Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Scar1 schreef:De meeste kunnen hun paard al niet in bedwang houden als ze een spuitbus gebruiken tegen de vliegen en een 'gillende' slijptol zou prima werken? Stukje van de hoef afknippen en daarna vijlen lijkt mij echt niet zo'n probleem.
Scar1 schreef:De meeste kunnen hun paard al niet in bedwang houden als ze een spuitbus gebruiken tegen de vliegen en een 'gillende' slijptol zou prima werken? Stukje van de hoef afknippen en daarna vijlen lijkt mij echt niet zo'n probleem.
haboshof schreef:Ik wilde ook net zeggen dat er bij mij niet 1 paard is met ijzers onder. Dat hoeft ook niet als ze oud zijn en geen werk hoeven doen. Trouwens mijn jonge dieren hebben ook geen ijzers.
Nogmaals bij ons gaat het alleen om dieren, die bevangen zijn geweest en paarden met arthrose ,die het kappen met een mes en hamer niet verdragen. Ik ben blij dat ik een hoefsmid heb die iets nieuws wil proberen in het belang van het paard. En ik zie prima resultaat met de schuurschijf.
nynke55 schreef:Morrie, waarom wil jij dan zulke ronde hoeven?
Morrie schreef:nynke55 schreef:Morrie, waarom wil jij dan zulke ronde hoeven?
dat is onderdeel van de wijze van bekappen, er wordt niet in de zool gesneden en de straal wordt zoveel mogelijk met rust gelaten, verder worden de steunsels tot "zoolhoogte" teruggesneden
Citaat:Daarmee werk je juist scheuren en loslaten van de wand in de hand.