inderdaad best door draad kunnen zijn....dan heb je geluk gehad,voor het zelfde geld was het zijn kogel geweest en lag de diepe buigpees op de grond
Dit soort geintjes zijn wel eens eerder voorgekomen ... voor nu is de omheining gerepareerd. Ik ga niet zitten wachten tot er straks echt iets flink miss gaat ! Het is een goeie vent, maar mijn paard staat daar niet meer oke vind ik.
Ik blijf bij een hoefzweer :p Al zal dat wss nooit aangetoond kunnen worden
GaelleS schreef:Ik ben er nog altijd 100 % zeker van dat het een hoefzweer was :p Die streepjes vooraan kan ook door gewoon ergens tegen te tikken met de kroonrand en naar beneden groeit en met natter weer zichtbaar wordt. Enkel bovenste laagje beschadigd.
Als paard zou vast zitten in draad dan denk ik eerder dat die draad naar het smalste punt van de hoef zou schuiven en dan vast komt te zitten tussen hoef & ijzer... ofwel naar de kootholte maar dat een draad (ijzerdraad?) dat daar veroorzaakt lijkt mij heeeel sterkIk blijf bij een hoefzweer :p Al zal dat wss nooit aangetoond kunnen worden
Zou alleen zou fijn zijn om te weten zodat je er misschien in het vervolg meer aan kan doen om het te voorkomen ...