Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:12

Ja, ben heel blij met weidegang. Zeker nu het van de week erg warm gaat worden. Ze blijft dan ook 24/7 buiten.

Wat een naar verhaal Aukelizzy. Misschien een optie om haar toch op muisjes te zetten of kwam het echt door het onrustige koude weer? Alleen boxrust is ook weer zo wat.
Ik hoop dat ze niets aan de val over heeft gehouden en dat jij ook weer snel opknapt.

Gimli_

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 18:15

Dat is helemaal fijn, dan blijven ze ook 't rustigst!

Ik ga woensdag kijken of 't paard rad loopt, zo ja mag ik langzaam opbouwen.
Hij heeft 2 weken ontstekingsremmers gehad en aangepast beslag, heb 'm gewoon op de wei gezet anders draait hij volledig door.
Hopen dat 't gewricht 'tot rust is' gekomen en de irritatie minder is, hij loopt nog ietwat scheef op linksvoor maar dat kan natuurlijk niet in 1x gecorrigeerd worden.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:18

Sannah schreef:
Wat een naar verhaal Aukelizzy. Misschien een optie om haar toch op muisjes te zetten.

Ik wil idd gaan vragen of dat een optie is. Ze is met dit weer wel extra druk maar het is van nature sowieso al een druk paard en ik wil/durf niet het risico te lopen dat het nog een keertje gebuert. Ik vind het idd wel een prettig idee als ik haar gewoon even kan stappen en kan laten grazen wat echt 24 uur op stal vind ik ook zo zielig. :o

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:41

Jaaaa ik ben net terug met Zhuf uit Bodegraven en de IRAP behandeling is aangeslagen!! :D

Ze liep echt heel goed, en ze is voor 80 %!!! hersteld binnen 14 dagen! Zonder de IRAP behandeling had dit meer dan een jaar geduurd als het al goed gekomen was, en nu gewoon binnen 14 dagen 80% herstel!! Het kost me een paar centen Zacht uitgedrukt :P maar het resultaat mag er zeker wezen. Ik mag er nu op, zolang stappen als ik wil, en dan de eerste week 5 minuten draf, 2e week 10 minuten, 3e week 15 minuten en dan bellen voor overleg/afspraak. Ze mag niet in de bak, het opbouwen moet op het harde..Wel houdt ze nog de boxrust. Ook zei Sander dat ik haar voor de keuring aan moest bieden omdat hij er zeker van was dat ze sterwaardig was. Een prachtmerrie met een super exterieur en uitmuntende bewegingen! Ben zoooo blij!!

Hoe is het inmiddels met jullie paardjes?

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:20

Wat een goed nieuws Aukelizzy, wat zal jij blij zijn. Goed hoor, dat het zo snel aangeslagen is. Heb je het niet voor niets gedaan!

Mijn paard staat lekker 24/7 op de wei, ik doe er helemaal niets mee behalve 2 x per week eruit halen om even te poetsen.
Ik hoop dat ze eind augustus helemaal goed is.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 21:25

Wat een geweldig nieuws Aukelizzy, helemaal te gek dat de behandeling zo goed is aangeslagen!
Die centen ben je dan snel vergeten, nouja vergeten, het maakt 'n hoop goed. :D
Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd!

Hier nog steeds niks, paard loopt RV goed maar LV nog steeds niet.
Staat ook nog steeds scheef op de voeten terwijl er materiaal is om weg te halen aan de hoef.
Bovendien vind ik de ijzers te klein, de teen wordt erg lang en hij gaat achter erover hangen.
Heb 't nu echt gehad met de smid en op aanraden van iemand een ander gebeld die goed zou zijn met probleemgevallen.
Die kon morgen al komen, dus ik ben benieuwd!
Zal nog wel even duren vrees ik, hoeven zijn lichtelijk verkl**t door mijn huidige smid, maar gelukkig groeit alles hard bij mijn paard dus we zullen gewoon moeten afwachten.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:50

Wat super Aukelizzy!! Gaaf dat het zo'n mooi resultaat geeft +:)+

@Sannah, lekker dat ze fijn buiten mag spelen nu :) Straks weer lekker aan het werk!

@Gimli, hmm klinkt nog niet helemaal fijn. Hopelijk kan de nieuwe smid hem goed op weg helpen.

Ik heb eindelijk (na ruim een maand) akkoord van de verzekering. Vrijdag nemen we definitief afscheid....

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:52

Sterkte Richtje, het is een grote stap die je gaat nemen, maar wel de beste!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:24

Dank je :*

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 22:31

Heel veel sterkte meid, het is hard, maar voor 't paard toch het beste!

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:33

@Richtje, je gaat naar Van der Veen?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:39

Dank jullie wel, ben ook heel blij met het positieve bericht dat ik gekregen heb. Maar we hebben nog een lange weg te gaan...

@Gimli_: Ik weet uit ervaring bij mijn vorige merrie dat een smid echt ontzettend veel kan verknoeien. Door verkeerde stand/beslag kunnen ze echt heel beroerd gaan lopen.

@Sannah: Heel lekker voor je paard dat ze zo'n geweldige vakantie op het land heeft. We zullen duimen dat ze eind augustus weer helemaal in orde is.

@Richtje : Jou kan ik alleen maar heel veel sterkte wensen. Probeer de laatste dagen die jullie samen hebben nog van hem te genieten. Ik weet hoe ontzettend veel pijn het doet om je maatje te verliezen. :(:) Je hebt echt alles gedaan om hem te laten herstellen maar soms lukt dat gewoon niet en kun je alleen maar "laten gaan"....

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:22

Klopt Sannah :)

Thanks allemaal voor de lieve woorden :*

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:31

Volgens mij weet je wel hoe het daar is, maar ik moet toch even zeggen dat ik er altijd een heel goed gevoel over heb gehad en nooit spijt gehad dat ik daar Savannah heen heb gebracht.

Respect en heel veel sterkte morgen :*

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:13

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:42

Ik had al gereageerd in je IM topic maar ik wil je hier ook nog even een hart onder de riem steken. Echt waardeloos dat het zo af heeft moeten lopen voor je kanjer. Heel veel sterkte met het verwerken van je verlies.. :(:)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 19:11

En hier nog 'n keer sterkte Richtje, na alles wat je voor 'm hebt gedaan was dit de beste beslissing. :(:)

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:14

Hier ook helaas ervaring, na 12 weken stappen 10 minuten mochten we opbouwen, 3 maanden daarna waren de banden bijna mooi geheeld.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:56

@amigootje; Hoe lang is het geleden dat je paard die blessure opliep en hoe gaat het nu met hem/haar? Mag je nu alles weer doen qua werk? Daar ben ik wel heel benieuwd naar.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 19:48

Hoe is 't inmiddels met de paarden hier?
Gimli laat verbetering zien, de hoeven groeien als een tierelier dus de smid kan woensdag alweer komen!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:24

Wat fijn om te horen Gimli! Dat is positief :)

Met die van mij gaat het eigenlijk ook heel goed. Ik ben met haar op straat aan het draven, nu 7 minuten per dag en een half uur stap en dat gaat eigenlijk heel goed. Ik bouw wel iets rustiger op omdat ze soms nog wel iets zwelling heeft nadat ik erop gezeten heb, dus toch een teken van reactie. Ik moet eigenlijk volgende week Sander bellen voor overleg, maar ik ben volgende week de hele week op wedstrijd met een ander paard dus dat doe ik een weekje later. Heeft ze ook nog een extra weekje om te herstellen. :) Ze is alleen wel erg druk, heb haar een tijdje op de muisjes en tranquigel gehad maar daar brak ze dwars doorheen dus daar ben ik maar mee gestopt. Maar het lijkt de goede kant op te gaan. :D

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:35

Goed nieuws hier zo te lezen :)

Aukelizzy, ik heb Poon destijds ook met muisjes gestapt. Hij brak er ook doorheen uiteindelijk maar ik stapte daarom meerdere kleine stukjes. Dat ging beter dan 1 langer stuk.
Daarnaast poetste ik hem altijd voor het stappen, dat scheelde ook al heel veel. Hij laadde zo op als ik hem uit de box haalde, als ik dan direct naar buiten ging dan ontplofte hij ook gelijk. Als ik eerst buiten de box poetste, dan vloeide een deel van de spanning vast af. Wellicht werkt dat ook bij die van jou?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:46

Richtje, Ik poets haar idd ook eerst uitgebreid en neem alle tijd voor haar, want als ik haar ff snel tussendoor wil doen wordt ze echt super druk. De spanning vloeit dan wel wat af maar zodra ik de straat op kom begint de pret :P De ene dag is ze heel braaf, de andere dag is ze zo gek als een deur :oo . Ik stap haar 2 keer per dag aan de hand en dan 1 keertje onder zadel en ze is dan idd wel rustiger dan wanneer ik haar 1 lang stuk laat stappen, maar helaas krijg ik niet helemaal de controle over haar.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:00

Lastig he!

Ik ken het.... Poon moest ik toen ook onder het zadel op. Dat ging niet, terwijl ik van Teun sterkere sedatie meegekregen had die ik zelf in het bloed kon spuiten. Als er een vogeltje wegvloog, ontplofte ie alsnog. Aan de hand was ook een ramp, maar veiliger voor mij.
Wij hebben er toen voor gekozen om hem een maand langer boxrust te geven met alleen aan de hand stappen/draven zodat hij daarna aan de longe kon voordat ik opstapte.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:12

Dat probleem herken ik dus ook. Die van mij heeft het steigeren echt ontdekt en vooral aan de hand stappen lijkt soms wel onmogelijk. Als ze zo'n bui heeft zet ik haar ook zo weer terug in stal en probeer het later nog een keer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu liever op zit dan dat ik haar aan de hand heb. Onder zadel heb ik iets meer te vertellen hoewel het steigeren een heel vervelend iets blijft.... }> .
Vanmorgen bv. vond ze in eens de bloemen van de buurman doodeng en wilde er alleen op haar achterbenen langs. Ik heb doorgezet...haar er 6 keer langs gestuurd en toen was het klaar... Keurig ontspannen met een lang teugeltje er langs..Niets meer aan de hand. Het is bij haar nu ook een combi van te veel energie, puber gedrag en dominantie..Geen geweldige timing tijdens de revalidatie.. :Y) . Maar we zetten door..