). Iemand met verstand van hoeven & gedrag, iemand met tijd & geduld eventueel nog wel (vandaar mijn contact met die vrouwelijke hoefsmid, ze werkt ook met clickeren ed) maar dat zal moeten blijken. Maar als dat niet lukt zal het zo'n beetje van mij afhangen
Echter heb ik ook mijn grenzen, ik wil goed voor hem zijn en zoveel mogelijk doen om hem te helpen maar het moet veilig blijven. Zowel voor hem (mentaal & fysiek, een blind paard in paniek schiet echt niet op) als voor mezelf. Ik heb hem laatst bezig gezien met die vijl en dat was echt niet min .. de eerste keer heb ik het volledig verkeerd ingeschat en echt geluk gehad, tijd daarna was ik een stuk beter voorbereid (andere locatie ed) maar ook dan op een bepaald moment zo'n paniek waarbij het echt lang geduurd heeft om deze te laten afvloeien (terwijl ik in het algemeen stress snel zie opkomen en ook snel weer kan laten afvloeien, dit is echt een andere categorie op de 1 of andere manier).Ik geef nog niet op maar moet het wel even allemaal herbekijken zeg maar

@ Maartje1990 : geen idee wat hij daarmee doet, heb een vijl ooit gekregen van een hoefsmid met de mededeling "wees aub héél erg voorzichtig meisje" om eventueel zelf wat te kunnen afronden. Maarja, dat stadium zijn we ondertussen wel voorbij
Denk niet dat het met enkel afronden nog goed komt
Maar heb dus verder niks van materiaal, moet even kijken hoe ik dat kan oplossen

kan het niet uitstaan dat ik niet meer weet hoe het heet....
gevonden