Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
) en 1 van mijn paarden heeft ook nog eens mega smakpoot shirehoeven die door de gemiddelde smid óf niet óf alleen in een bekapstal wordt bekapt (en door mij gewoon uit de hand).

Don_Zhivago schreef:Zo'n cursus is handig om het bij te houden voor tussendoor maar zelf zou ik een echte smid mn paard laten doen..
In mijn geval is het makkelijk, mijn paard heeft HKO en staat op speciaal beslag dus moet wel naar een goede smid (hoofcare)
Nou moeten mensen niet gaan roepen "met HKO kunnen ze zonder ijzers" dat kan, maar mijn paard loopt veel beter met zn ijzers, dus die gaan er niet meer onder vandaan
Lamar schreef:Don_Zhivago schreef:Zo'n cursus is handig om het bij te houden voor tussendoor maar zelf zou ik een echte smid mn paard laten doen..
In mijn geval is het makkelijk, mijn paard heeft HKO en staat op speciaal beslag dus moet wel naar een goede smid (hoofcare)
Nou moeten mensen niet gaan roepen "met HKO kunnen ze zonder ijzers" dat kan, maar mijn paard loopt veel beter met zn ijzers, dus die gaan er niet meer onder vandaan
HKO wordt ook behandeld in de cursus, wat het nou eigenlijk moet voorstellen en ook hoe een paard dat kan ontwikkelen. Heb je zelf die PN cursus al eens gedaan? Dan zou je misschien een veel beter inzicht kunnen krijgen aangaande HKO en de oorzaken en de instandhouding daarvan.

(ieder zn eigen mening)
Electra63 schreef:M.a.w. een natuurlijke bekapper lost HKO wel even op?

Lamar schreef:Electra63 schreef:M.a.w. een natuurlijke bekapper lost HKO wel even op?
Zei ik dat?
Ik heb het idee dat je niet goed weet wat HKO nou precies is en waardoor het kan worden veroorzaakt en waarmee je het in stand houdt. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten
edit: uit je bovenstaande reaktie blijkt idd dat je het niet weet.
(je kan er enkel voor zorgen dat het niet snel verergert)
Don_Zhivago schreef:Nou ja het in stand houden is denk ik weinig spraken, als het er zit, zit het er(je kan er enkel voor zorgen dat het niet snel verergert)
Wel kan je je paard helpen door een bepaalde manier van trainen (achterhand en oprichting zodat de voorhand minder belast wordt)
speciaal beslag kan ook wonderen verrichten maar is niet bij elke HKO'er nodig (HKO topic lopen genoeg paardjes op bloten voetjes)
Maar voor mijn paard is zijn beslag een uitkomst
Lamar schreef:Electra63 schreef:M.a.w. een natuurlijke bekapper lost HKO wel even op?
Zei ik dat?
Ik heb het idee dat je niet goed weet wat HKO nou precies is en waardoor het kan worden veroorzaakt en waarmee je het in stand houdt. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten
edit: uit je bovenstaande reactie blijkt idd dat je het niet weet.

geloof heus wel dat ik er dingen leer/te horen krijg dat ik indd denk "aha" maar ik zou er toch vrij weinig mee doen...
( raak al in de stress als hij op vakantie is of ziek is, dan rij ik naar Roosendaal en laat ik hem door van Nassau doen (gelukkig nooit voorgekomen)
Electra63 schreef:Ach, iedereen heeft zijn mening over (natuurlijk)bekappen/ijzers, maar IMO is het verkeerd als je stelt dat een natuurlijke bekapper die een cursus gedaan heeft meer verstand van hoeven/hoefproblemen heeft als een reguliere hoefsmid of DA.
Als je schrijft: instandhouding van HKO impliceert dit dat HKO te genezen is en dat is het niet.
Je kan door verschillende maatregelen de gevolgen van HKO beperken, maar ook niet altijd eeuwig en ook niet bij ieder paard.
Lamar schreef:Kijk, dat is nou zo jammer...
Een aantal die de cursus niet hebben gedaan gaan dan wel dingen lopen roepen. Dat is hetzelfde als roepen dat je geen perzik lust terwijl je er nog nooit 1 hebt geproefd. Dat kan je het niet eerder weten dan nadat je dat wel hebt gedaan.
Als je er geen geld voor over hebt dan kun je misschien wel even goed en aandachtig en met openstaande visie dit lezen:
http://www.hoefnatuurlijk.nl/index_js.h ... en/hko.htm
Ik hoop alleen dat je niet teveel gehersenspoeld bent door je smid.
Jouw paard, jouw keuze... zolang jij blijft geloven dat je paard niet kan genezen zal dat ook nooit gebeuren.
Verder ga ik hier geen moeite meer insteken.... anti-Nb-ers zitten vaak teveel vastgeroest.
Maar als je je paard moet laten inslapen of als je paard problemen blijft houden dan moet je je toch eens afvragen waar je mee bezig bent.

Lamar schreef:Kijk, dat is nou zo jammer...
Een aantal die de cursus niet hebben gedaan gaan dan wel dingen lopen roepen. Dat is hetzelfde als roepen dat je geen perzik lust terwijl je er nog nooit 1 hebt geproefd. Dat kan je het niet eerder weten dan nadat je dat wel hebt gedaan.
Als je er geen geld voor over hebt dan kun je misschien wel even goed en aandachtig en met openstaande visie dit lezen:
http://www.hoefnatuurlijk.nl/index_js.h ... en/hko.htm
Ik hoop alleen dat je niet teveel gehersenspoeld bent door je smid.
Jouw paard, jouw keuze... zolang jij blijft geloven dat je paard niet kan genezen zal dat ook nooit gebeuren.
Verder ga ik hier geen moeite meer insteken.... anti-Nb-ers zitten vaak teveel vastgeroest.
Maar als je je paard moet laten inslapen of als je paard problemen blijft houden dan moet je je toch eens afvragen waar je mee bezig bent.
Citaat:Hoefkatrolontsteking is geen rijtechnisch probleem, scheefheid, gebrek aan vitamientjes of wat dan ook maar domweg overmatige slijtage door een verkeerde bekapping en te weinig doorbloeding door langdurig stilstaan, hoefijzers en te weinig hoefmechanisme.
Don_Zhivago schreef:Hoop toch dat je het nu niet over mij heb??
quote van hoefnatuurlijk:Citaat:Hoefkatrolontsteking is geen rijtechnisch probleem, scheefheid, gebrek aan vitamientjes of wat dan ook maar domweg overmatige slijtage door een verkeerde bekapping en te weinig doorbloeding door langdurig stilstaan, hoefijzers en te weinig hoefmechanisme.
wat dacht je van erfelijkheid??
de precieze reden van HKO is nog steeds niet 100% bewezen/duidelijk..
dus vind dit erg makkelijk gezegd..
Lamar schreef:Electra63 schreef:Ach, iedereen heeft zijn mening over (natuurlijk)bekappen/ijzers, maar IMO is het verkeerd als je stelt dat een natuurlijke bekapper die een cursus gedaan heeft meer verstand van hoeven/hoefproblemen heeft als een reguliere hoefsmid of DA.
Als je schrijft: instandhouding van HKO impliceert dit dat HKO te genezen is en dat is het niet.
Je kan door verschillende maatregelen de gevolgen van HKO beperken, maar ook niet altijd eeuwig en ook niet bij ieder paard.
ik vroeg: Lees de inhoud van de link aandachtig en met een openstaande visie.
heb je dus niet gedaan.....
Electra63 schreef:Ik heb zelf ernstige artrose in mijn nek, heb je daar ook een oplossing voor?
amillia schreef:http://www.hoofcare.nl/
Deze info vind ik veel betrouwbaarder dan hoefnatuurlijk.nl (eerlijk gezegd neem ik paardnatuurlijk en hoefnatuurlijk vanwege hun onjuiste uitspraken en eenzijdige verhalen al heel lang niet meer serieus)
Zou er dan zelf NOOIT maar dan ook echt nooit aan beginnen.
Lamar schreef:Electra63 schreef:Ik heb zelf ernstige artrose in mijn nek, heb je daar ook een oplossing voor?
Geen oplossing, maar een osteopaat kan misschien iets helpen? Ik sta zelf ook maandelijks onder behandeling van een osteopaat voor verschillende dingen. (dus niet maar 5 behandelingen maar voor altijd maandelijks, dat verlicht wel het één en ander)