Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
janouk schreef:Op de site van de Gebroeders Van Nassau staat uitleg over white line disease en het gebruik van honing om de schimmel te doden.
Hier leesvoer
http://www.hoofcare.nl/map_voor_lezinge ... sease.html
http://www.hoofcare.nl/Nectar_wordt_honing.html
magic_lover schreef:werkt idd goed, mij werd het ook aangeraden door mijn smid aangezien mijn paard erg 'slechte' hoeven had, van de buitenkant zagen ze er goed uit, maar toch bleven de ijzers er niet onder zitten, de nagels hadden gewoon geen grip... dus toch maar eens honing proberen, en de eerst volgende bekapbeurt merkten ze al erg veel verschil, heb het een half jaar gesmeerd en sindsdien zijn de hoeven echt super!
Het is natuurlijk, goedkoop en werkt goed dus ja kan het iedereen aanraden
Hanneke_Inka schreef:Hee Bokkers,
mijn pony had in haar voor en achter hoef een scheur zitten.
de hoefsmid zei dat ik er honing op moest smeren dan komt er een laagje met zegmaar nieuwe hoef en de scheur geneest.
dat heb ik gedaan en het werkt echt!!
dus, heeft je pony/paard een scheur in een hoef? laat er 2x per week vloeibare honing in lopen en doe dat ong.6 á 8 weken lang.
veel succes!
)Sonja schreef:Zelden zo'n grappig topic gezien als dit, zowel op gebied van hoeven (scheuren die genezen ipv uitgroeien) als op gebied van honing (gewonnen uit bloemen, bijen eten suikerwater en maken daar honing van, geen bloemenhoning hoor maar bijenhoning)
Prachtig voorbeeld over iets met een klok en een klepel.
Gelukkig zijn er ook nog een paar die er wel wat van begrijpen.
Zuivere honing heeft idd een medicinale (ontsmettende) werking, maar plakt geen hoeven aan elkaar en laat ook geen scheuren genezen.
janouk schreef:Sonja schreef:Zuivere honing heeft idd een medicinale (ontsmettende) werking, maar plakt geen hoeven aan elkaar en laat ook geen scheuren genezen.
Het doodt wel de schimmel die scheur in de hoef veroorzaakt.
magic_lover schreef:werkt idd goed, mij werd het ook aangeraden door mijn smid aangezien mijn paard erg 'slechte' hoeven had, van de buitenkant zagen ze er goed uit, maar toch bleven de ijzers er niet onder zitten, de nagels hadden gewoon geen grip... dus toch maar eens honing proberen, en de eerst volgende bekapbeurt merkten ze al erg veel verschil, heb het een half jaar gesmeerd en sindsdien zijn de hoeven echt super!
Het is natuurlijk, goedkoop en werkt goed dus ja kan het iedereen aanraden