Veulen al ruim 3 weken op 3 benen. Update: ingeslapen, blz42

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Veulen al ruim 3 weken op 3 benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:40

Ik duim voor je vent, klinkt iig allemaal weer ietsjes beter dus nu maar hopen dat er goed bericht komt over de punctie!

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:48

Die laatste foto... het is wel echt een scheetje om te zien zeg.
Succes met de moeilijke periode nu van wachten...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:49

Hoe is hij vanmorgen Melanie?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:57

Melanie5 schreef:
er is net een punctie gedaan. Hak gewricht is schoon. Knie kwam een klein vlokje uit. Dit wordt op kweek gezet en maandag hoor ik de uitslag. Gewrichten zijn wel wat opgezet dus er is een kans dat daar toch ook wat zit. Hij is in elk geval al beter dan gisteren. Linker been is weer soepel en hij loopt weer net mams mee. Mams is ook weer liever tegen hem.
corina kan jij mij een link pb en?

Dat wilde ik net vragen,of er iets op kweek gezet was....hebben ze dat drie weken geleden ook gedaan?
Je moet er rekening mee houden dat er nog ergens een haard zit(diep in het gewricht wat niet doorbloed is dus waar ab ook niet komt) en dat je te maken hebt met een hardnekkige resistente bacterie
Die als het tegen zit blijvende schade heeft aangericht.
Ik hoop dat het goed komt!Wat een pech! :(:)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 09:20

Kom net bij hem vandaan. Hij is nog steeds soepel. Zijn rug is niet meer krom en hij staat makkelijk op.
Hij staat nog steeds niet op het rechterbeen, maar hij is wel beter dan eerst. Hij staat nu weer dag en nacht buiten.
Er komt nu wel weer wat troep uit de wond, maar waar het vandaag komt weet ik niet. De kleur is heel anders. Het was eerst steeds geel groen snot en nu is het roze. Weet niet wat dat betekent.
We blijven duimen voor mijn dappere mannetje.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:28

Lees al even mee en ben blij te horen dat het langzaam aan wat beter gaat.
Uiteraard blijven we duimen... :j

Misschien kan je DA telefonisch vertellen wat de verandering van kleur inhoud?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:48

Melanie5 schreef:
Kom net bij hem vandaan. Hij is nog steeds soepel. Zijn rug is niet meer krom en hij staat makkelijk op.
Hij staat nog steeds niet op het rechterbeen, maar hij is wel beter dan eerst. Hij staat nu weer dag en nacht buiten.
Er komt nu wel weer wat troep uit de wond, maar waar het vandaag komt weet ik niet. De kleur is heel anders. Het was eerst steeds geel groen snot en nu is het roze. Weet niet wat dat betekent.
We blijven duimen voor mijn dappere mannetje.

Goed om te horen, volgens mij is een roze kleur meer weefselvocht ect dus dat zou erop kunnen duiden dat de ontsteking weg is!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:53

Als het eerst groenig was en nu roze......
Moet ik er gelijk aan denken dat de troep er nu uit is en er een klein beetje bloed met wondvocht uit komt.
Dat is wel een heel goed teken volgens mij :j
Misschien dat dat ook wel bijdraagt aan het meer soepel bewegen?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:13

Klinkt positief hopelijk gaat het nu in een stijgende lijn.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 10:22

Ik hoop dat het een stijgende lijn blijft. Er komt nu alleen nog wat wond vocht uit de wond. Hij is nog steeds stijf in het ene been, maar hij staat er af en toe wel op. Wel voorzichtig, maar hij probeert het wel.
Ik ben benieuwd wat de punctie voor uitslag geeft. Als er toch een infectie in de knie zit, wordt het wel een moeilijker verhaal.

Jokester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:51

quartel schreef:
Als het eerst groenig was en nu roze......
Moet ik er gelijk aan denken dat de troep er nu uit is en er een klein beetje bloed met wondvocht uit komt.
Dat is wel een heel goed teken volgens mij :j
Misschien dat dat ook wel bijdraagt aan het meer soepel bewegen?

Inderdaad, dat dacht ik ook. In de humane geneeskunde zouden we dat ook een hele verbetering vinden :)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 10:54

Jokester: wat zouden jullie in de humane geneeskunde nog meer doen? Hij krijgt nu nog Quadrisol en ik geef Traumeel druppels. Als de Quadrisol op is, het ik Colodiaal zilver. Dat is een natuurlijk antibioticum.
Zou beweging juist goed zijn of niet? Ik kreeg te horen dat mensen in dit geval het gewricht niet mogen gebruiken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:29

ik denk dat beweging juist wel goed is,
aangezien er nu eindelijk roze (dus veel betere wondvocht uit komt) dat het beter is dat het nog niet per direct dicht is.

wat je kunt doen: hem zn gang laten gaan zoveel mogelijk(wat betreft het wondje aangezien je verder top bezig bent) indien er een verkeerde kleur korstje op zit(dus te veel groen) dan even met de tuinslang erop zodat het korstje weer week word en de eventuele rommer erachter er weer uit kam komen.

wanneer de wond zachtjes blijft vloeien en er wil geen korstje op komen raad ik aan om ook een keer met de tuinslang er op te spuiten en zeker niet te veel betadine etc op de wond gebruiken.

betadine sluit de wond af en laat het indrogen waardoor het eventuele smerige wat nog in de wond kan zitten er niet uit kan komen

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 11:33

Ik spoel met afgekoeld gekookt water. Bovenaan de wond (eigenlijk snee, we hebben het zelf gemaakt) zit een klein onderhuids kanaal naar boven toe. Daar komt de rommel vandaan. Ik houd het open door zachtjes met water de korstjes los te weken en het been te masseren. daardoor komt er nog wat troep uit.
Gisteren was het nog roze, nu is het doorzichtig, iets rood bruining. Gister was het trobel, nu redelijk helder.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 21:12

Sinds vandaag kan kleine Rebel weer op zijn beentje staan. Niet in beweging, maar als hij graast, dan zet het het voetje echt neer op de grond en steunt hij erop als hij omkeert.
Ook in stap zie je dat het bovenbeen weer een klein stukje mee beweegt.
Ik juig nog niet te vroeg, maar ik hoop dat de kweek maandag ook goed uitpakt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:45

Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan!

Kun je nog eens foto's plaatsen van hem hoe het nu gaat? Ben ik wel benieuwd naar! ;)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 00:20

Hier een foto van vandaag (via telefoon, dus niet al te best qua kwaliteit)
Afbeelding

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 00:23

Dat ziet er stukken beter uit! Hij groeit ook goed zo te zien en is absoluut niet mager ofzo. En hij staat er al heel anders bij. Denk haast dat dit wel goed gaat komen! Heel veel succes en sterkte met je veulen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 00:36

Hopelijk is de uitslag maandag positief! Het klinkt in elk geval goed en wat fijn dat ie zijn beentje weer gebruikt!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 08:37

Jeetje wat goed, nou ik duim voor een goede uitslag.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:23

Wat een leuke foto om te zien! Het lijkt de goede kant op te gaan maar inderdaad niet tevroeg juichen al lijkt me wel dat hij er stilletjesaan bovenop aan het komen is. Heb je nog contact gehad met je DA, wat zegt deze van de kleuren die er uit de wond komen?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:39

Ik lees al even mee en wil nu toch even reageren ;)

Wat fijn dat er iets vooruitgang in zit. Hopen dat de uitslag goed is en dat dit kleine dappere kereltje er weer helemaal bovenop komt.
Ik zal volop voor hem duimen.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:45

Ik heb door mijn werk al veel meegemaakt met paarden met spierproblemen.
Er zijn een aantal dingen die ik je kan adviseren.
Stel het veulen heeft een spierscheuring opgelopen, wat best kan door een trauma, dan kan dat er de eerste twee weken heel dramatisch uitzien. Daarna wordt het geleidelijk beter en uiteindelijk komt dat door rust (bij paarden die in training stonden, maar is bij jouw veulen natuurlijk n.v.t.) en weidegang wel weer goed.

Wat je kunt geven ter ondersteuning is idd traumeeldruppels (het wordt er eerst slechter van voor het beter wordt, maar dat heb je ook kunnen zien), vitamine E met selenium en je zou dit ook suncutaan kunnen injecteren (even met je DA overleggen).

En wat ook geweldig spul is, is Equitop Myoplast.... dat ondersteunt de spieren heel goed.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:46

ik hoop dat het goed kom ik zal
aan jullie denken heel veel geluk
maandag :(:)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 10:48

aisie schreef:
Dat ziet er stukken beter uit! Hij groeit ook goed zo te zien en is absoluut niet mager ofzo. En hij staat er al heel anders bij. Denk haast dat dit wel goed gaat komen! Heel veel succes en sterkte met je veulen!

Hij is wel mager hoor. Hij heeft eerst op stal gestaan en hij at niet echt veel hooi. Nu loopt hij weer op het gras en begint hij weer wat te vullen.

@_Hyperion_: de veearts zegt dat zolang hij drinkt bij de moeder, ik geen extra vit E mag geven. Dit is een vitamine waar je ook teveel van kan krijgen en dat is niet goed.