Paarden met lange platte hoeven, niet van mij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: Paarden met lange platte hoeven, niet van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 19:44

Haha zou ik je wat vertellen? Ik ook hoor! Vooral omdat ik weet dat er normaal heel goed voor gezorgd word!
Hier misschien nog een iets betere foto;
Afbeelding

Ben blij dat er in elk geval IETS mee gedaan is en er actie is ondernomen! :j

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:48

En dit had je niet kunnen regelen zonder andermans paarden ongevraagd te kijk te zetten op een openbaar forum...?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 20:33

Euhm, waar zie jij hoe de paarden eruit zien? Ik noem nergens plaatsnamen etc. Ik heb alleen foto's geplaatst van een stel hoeven. Kan jij zien welk paard dit is dan? Best een beetje mierenn**ken noemen we dit.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:41

Idd, de eigenaar zelf zou dit misschien herkennen maar ik zou dit met tien plekken in mijn directe omgeving kunnen verwarren hoor :=

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 20:52

Jaa + dat ik er bewust op gelet heb dat er verder niets herkenbaars in beeld was. Mensen uit de buurt zullen het hooguit herkennen aan mijn omschrijving wat het grindpad. Verder niet..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 07:30

Ik vind op de laatste foto de hoeven nog steeds niet heel best uit zien, misschien dat het aan mij ligt.
De hoeven zijn gewoon te lang en die voorkant kan er gewoon af naar mijn idee.
Ik vind het super hoe je het doet hoor ts, maar ik vind de hoeven nog niet echt goed uit zien.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 07:38

8nnemiek schreef:
Die hoeven zijn gewoon veel te lang en hard toe aan een bekapbeurt. Hebben de paarden een halster om? Dan zou je daar een briefje aan vast kunnen maken.

Nooit iets aan het halster hangen dadelijk is het paard daar bang voor en dan ?

gewoon een nette brief ophangen

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 07:50

Super hoe je dit hebt aangepakt!! Meestal doet de dierenpolitie niet veel anders in dit geval. Die zoeken ook eerst de eigenaar en maken daar een praatje mee als de situatie niet heel ernstig is. Meestal is het in dit soort gevallen lastig om de eigenaar te vinden. Twee jaar geleden heb ik een shetlander "gevonden" bij ons achter (zag er ook slecht uit, erg mager, doffe vacht en te lange hoeven). Ik ken de meeste dieren hier in de buurt wel, maar ik had echt geen idee van wie die pony was. Ik heb haar maar in een landje gezet en 114 gebeld. Die zijn de eigenaar gaan zoeken. Die overigens niet echt zat te wachten op een hereniging. De pony is geadopteerd door een veehouder hier in de straat waar ze het enorm naar haar zin heeft. Eind goed, al goed.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:39

jesito schreef:
Ik vind op de laatste foto de hoeven nog steeds niet heel best uit zien, misschien dat het aan mij ligt.
De hoeven zijn gewoon te lang en die voorkant kan er gewoon af naar mijn idee.
Ik vind het super hoe je het doet hoor ts, maar ik vind de hoeven nog niet echt goed uit zien.

Ik denk dat het erg moeilijk beoordelen is vanaf deze kant,pas als je de voeten optilt en ze ook rondom bekijkt en ook de stand van de benen ziet,kun je daar over oordelen.
Waarschijnlijk vond de smid het verstandiger om de voeten in fasen terug te zetten in de juiste stand.
In 1x een te grote correctie kan een grote druk geven op botten en pezen en dat is niet (altijd) wenselijk.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 08:54

Idd. En de foto is ook van boven af genomen. Paarden staan lager dan ik.. Maar ik durf met zekerheid te zeggen dat er een smid bij geweest is want de hoeven zien er echt beter uit! :j

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 08:05

LoveUggs schreef:
Euhm, waar zie jij hoe de paarden eruit zien? Ik noem nergens plaatsnamen etc. Ik heb alleen foto's geplaatst van een stel hoeven. Kan jij zien welk paard dit is dan? Best een beetje mierenn**ken noemen we dit.

+:)+

Wij noemen het 'spreeeuwengedrag': binnenvliegen, alles onderschijten en weer snel wegwezen. Zeer populair onder consultants.

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 08:51

@Cowboy55 en Managers, dat zijn ook van die spreeuwen/ zeemeeuwen/ schijtlijsters