Fotos van behandeling: lichte rotstraal en kapotte stralen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 22:04

Heb je dat allemaal op z'n hoeven gesmeerd? Ik vraag me namelijk af hoe je dan weet wat welk effect heeft.

050206051012

Re: Fotos van behandeling: lichte rotstraal en kapotte stralen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:41

Zie je vooruitgang? :)

Bij mijn paarden zijn de hoeven afgelopen vrijdag uitgesneden en mijn pony had rotstraal rechtsvoor en rechtsachter. Ik had ervoor al 3x met CTC spray gespoten, dus het was al aardig hard aan het worden. Nu zijn het weer nette hoeven waarin ik de vuile plekjes makkelijk kan bereiken.

Kan morgen wel een foto maken als je interesse hebt in hoe het er bij hem uitziet?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:05

hestejente schreef:
Heb je dat allemaal op z'n hoeven gesmeerd? Ik vraag me namelijk af hoe je dan weet wat welk effect heeft.

haha nee natuurlijk niet ( had het er misschien even bij moeten zetten)
maar heb info opgezocht voor wat zou kunnen helpen, heb hiervoor ook
een verzorgpony gehad met rotstraal en
wist nog een aantal dingen van mensen die ook pony's/paarden hadden met rotstraal
( eerst even alles uitgezocht voor ik er wat op ging smeren )

bij mij heeft het citoentje van de supermarkt goed geholpen aan het begin tot de bacterieen allemaal dood waren
en de tandpasta om de hoeven droger te maken en dus te zorgen dat de hoeven steviger werden.
( doe nu als het heel nat is de tandpasta nog 2 keer per week op de hoef )

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 20:26

Quellian schreef:
Zie je vooruitgang? :)

Ja :) Wat er nu aangroeit zijn gewoon nette stralen, en er kunnen/gaan steeds meer rafels af. Heb tegenwoordig al standaard een renet bij de hand als ik met de hoeven aan de slag ga :+ Het straalweefsel is vooral steviger, minder soppig, terwijl het land nog steeds een moeras is. Hij scharrelt veel op 't droge, vandaag zat er bijvoorbeeld alleen opgedroogde modder op z'n vacht. Hij is niet in de blub geweest sinds gisteravond denk ik. Ik zie 'm ook nooit bij die ene hooibak waarvoor hij door de bagger moet waden.

Super dat je paarden eindelijk behandeld worden :D Ben benieuwd naar fotos. Wat heeft je smid gezegd qua wat je er verder mee moet doen?

Flesje is hier bijna leeg, ik doe er nu bijna 4 weken mee en kan nog wel een paar behandelbeurten mee (nu 2 keer per week) Zal volgende week eens een nieuw bestellen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 23:42

050206051012

Re: Fotos van behandeling: lichte rotstraal en kapotte stralen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 01:40

Ik was dit topic helemaal vergeten, sorry :D

1 van mijn 2 paarden had rotstraal in 2 hoeven, maar omdat ik al een week met CTC spray had behandeld was het ergste alweer weg en waren de stralen al redelijk hard. Hij heeft de plekken uitgesneden (tot bloedens aan toe) en nu is het echt allang verleden tijd. De stralen zijn bikkelhard en de hoeven zijn schoon en droog.