[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 11:55

Dat klinkt haast te mooi..... maar proberen kan natuurlijk altijd.
Heb je enig idee wat er in de Ex Laminitis zit? De producent was destijds erg terughoudend over de werkstoffen van de Ex Eczema (bepaalde enzymen? aminozuren?) - dat zal met H.E.L. wellicht niet anders zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:01

Jannepauli schreef:
Dat klinkt haast te mooi..... maar proberen kan natuurlijk altijd.
Heb je enig idee wat er in de Ex Laminitis zit? De producent was destijds erg terughoudend over de werkstoffen van de Ex Eczema (bepaalde enzymen? aminozuren?) - dat zal met H.E.L. wellicht niet anders zijn.

myo-inositol,peptiden,choline,magnesium,vitamine C,vit.B1,vitB5,vitC
Omgerekend kost het meer dan 300 euro per kilo.
Zou dat myo-inositol zo duur zijn?

edit...valt wel meehttp://www.smeetsengraas.nl/jarrow-f ... tAodJ2EHxg

Het is volgens mij bijna hetzelfde als salvestrol

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:06

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:17

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:20

amaze schreef:
geerke schreef:
wat heeft dit met HEL te maken ? :o?

gewoon even de ingredienten bekijken en dan zie je dat er insitol inzit....en dan wil je toch weten wat dat is en wat dat doet?
Tenminste dat doe ik altijd voordat mijn paard iets krijgt ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 12:24

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:26

Ok ...dit zit (oa)in Hippo Ex Laminitus (HEL),en kan dus idd gunstig zijn voor een HB paard.
Citaat:
Inositol speelt een rol in de celcommunicatie en is belangrijk voor de hersenen, een gezonde lever en spieren.

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:31

Thanks voor de info, zo ver had ik nog niet gezocht! Ik hou altijd wel van medische onderbouwing.

NatasjaM74

Re: Centraal Topic voor Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:39

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 09:29

Ik ook deel 3 gevonden, lees elke dag mee, heb alleen niet zo veel toe te voegen nog.
Ga vandaag met mijn paardje terug naar de kliniek voor foto's, kijken hoe ze er nu voor staat. Ik hoop op positief nieuws!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 09:42

@vesceron heel veel succes vandaag. Hopen mee op goede uitslag :j

tjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 09:42

Ik lees ook nog steeds mee, dus even een stipje.
Tjee heeft tijdens de acute ook af en toe in de HB-stand gestaan. Niet continue, maar af en toe, daarna ging hij weer gewoon staan.
Ik heb nog wel een filmpje over dat flapperen, want dat deed die van mij heel erg. Helaas wel wat bewogen, maar je ziet t wel goed.
http://www.youtube.com/watch?v=tu_cCJ8R ... re=related
Vandaag komt de smid weer. Hij heeft weer lekker hoge voetjes, dus er zal wel weer een berg vanaf kunnen...

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:01

@ janouk, bedankt!

Die van mij stond overigens ook in de HB-stand in de acute fase. Maar dat is eigenlijk maar één dag geweest.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:34

oh ja heel herkenbaar dat flapperen! ik vond het ook altijd al zo apart, maar blijkbaar heeft dat dus wel degelijk te maken met de HB.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:52

merrieveulen schreef:
oh ja heel herkenbaar dat flapperen! ik vond het ook altijd al zo apart, maar blijkbaar heeft dat dus wel degelijk te maken met de HB.

heeft dat niet met de diepe buigpees te maken?
Ik heb dat ooit in het boek 'paardenbenen' gelezen geloof ik.

Edit:Gevonden...citaat:
Ook de gang wordt afwijkend,doordat de tractie van de hoefbeenbuiger op het hoefbeen geringer is dan de tractie van de strekker(dit als gevolg van de kanteling van het hoefbeen)
Daardoor wordt bij het naar voren brengenvan het been het toongedeelte van de hoef opgewipt.
Als men een dergelijke patient naar zich toe ziet komen,kijkt men tegen de onderkant van de zool aan.
De voet wordt min of meer klappend neergezet,waarbij eerst de verzenen de bodem raken en dan pas de toon.

(uit het boek 'paardenbenen' Evert Offereins bladzijde 95)

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:25

Vandaag ineens warmere hoeven op 4 benen. Durinn heeft er geen last van, maar die heeft altijd al erg koude hoeven. Hoe is het met die van jullie ? Hebben ze met de kou ook ineens warmere hoeven ?

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:30

Vesceron: hopelijk heb je positief nieuws gehad ?

hier een beetje een dipje, pony is wat loom de laatste paar dagen.
sinds 4 maanden stukje gement ( is wat hij het liefste doet) en hij was niet vooruit te krijgen.

Nado: kan het misschien zijn dat ze warmer voelen omdat je zelf koude handen hebt ? ( ik heb dat altijd wel iig gehad voordat mijn pony bevangen raakte)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:34

Zelf voel ik niet aan de hoeven, naai mezelf alleen maar op als ik dat doe. Overigens heb ik ze al een halve week niet gezien, heb het weekend met longembolien in het ziekenhuis gelegen. Morgen even paardjes checken :)

HEL heb ik ook gebruikt, overigens deed het vrij weinig, alleen mijn portemonnee leeg maken. Heb 3 potten opgevoerd. Overigens heeft mijn dierenarts andere paarden wel zien opknappen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:38

Dat het nog zo warm is hadden mijn pony's ook warme voeten. Zolang ze goed lopen controleer ik eigenlijk niet zo fanatiek meer.

Gister zijn Roos en Whit ff aan de haal gegaan. Er vloog een hond een erf af achter ze aan. Roos in galop over het asfalt (bij de eerste sprongen was ze haar schoenen al verloren). Whitney bijna de sloot in, door een berg snoei afval, schram op haar knie en ook een schoen kwijt.
Ik vreeste het ergste. Vanmorgen was Whitney wel helemaal stijf, vanmiddag niets meer aan de hand gelukkig :).

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:41

gelukkig dat het nog zo goed is afgelopen dennis, had uiteraard veel erger gekunt (maar dat ben je je zelf ongetwijfeld ook bewust)

heb jij toevallig last van slome pony's dennis ?
tango was 4 weken geleden ook enorm sloom, toen geschoren en knapte hij enorm van op, maar sinds donderdag is hij zo verschrikkelijk sloom

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:54

Meiden die er op zaten loste het prima op. Hond kwam er echt even flink achter aan.

Pony's hier zijn gewoon blij (Roos soms zelfs ronduit debiel), zeker nu het eindeijk kouder geworden is. Als het zo warm was en ze in de paddock stonden te zweten waren ze wel wat sloom.
Dennis is wel lang sloom geweest, die begint nu eindelijk weer een beetje te komen. Maar die heeft/had een vitamine gebrek waar we nu mee aan het werk zijn.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:11

capakopje: heel veel beterschap zelf, als slecht ging met je pownys vast een berichtje al gehad.
wel fijn dat je ze morgen weer zelf kan zien.

dennis: gelukkig goed afgelopen dus.

mamaloe heeft vd week WEER het verkeerde hooi gekregen van de staleigenaar, ik snap er niets van, er ligt altijd een ton voor hun klaar met hooi en hun naam erop, gelukkig was ik die dag vrij en heb ik het na drie uurtjes paddock met dat hooi ontdekt dus kon het meeste eruit halen. Mamaloe heeft er gelukkig niet op gereageerd.

over twee of drie weken de verhuizing.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:22

Hier op zich positief nieuws. Bij het rechterbeen geen kanteling en van 7mm zool naar 1cm. Links is twijfel over kanteling, de DA ziet ong 3mm verschil maar de foto was niet fantastisch gelukt, op het oog was uit geen kanteling te zien maar met de computer dus wel een klein beetje. Al met al niet schokkend in ieder geval. De zool moet nu even groeien tot die tijd in de paddock. Over en aantal weken speciaal beslag. In principe mag ik over een maand à 2 maanden opbouwen met rijden maar ten behoeve van haar herstel gun ik d'r de hele winter en pak ik haar daarna wel op. Better safe than sorry!! Misschien niet nodig maar voor mijn gevoel het beste, wat vinden jullie?

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:26

ik heb mn shet drie maanden op rust gehouden, dr laten doen wat ze zelf wilt.
erna rustig begonnen met wandelen en op het harde uitgebreid, gaat goed nu.

Ik pak dr van het voorjaar pas weer op met licht aan de longe en als ze een jaar hb vrij blijft wil ik dr helemaal weer oppakken. Eerst volgende zomer maar afwachten....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:29

Wel vervelend dat het zo moeilijk is om het juiste hooi gevoerd te krijgen. Zeker als je het al klaar zet. Je zult wel blij zijn als je er weg bent.

Overigens kreeg ik iedere dag uitgebreid verslag. Mijn broertje stuurde zelfs filmpjes van de pony's,omdat hij ze grappig vindt :')

Goed nieuws Vesceron. Wat valt er bij jou onder het rijden oppakken? als je buiten gaat rijden veel rechtuit en je bent niet al te zwaar dan lijkt het me geen probleem of je er nu op zit of erlangs loopt. Over 2 maanden ben je toch al aardig op weg lijkt me dat je er best op kan stappen. Maar volg je gevoel, dat heb je niet voor niks vind ik altijd. Met longeren heb ik zelf lang gewacht, maar ik ben tijdens het opbouwen ook met lange lijnen aan het werk gegaan, om het een beetje uitdagend te houden. Van alleen wandelen werd ze een beetje gek en ik vond het zelf ook erg geestdodend, dus die afwisseling vond ik zelf ook fijn.