Ervaringen hoefschoenen gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 07:08

Dingen die niet over hoefschoenen gaan en per PB kunnen a.u.b. niet in het topic.

Hier wat foto's van de schoenen

Dit is wat ik bedoel, de hoefschoen lijkt wel redelijk te passen maar als ik naar de straps kijk is het véél te wijd (in de handleiding staat dus dat je zover moet afstellen dat de straps niet oversteken, nou hier steekt de bovenste strap wel meer dan 7 cm over en de onderste 1 cm. De schoenen staan nu op z'n strakst afgesteld.
Afbeelding

Maar dit is volgens mij dan wel weer ok
Afbeelding

En ook dit ziet er voor mij niet verkeerd uit. Maar het lijkt mij dat er toch niet zoveel ruimte tussen hoef en schoen mag zitten aan de voorkant (dan schep je toch zo een kilo modder mee?).
Afbeelding

Kortom ik weet het niet. En omdat het dure krengen zijn wil ik er dus niet mee gaan rijden want dan kan ik ze niet meer ruilen (en ivm de strap kan ik ze nu dus ook niet goed vastmaken). Ik wil er dus iemand bij hebben die verstand ervan heeft (de verkoper liefst) zodat ik weet wat ik er mee moet doen, of ze nou wel of dat ze niet passen.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 07:44

HannahFrouk; ik heb mijn Renegades toen 'aan laten meten' en toen is mij vertelt dat de straps niet strak om het been moeten zitten ivm bewegen van achterste gedeelte om de hoefballen. Ik kan er ong twee vingers tussen doen.

HannahFrouk

Re: Ervaringen hoefschoenen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 08:05

Rebeccatjuh, ja, dat staat duidelijk in de omschrijving.

Maar, als ik er 2 vingers tussen doe houd ik nóg ruim 5 cm strap over. In feite kan ik het niet eens goed vastmaken, omdat de bescherming die aan de strap zit (het stukje foam) al breder is dan het stukje been dat ik overhoud. Op de bovenste foto zie je dat goed.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 09:00

Heb er helemaal geen verstand van en me ook nog niet heel erg in verdiept, maar die ruimte aan de voorkant hoef / schoen mag? Hoef dat niet aangesloten te zitten?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 15:32

Tsja, dat weet ik dus ook niet Odi. Het lijkt mijzelf erg ruim.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:45

Als je zoveel ruimte bij de straps overhoudt lijkt me dat niet goed.

Bij mijn Renegades is er tussen hoef en schoen, voorkant, ook wel wat ruimte maar de onderkant (zool) sluit goed aan, dus hoef gaat niet schuiven in de schoen.

Hoop dat je snel een reactie krijgt van de verkoper :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:03

Even op het zand gaan lopen, dan slijten ze niet maar kan je wel kijken of ze schuiven/uitgaan.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:17

@HannahFrouk, die ruimte is inderdaad wel groot, maar het is lastig te bepalen of ze daardoor uit zullen gaan. Zit de onderste strap wel strak genoeg?

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:26

Cavallo's raad ik je niet aan, die heb ik gehad, ze zijn aan de achterkant te hoog. binnen een half uur had ik de holtes boven de hoefballen kapot. vond de service erg slecht. terwijl ik 15 minuten van Beilen af woon en met mijn paard langs wilde komen om te passen hoefde dat echt helemaal niet.
na het kapot rijden, kon ik ze niet meer terug brengen, ach ze wilden de 4 schoenen wel op hun website te koop zetten (nooit gezien overigens), gelukkig kon ik ze via marktplaats nog kwijt. een hoop geld er op verloren natuurlijk. succes

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:27

Wat is je maat? Ik heb een paar maat 0 liggen en een paar cavallo's voor het zelfde paard. Mischien kunnen we wat regelen dat je die van mij even probeert? Ik vind soms ook wel dat ze wat los lijken te zitten maar door het meganisme blijft het goed op de plek.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 08:38

Tsja, even in het algemeen, of ze nu WEL of NIET goed passen kan ik zelf niet bepalen. En ermee gaan rijden kan ik niet, omdat ik ze anders niet meer terug kan doen.

Jjane, ik heb nu renegades maat 1, volgens de verkoper zou ze toch eerder maat 0 moeten hebben, hij denkt ook dat ze te wijd zijn. Waar woon je? Ik zou héél graag proberen of maat 0 dan wel goed zit.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:18

pamelien schreef:
Cavallo's raad ik je niet aan, die heb ik gehad, ze zijn aan de achterkant te hoog. binnen een half uur had ik de holtes boven de hoefballen kapot. vond de service erg slecht. terwijl ik 15 minuten van Beilen af woon en met mijn paard langs wilde komen om te passen hoefde dat echt helemaal niet.
na het kapot rijden, kon ik ze niet meer terug brengen, ach ze wilden de 4 schoenen wel op hun website te koop zetten (nooit gezien overigens), gelukkig kon ik ze via marktplaats nog kwijt. een hoop geld er op verloren natuurlijk. succes

Dat wil niet zeggen dat de service bij de Cavallo altijd slecht is, dat ligt nog altijd aan het filiaal die ze verkoopt.
Waarschijnlijk is jou ook niet verteld dat de Cavallo's even ingereden moeten worden, wat ook logisch is, zelf loop je een schoen ook in.
Verder wordt er aangeraden om de schoen te passen met plastic erin en ze schoon te houden zodat er geruild kan worden, dit kan uiteraard niet wanneer er al flink mee gereden is.
Wanneer de schoen te hoog is, ligt dit ook niet persé aan de schoen maar kan dit ook aan je paard liggen.

Tot op heden heb ik tevreden klanten en niets gehoord van kapotte hoefballen, eenmaal is er een paar terug gekomen vanwege schuurplekken, hierbij zat een randje verkeerd gestikt, deze zijn geruild en vervolgens alles ok gelukkig!

Tja zo heeft ieder zijn voorkeur en ervaringen natuurlijk, maar heb meer het gevoel dat het in dit geval het filiaal is wat er het meest dwars zit.

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:51

ik vind het fijn te lezen dat er ook goede service is. maar waarom heb ik die niet gehad ?
als ik met het paard langs was geweest was het zo te zien dat haar hoeven aan de achterkant te laag waren voor dit merk schoen. 4 schoenen is echt wel veel geld.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:02

Tja, voor de service zul je echt bij de desbetreffende winkel moeten zijn, dat ligt natuurlijk niet aan het product, die kan er ook niks aan doen dat het in die winkel terecht is gekomen :D .
Maar wel enorm balen voor jou, het is inderdaad veel geld!
Een winkel is niet alleen verkopen, maar ook service verlenen naar mijn idee.

Maar goed, inmiddels gaat het over winkels en het topic is gestart met hoefschoenen, ik sta achter de Cavallo's!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 21:22

Nou het is bijna niet te geloven, maar ik heb nog geen meter met hoefschoenen gereden, omdat ik nog steeds achter de verkoper aan zit te vangen.

Ik heb er ondertussen een héééééle lange sik van ........

torgil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:30

Hoi hoi,
Ik heb zelf voor de 2e keer nieuwe cavallo's aangeschaft en nu de sport uitvoering. Ik vind ze super! Ze zijn makkelijk aan te doen en Tor kan er goed mee uit de voeten. De sport uitvoering zit nog iets beter ondanks dat het dezelfde maat is sluit hij beter aan. Ik ben echt nog nooit een schoen verloren en ik was na 3 jaar toe aan nieuwe omdat de oude wel echt op waren nu!
Waarom laat je Klaas Feuth niet komen met een paar verschillende opties
natuurlijk ruiterschap de hoefschoenen winkel. hij heeft heel veel keuze!
Succes bij je keuze!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:27

Balen Hanna, bij mij bevallen de renegades heel goed, ze blijven prima zitten en blubber en ongelijk terrein zijn ook geen probleem. Mijn paard paste net de 0 niet dus heeft ook maat 1. Bij mij steken de straps ook wel uit hoor, ik weet niet hoeveel. Heb jij de kabel nog korter afgesteld met de inbus?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:23

ik heb ook renegade schoenen,ik moet zeggen dat ik ook altijd zo veel van de straps over heb alsbij jou op de foto,dit geeft verder geen probleem ik doe deze dubbel terug onder de elastiekjes van de schoenen.wel vind ik dat je veel speling hebt.als je paard de schoenaan heft zit hij dan voor in tegen de voor kant aa met zijn hoef,dan de onderste strak aan trekken .(dan heb ik geen speling tussen hoef en schoen).als dat vast zit bovense aan trekken .de schoenn zitten geweldig en draaien niet,ik heb ze toen der tijd overgenomen hier op bokt en zo aan gedaan en mee weg gereden.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 07:31

Ik heb ze afgesteld ja. Het punt is dat ik gewoon niet wéét of ze passen en dat ik ze daarom niet durf uit te proberen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:34

ja dat snap ik,maar ik twijfel of ze wel goed zitten door de speling die je ziet op de 3de foto.bij mijn paard sluit de schoen daar tegen de hoef aan geen speling anders heb je daar dadelijk stenen in.lijkt me niet dat ze nu goed zitten
HannahFrouk schreef:
Ik heb ze afgesteld ja. Het punt is dat ik gewoon niet wéét of ze passen en dat ik ze daarom niet durf uit te proberen.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:31

Gewoon omruilen voor easyboots glove schoentjes. Zijn er nu ook in wide versie te krijgen. Ik ben er erg tevreden over.

Maar heb je nu dan nog steeds niks van de verkoper gehoord?? Want dat duurt dan allemaal wel erg lang!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:58

mooi dat ze die dus nu voor ronde hoeven hebben alleen jammer dat ze ze weer niet voor de kleinere pony's hebben!!!!!!!!!!
haukieboy schreef:
Gewoon omruilen voor easyboots glove schoentjes. Zijn er nu ook in wide versie te krijgen. Ik ben er erg tevreden over.

Maar heb je nu dan nog steeds niks van de verkoper gehoord?? Want dat duurt dan allemaal wel erg lang!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:39

HannahFrouk, ik heb ook maat 1 je mag ze van mij eens uitproberen als je wilt? Ik zal eens foto's maken van als mijn paard ze aan heeft, ik heb het idee dat de onderste strap bij mij strakker zit, maar dat is erg lastig beoordelen op de foto. Mijn bekapper zei dat als je paard te stijle hoeven heeft of te lage hielen en juist te platte hoef de renegades niet goed passen.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:51

Beste Hannah,
Bel gewoon even je smid die normaal je paard bekapt, die kan je precies vertellen wat voor maat ijzer die heeft en dat komt dan overeen met de schoen.
Als het een fijne smid is kan die je ook helpen om de schoen goed om te doen.
succes

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 18:13

Mijn "smid" (bekapper) hééft geholpen met opmeten.
Het probleem is niet dat ik 'm niet aan krijg, het aantrekken is heel simpel. Alleen hij lijkt (toch) niet te passen.

Delphi, lief van je aanbod, maar hopelijk kan ik ze nu dan toch a.s. vrijdag omruilen.