Tips voor Natuurlijk Bekappen en ervaringen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:52

Mist schreef:
waar ik alleen NOOIT voorstander van zal worden is om zelf de hoeven van je paard te bekappen, daar heb je goed opgeleide hoefsmeden voor, en het is soms al een hele kunst om een echt goede te vinden. Net zozeer als je slechte verzekeringsadviseurs of boekhouders hebt, blijf allert, maar begin er aub niet zelf aan.

Dat is juist de kunde, alert blijven.
Geloof me, totdat mijn paard door mijn vorige hoefsmid enorm slecht bekapt werd heb ik er nooit kritisch bij gestaan.
Ik had er immers ook geen verstand van en mijn hoefsmid had er toch zeker jaren voor geleerd.
Na tig slechte hoefsmeden, persoonlijke ervaring en wat ik zie hier op stal, kan ik me voorstellen dat je het heft in eigen handen gaat nemen.
Mijn paard heeft enorm baat bij een sterke afronding en het bijhouden van de steunsels, moet ik daar dan iedere 2 weken de smid voor bellen?
Ik begrijp je punt hoor, maar ik kan me voorstellen dat men geen vertrouwen meer heeft in een hoefsmid.

Ik ga 8 januari de cursus van PN doen bij Spirithorses in Riemst.
Ben erg benieuwd, heb het multimediapakket al in huis. De dvd serie van Pete Ramey had ik al eerder, onwijs leerzaam. :j

Arabesk

Re: Tips voor Natuurlijk Bekappen en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:27

Het kan in elk geval nooit kwaad om zelf ook kennis op te doen over hoeven ;-)