Rollkur filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 19:05

Rana schreef:
omg ts.... Ik kan er met mijn kop niet bij.... Dat je op een dag waar zoveel prachtigs is, werkelijk met de destructieve intentie langs de kant gaat staan om dit soort foto's te maken... In mijn ogen spoor je niet helemaal... Als je wereld wilt beteren? Begin lekker met je eige

zucht op naar de volgende anti rollkur discussie geleid door mensen die zich nooit verder verdiept hebben in de methode dan de filmpjes op youtube, ik zou iedereen eens wilen verzoeken om zonder vooroordelen in de "echte wereld te komen kijken"....

succes!!!!!!!!!!!!!

lieve schat, ik heb me er toevallig wel in verdiept.
maar het probleem is dat ik me niet zo goed KAN verdiepen in het voor rollkur zijn, aangezien er bijna tot geen argumenten zijn waarom je het wel zou doen, in ieder geval niet goed onderbouwde argumenten. Maar jij voelt je dus aangevallen? zit je ertussen ofzo? :')

Wig_love

Re: Rollkur filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:07

Hoe kan je een paard zo erin 'getrokken' krijgen als ik vragen mag? snap dat dus echt niet hee!

uber houd niet dat je zo op een bepaalt nivo moet komen

*puck*

ts,stuur ze naar de knhs,eens kijken wat voor antwoord je krijgt.

Arabesk

Ik stond een keer bij een paarden evenement ook bij de inrijbak, met mijn camera bij de hand. En de eerste beste foto die ik schoot, had ook zó in dat filmpje gekund. :7

Wig_love schreef:
Hoe kan je een paard zo erin 'getrokken' krijgen als ik vragen mag? snap dat dus echt niet hee!

Geen idee hoe je je paard zo kunt trekken, mij lukt het in elk geval niet.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 07-06-09 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:09

Arabesk: ik weet niet wat hier de bedoeling van is en wat het eindresultaat moet zijn maar... ik kan er weinig van maken...

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:09

Moet je wat harder trekken dan lukt het vast wel :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:10

Arabesk schreef:
Ik stond een keer bij een paarden evenement ook bij de inrijbak, met mijn camera bij de hand. En de eerste beste foto die ik schoot, had ook zó in dat filmpje gekund. :7

Wig_love schreef:

Geen idee hoe je je paard zo kunt trekken, mij lukt het in elk geval niet:

Afbeelding

wat is die nu aan het doen en waarom?
zo rijd je toch geen paard? of heb ik het niet begrepen?

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 19:10

Duhu je hebt nog geen stang enzo ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:12

@ Geerke, de foto was niet serieus bedoeld :+

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:12

hahaha ook bitloos proberen mensen hun paard in de krul te trekken.. :+

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:14

prioika schreef:
Rana schreef:
omg ts.... Ik kan er met mijn kop niet bij.... Dat je op een dag waar zoveel prachtigs is, werkelijk met de destructieve intentie langs de kant gaat staan om dit soort foto's te maken... In mijn ogen spoor je niet helemaal... Als je wereld wilt beteren? Begin lekker met je eige

zucht op naar de volgende anti rollkur discussie geleid door mensen die zich nooit verder verdiept hebben in de methode dan de filmpjes op youtube, ik zou iedereen eens wilen verzoeken om zonder vooroordelen in de "echte wereld te komen kijken"....

succes!!!!!!!!!!!!!

lieve schat, ik heb me er toevallig wel in verdiept.
maar het probleem is dat ik me niet zo goed KAN verdiepen in het voor rollkur zijn, aangezien er bijna tot geen argumenten zijn waarom je het wel zou doen, in ieder geval niet goed onderbouwde argumenten. Maar jij voelt je dus aangevallen? zit je ertussen ofzo? :')

Het is helaas een zinloze discusie :O .. De tegenstanders zijn tegen en zullen hun mening never bijstellen...

Maar er zijn wetenschappelijke onderzoeken naar de gevolgen van rollkur gedaan en daaruit kwam dat het geen lichamelijke problemen oplevert, de volgende aanvallen van de tegenstanders kwamen ermee aan dat het mentale mishandeling zou zijn :Z ... Zelf ben ik van mening dat deze mensen veel beter weten waar ze mee bezig zijn dan menig basisruiter (incl mezelf)...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:15

Gerd Heuschmann heeft in zijn boek en dvd toch echt een goed onderbouwd overtuigend verhaal, vind ik. Zijn dvd is meer dan de moeite waard, voor zowel voor- als tegenstander.

Laatst bijgewerkt door Arabesk op 07-06-09 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:15

Nou Ladygiroc, ik denk dat er over bitloos rijden ook een hoop foto's kunnen opduiken die niet zo prettig voor het paard zijn.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:16

ts ik voel me niet aangevallen... Vind het alleen erg irritant om te lezendat mensen denken dat er trekken bij aan bod komt.... vandaar het : verdiep je er eens echt in... en ja ik kom wel uit het nest heb het goed en slecht toegepast zien worden zoals dat bij iedere methode voorkomt... maar wat5 ik al zei succes ermee...

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 19:19

als ik er naar kijk is het voornamelijk trekken en plukken aan de teugels, en dan wordt misschien de stang wel losgelaten maar dan nog.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:20

Ja alleen die zien we zo weinig Less..omdat de niet bitloze ruiters de wel bitloze ruiters in hun waarde laten..wat andersom vaak niet het geval is..

En dat is met dit een beetje hetzelfde..Heb ook het idee dat TS een bitloze ruiter is aangezien niet alle foto's rollkur zijn en er ook foto's bijzitten van open monden..

Laat een ieder toch z'n ding doen...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:23

Less schreef:
Nou Ladygiroc, ik denk dat er over bitloos rijden ook een hoop foto's kunnen opduiken die niet zo prettig voor het paard zijn.

Zoek ze en plaats ze maar. Maar het ging hier niet over bit/bitloos geloof ik.

Voor wie overtuigd is dat de foto's precies op die milliseconde worden geschoten dat een paard toevallig achter de teugel liep is er deze serie op youtube te vinden, met filmpjes ipv foto's

Aan eenieder om zelf conclusies te trekken.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 07-06-09 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:25

volgens mj is er ook nog een middenweg....tussen deze beelden en een normale 'vriendelijke'training met een bustrensje waaraan niet getrokken word...dit is geen discussie over bit en bitloos....dit gaat over de roll-kur

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:26

in dat filmpje van arabesk word er wel degelijk flink getrokken aan de ijzerwinkel

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:27

Less schreef:

Ik weet het wel zeker...
Aangezien ik absoluut niet op dat niveau rij (en het ook niet in me heb) ga ik niet oordelen over degenen die het wel kunnen (en die een paard jarenlang gezond op hoog niveau kunnen rijden).

arabesk: kijk maar in het profiel van de gemiddelde bitloze bokker

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:29

Ik zou het raar vinden als die beesten geen last krijgen van hun rug, je kop in een rare houding en je achterhand. nou gevoel als ik er aan denk is niet alles hoor!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:32

ik moet wel bekennen dat mijn friese hengst weleens uitzich zelf zo loopt....met niemand erop...maar dat is maar een paar minuten als hij zich uitslooft

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:33

kamsel schreef:
Less schreef:

Ik weet het wel zeker...
Aangezien ik absoluut niet op dat niveau rij (en het ook niet in me heb) ga ik niet oordelen over degenen die het wel kunnen (en die een paard jarenlang gezond op hoog niveau kunnen rijden).

arabesk: kijk maar in het profiel van de gemiddelde bitloze bokker

Ik ga niet op mensen jagen die wellicht niet zo rijden zoals ik dit graag zou willen zien Arabesk.
Helaas heb ik tot nu toe nog maar enkele bitloze paarden gezien waarbij de ruiter ook weet hoe die het paard hoort te rijden. Bitloos rijden kan prima uitpakken alleen valt bitloos rijden vaak onder het kopje "paardje hobbelen"... meer diepgang zit er niet in om het nog maar niet over trainen te hebben!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:34

Of roll-kur nou goed of slecht is, of het door mensen met de juiste training goed kan worden toegepast of niet, de foto's van de TS zijn zeer pijnlijk om te zien. Als ik mezelf zou herkennen in de foto's van de TS zou ik me gruwelijk schamen en ontzettend schuldig voelen tegenover mijn paard.
Laatst bijgewerkt door Stybba op 07-06-09 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:35

Deze foto's zijn op het EK genomen en waren zeker geen momentopnames :n
De meeste ruiters zetten de paarden erg onder druk, iets wat ik persoonlijk niet kan waarderen
Ze waren ook rustig een uur aan het losrijden zonder een keer hals te strekken
Paarden keken ook niet echt blij..
Met uitzondering van Jeanette Haazen en Marlies van Baalen (zij reden hun proef op ontspanning) en vooral Jeanet reed met een prettig losse stang
Maar dat wordt door de jury blijkbaar niet gewaardeerd gezien de lage punten
Ruiters die met een achterover getrokken stang reden
paarden met een achterhand die hoger was, dan de voorhand in de verzameling (!)
Die tijdens de oefeningen met een weggedrukte rug liepen en onregelmatig en kort stapten ..
Die kregen de meeste punten....
Laatst bijgewerkt door unamie op 07-06-09 19:37, in het totaal 5 keer bewerkt