Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ZZonneglans schreef:Even nog n.a.v. de post van Tieme waar ik eerder al op reageerde en die van Branca. Hoefschoenen gaan jouw paard niet helpen, naar mijn mening maar heel weinig paarden, maar goed, dat is offtopic.
Branca schreef:Ik weet niet of je het onderschat... je bent er iig mee bezig, dus je bent je ervan bewust dat er iets niet goed is.
Ik heb ook toen contact gehad met Hoofcare; zeer kundige mensen...maar! zij hebben de wijsheid, zo praten ze. Ik had mijn paard naar een hoog aangeschreven kliniek in België gebracht.. maar dat was niet goed, had hem naar hen moeten brengen. Mja, dat voelt niet gaaf.
Een DA weet over het algemeen bekeken niet genoeg van hoeven. Die heb ik hier ook gehad, erna ook samen met smid, maar uiteindelijk niets geworden.
Een goede smid vinden valt ook niet mee. Hij of zij moet echt kundig en ervaren zijn op dat gebied. Daarbij ook zelfbewust zijn van zijn of haar kunnen, dit communiceren, eerlijk zijn en een normaal tarief hanteren.
Ik vind het zo ongelooflijk dat dit een vrij beroep is! Men kan je paard verknallen, onbruikbaar maken.. letsel en/of trauma bezorgen, oplichten, mooie verhalen, veel geld kosten enz enz.. Je zou toch denken dat hier in NL alles geregeld is?!
CalvinenGino schreef:Als ik zo naar de foto kijk, zie ik dezelfde hoefjes van een paardje bij ons op stal, onze hoefsmid heeft gezegd om daarop honing te smeren... Wij vinden het maar een raar idee maar gaan het toch proberen
Tieme schreef:CalvinenGino schreef:Als ik zo naar de foto kijk, zie ik dezelfde hoefjes van een paardje bij ons op stal, onze hoefsmid heeft gezegd om daarop honing te smeren... Wij vinden het maar een raar idee maar gaan het toch proberen
heb dit wel eens gehoord maar dat werd er dan vooral op gesmeerd als er een bakterie in zat. de mijne had een tijdje terug een scheurtje in z'n hoef wat steeds terug kwam. dit is toen uitgesneden en volgens de hoefsmid kwam het scheurtje door een bakterie. ik moest toen honing in het opengesneden scheurtje smeren. maar "gewone" honing uit de supermarkt werkt niet. hier moet je verse honing voor hebben.