Advies gevraagd: veulen kreupelt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Re: Advies gevraagd: veulen kreupelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 14:27

Oh meid ben zo blij dit te lezen
ben echt heel erg benieuwt wat die annemyke ervan gaat zeggen !

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 14:33

Wat geweldig!! Kan me zo goed voorstellen dat je er een nacht van wakker hebt gelegen!
WE duimen allemaal met je mee dat het goed gaat komen.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 14:39

Wat fijn dat je het beestje een kans geeft.
Maar... ik zal toch echt foto's laten maken voordat je verder gaat dokteren met osteopaten etc.
Wil je absoluut niet bang maken, maar het is wel belangrijk om breuken of OC/ OCD uit te sluiten.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:39

Wat fijn dat je haar een kans geeft!! Ik zou ook inderdaad even wat foto's laten maken en dan pas een behandeling laten inzetten.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 19:31

(Weer vanuit de bibliotheek, wil jullie een beetje op de hoogte houden:) We hebben haar net opgehaald en teruggebracht. De hereniging met haar moeder was ontzettend lief om te zien, die was echt dolblij.

Ja..misschien moet ik eerst eens informeren bij welke DA-praktijk in de buurt ze een foto-apparaat hebben die ook een foto van de heup kan maken. Ik wil zo snel mogelijk een diagnose zodat er wat aan gedaan kan worden. Iemand suggesties?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:40

Is Wolvega te doen voor je? Daar hebben ze ook de diagnose van het gebroken bekken bij onze jaarling vast kunnen stellen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 19:44

Tja eigenlijk net een beetje te ver.. :=
Iemand ervaring met Meppel? (DAP Zuidwest-Drenthe) ?

edit: Moet nu gaan, en morgen werken dus op z'n vroegst donderdagmiddag kan ik weer reageren.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:54

misschien kan e-digit iets voor je betekenen? Ik heb er qua 'gewoon' rontgenologisch keuren incl. PROK in elk geval heel goede ervaring mee.
zie http://www.edigit.nl/

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:25

Super om te horen! Geweldig dat je voor het beestje hebt gekozen! Hou ons op de hoogte

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:12

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:18

Wat dapper van je! Hoop dat het allemaal goed komt!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:35

Ik heb geen tips voor je, maar ik wil toch even zeggen dat ik het fantastisch vind wat je voor dat veulen gedaan hebt en ik hoop dat je nog veel plezier van haar mag hebben.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:35

Wat goed dat je het toch aandurft! Veel succes met dit arme meisje :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 16:34

Bedankt iedereen.

Okee Geerke, bedankt, ik ga hem zometeen het filmpje sturen. (Wat een gedoe elke keer naar de bieb te moeten, over een halfuurtje gaan ze dicht.. := )

Ik heb vanmiddag met Emmeloord gebeld, want Meppel heeft geen rontgenapparaat voor de heup. Ik heb even om een prijsopgave gevraagd en in totaal komt het rond de 300,- om een paar foto's te laten maken. 120,- voor 2 foto's + consult van 80,- + sedatie. Pff.. had ik eigenlijk niet verwacht. Maar de assistente raadde me aan om morgenochtend eerst even te bellen tijdens het telefonisch spreekuur om misschien aan de ortopeed te vragen of die nog suggesties heeft. Dus.. dat is het plan voor nu eerst.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:45

sterke ermee!
Je moet Fabersmid bedanken die kwam erop :j
Ik weet wie de man is doordat ik een keer een reportage heb gezien op de duitse t.v....hij is erg bijzonder de man!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 16:47

Okee, ik ben heel erg benieuwd naar zijn reactie!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 07:56

FaberSmid schreef:

Natuurlijk mag u dat vragen, excuses voor mijn onduidelijke schrijven.
De heer Tamme Hanken is een bottenkraker (kan ik dat zo vertalen?), die gewrichten doet corrigeren. Daarbij is revalidatie intern ook mogelijk, met een aqualoopband. Is een ten zeerste bekende heer onder de paardenliefhebbers, dierenartsen en hoefsmeden. Daar zou ik als ik u was een informeren, een beer van een man met een goudeerlijk hard. Doet geen onzin vertellen en paardvriendelijk behandelen indien mogelijk. Kortom geen onzin gewoon recht hoe het is.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 11:26

Ik heb een mailtje gestuurd naar Tamme Hanken, en ik kreeg een mail terug dat ik langs moest komen. Nou is het wel anderhalf uur rijden en nouja, ik heb zelf geen trailerrijbewijs dus zal mijn vader moeten rijden..

Pff.. ik zit ontzettend te piekeren. Aan de diagnose + de behandeling van het veulen wil ik maximaal €1000,- uitgeven. Meer heb ik gewoon niet. Zal ik dan bijvoorbeeld.. eerst een osteopaat laten komen, kijken wat die zegt? Of een chiropractor? Of zal ik gewoon naar een dierenkliniek gaan en zeggen: Hoor eens, ik wil €1000,- besteden, doe wat je kunt voor haar? Of naar Tamme Hanken met dezelfde vraag? (Dan zou ze daar wel moeten staan want ik we kunnen niet elke keer heen- en weer rijden.)

Wat zouden jullie doen? :\

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 11:32

ik zou naar Tamme hanken gaan...Op de een of andere manier heb ik meer vertrouwen in hem dan in een dierenkliniek...omdat je dus al een diagnose hebt gehad waar ik persoonlijk niets van geloof.
Maar ik ben uiteraard gen dierenarts.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 11:35

Nee maar het is fijn om meerdere meningen te horen want om eerlijk te zijn heb ik wat dat betreft te weinig verstand van paarden.. :\ Dankje :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 11:48

Martine_R schreef:
Nee maar het is fijn om meerdere meningen te horen want om eerlijk te zijn heb ik wat dat betreft te weinig verstand van paarden.. :\ Dankje :)

je krijgt er pas echt verstand van als ze wat mankeren...dus het begin is er :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:00

Ik vind wel dat je niet eindeloos aan het behandelen moet gaan met het veulen en als jij er heel veel geld aan uit geef maar er is weinig zekerheid dat het veulen er beter van word dan is dat ook niet fijn voor haar..
Dus ik zou wel vragen aan de personen waar je heen gaat of dit een lang project word ...

Ik hoop op een goede uitkomst

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:40

Wat enorm lief dat je haar gekocht hebt, ik snap dat je er wakker van ligt.

Ik duim echt voor je dat het achteraf toch wat meevalt en dat ze gauw weer beter gaat lopen. Ben benieuwd als je bij Tamme Hanken geweest bent.

Sterkte & succes :*

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:40

Martine_R schreef:
We zijn net bij de DA geweest en ik moet zeggen, ik ben erg opgelucht. Ze zei dat ze behoorlijk scheef stond en ook vond dat de spiermassa's bij beide billen erg verschilden. Isa liep nu wel redelijk goed op het been, alleen zet ze de hoef enorm naar buiten. Ze hebben een foto gemaakt van haar knie, daar was niets op te zien. De DA dacht zelf dat het in haar heup zit, maar daar kunnen ze geen foto van maken ivm de spiermassa die daarvoor zit. Bovendien kunnen ze er toch niet echt wat aan doen als het in haar heup zit. Dus, conclusie: We moeten de komende tijd stukjes met haar gaan wandelen of andere oefeningetjes doen waardoor ze op het slechte been gaat staan en het meer gaat gebruiken. Ook gaf ze ons als tip dat als het hoefje van het slechte been aan de buitenkant wat afgeveild wordt, ze meer op de binnenkant moet gaan staan en dan gaat ze hopelijk dat hoefje wat minder draaien met lopen..

Hopen maar dat het goedkomt!

Kunt u foto's en film plaatsen?
Na het lezen van uw bericht, excuses voor mijn wat late reactie. Zou ik zekers aanbevelen Tamme Hanken te laten kijken. Des noods vragen of zijn hoefsmid ter plaatse kan zijn, zodat die beide in overleg beide uw veulen ter plaatsen kunnen behandelen.
Tamme Hanken zal eerlijk zijn tegenover u en uw paard, als die uw paard kan behandelen zal hij dat zeker doen. U zal dan ook ter plaatse verschil zien, het is te zien en te horen wat Tamme Hanken doet corrigeren. Het is zeker het proberen waard, Tamme Hanken doet ook samen werken met dierenklinieken en dierenartsen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 14:42

Ik heb een link naar het filmpje van haar bovenaan pagina 3 gezet.

Ik zit zeker te denken aan Tamme Hanken, maar krijg nu van een collega ook de tip om eens naar Albert van Es in Beilen te gaan. Die naam heb ik van iemand anders al eerder voorbij horen komen en als ik de naam opzoek op bokt lees ik ook goede reacties.
Misschien is het beter om hem eerst te proberen? Hij zit een stuk dichterbij en schijnt direct te kunnen zien wat er mis is met een paard..
En als dat niet werkt Tamme Hanken te proberen? Hij zit natuurlijk een stuk verder weg..