Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wendy15 schreef:Kunnen die wilgentakken geen kwaad?
Ben ook nog een beetje aan het kijken naar dingen om m'n pony bezig te houden
Alleen dat het een pijnstillende werking heeft vind ik een beetje eng, want ben bang dat ie dan meer gaat doen dan ie eigenlijk aankan zeg maar..
geerke schreef:Kymalin schreef:Ik meld me ook weer even als stille meelezer. Goed gedaan JP!
hee!!
waar was jij al die tijd?
Chrisss schreef:Acupunctuurcreme kan ook heel goed werken. Geef hem dagelijks een uitgebreide reikibehandeling (voor zijn hele lichaam en geest), maar nu extra voor zijn benen/hoeven. Hij reageerde er goed op. Toen ik met mijn hengstje aan het werk was kwam hij zelfs naar ons toe lopen en heeft al een paar stappen meer gedaan dan vanmorgen. Blijf positief ingesteld en heel goed me best doen.
Letizia schreef:Ik zal zeker een foto's maken van de week, was eigenlijk van plan omdat veel vaker te doen, maar door de buikpijn momenten schiet het er steeds bij in...
Bij Dar is het nog maar een klein randje, wat nog onder de haren zit, maar daar valt vast wel wat van te maken
Ik denk dat ze straks een flink eind steiler gaat staan op d'r hoeven. Moet wel zeggen dat de hoefsmid niet warm of koud werd van haar kanteling, dus blijkbaar toch niet zo shocking als ik dacht dat het was...
De DA stelde voor een poosje met de Cortaflex te stoppen, om te zien hoe ze daar op reageert, maar dat antwoord weet ik al![]()
Hoefsmid daar in tegen vond het zeer belangrijk dat ik het bleef geven en daar ben ik het zeker mee eensCortaflex bevat ook MSM en hyaluronzuur, hoewel ik bij het laatste m'n vraagtekens zet in hoe verre het helpt als een paard het oraal binnen krijgt
Mooi voorbeeld me het lijntje, vrees dat het bij Dar nog net iet te klein is om duidelijk een lijn te trekken, maar ga hem wel onthouden voor bv over een maand
lolclub schreef:Chrisss schreef:Acupunctuurcreme kan ook heel goed werken. Geef hem dagelijks een uitgebreide reikibehandeling (voor zijn hele lichaam en geest), maar nu extra voor zijn benen/hoeven. Hij reageerde er goed op. Toen ik met mijn hengstje aan het werk was kwam hij zelfs naar ons toe lopen en heeft al een paar stappen meer gedaan dan vanmorgen. Blijf positief ingesteld en heel goed me best doen.
Wat is en wat doet Reiki ?
Jannepauli schreef:Homeopathie kan heel veel goeds brengen voor een hoefbevangen paard. Ook vaak in combinatie met andere homeopathische middelen. Overleg voor gebruik altijd met je dierenarts, eventueel in samenspraak met een natuurgeneeskundige.
Wanneer wat gebruiken:
Geboortebevangenheid: Lachesis D30, Echinacea D6,Coffea D2,Pyrogenium D30.
Belastingsbevangenheid:Bryonia D 6, Traumeel S
Voerbevangenheid en gifstoffen: Nux Vomica D6 of D30,Sulfur D 200, Arsenicum Album C 12 (Oppassen bij vergiftigingssymptomen). Nux Vomica Hommacord in combinatie met Traumeel S. Nux Vomica D6 in combinatie met Aesculus D4 (voor de doorbloeding) en Calcium Fluoratum D12 (voor de wederopbouw van hoornplaatjes en dergelijke) Algemeen: Ginko Biloba D4, Traumeel van Heel, Arnica.
Chronische hoefbevangenheid: belladonna Hommacord, Placenta Compositum.Silicea D 30
Sterke Kreupelheid: Bryonia D 6
Koude hoeven, slechte doorbloeding: Aesculus D4
jocero schreef:Hallo, ik lees al erg lang mee met dit topic omdat mijn paardje ook een aantal malen hoefbevangen is geweest. Ik heb een geweldige brok voor hem gevonden:
Eggersman Revital Cubes
Dit is een brok op basis van rijstzemelen zonder granen met een suiker/zetmeelgehalte onder de 10% en niet onbelangrijk, redelijk geprijst.
Mijn paard doet het hier nu erg goed op. Ik geef deze brok in combinatie met Safe & Sound. Een aanrader !
lolclub schreef:op deze twee kan je mooi zien wat de hoef (hopelijk) gaat doen