ivm het weer op tijd naar bodegraven vertrokken, met als gevolg dat het weer mee viel en we er dus veel te vroeg waren

Toen we eindelijk aan de beurt waren heeft de arts eerst een hoop zitten voelen, aan haar knieen, heupen, rug, etc.
Toen de achterbenen 1 voor 1 optillen, dusdanig hoog dat ie james zowat op tilde.... (beetje buigproef idee, maar dan extreem)
Voet neerzetten, en lopen. Nouja, lopen kon ik redelijk vergeten, ze stond helemaal vast. Toch in beweging gekregen, en idd, paar passen bagger, maar ze liep er weer doorheen.
Andere been (rechts) gedaan, zelfde verhaal alleen veel minder reactie.
Toen moesten we wachten.
Na een 10 minuten of iets buiten op het harde recht uit gestapt en gedraafd, en vervolgens in de bak aan de lijn.
Toen kwam hij met dat hij vermoedde dat het in de banden van haar bekken zat, maar dat hij wel een paar dingen met foto's uit wilde sluiten. Dus linkerbeen (kogel, sprong en heup) en de rug op de foto gezet. Foto's zijn KEURIG! Alles is mooi glad, nergens haakjes of ribbeltjes of wat dan ook. Dingen als OCD en Artrose waren hiermee gelijk uitgesloten.
En dit bevestigde zijn banden verhaal.
Vervolgens heeft hij haar gelijk behandeld. Rug en bekken los gemaakt/gekraakt/geduwd/gemept (letterlijk, met rubber hamers

Over 2 weken moeten we terug komen. Als ze dan verbeterd is behandeld hij haar opnieuw en dan zouden we daarmee door moeten kunnen (al dan niet onder begeleiding van een osteopaat die aan huis komt).
Als ze is verslechterd of gelijk gebleven wil hij toch een scan/echo maken om te zien hoever de beschadiging in de banden zit.
Want daar houdt hij het op. Een beschadiging of verrekking van de banden in het bekken. Vergelijkbaar met bekkeninstabiliteit bij mensen.
Dit kan 2 jaar terug bij het veulenen ontstaan zijn, of doordat ze een schuiver in de wei heeft gemaakt waarbij ze in spagaat is gekomen.
De oorzaak zal altijd gissen blijven. Maar tot nu toe ben ik positief en lijkt het te behandelen.
Toen ze net thuis van de trailer kwam liep ze super!
Hij heeft wel gezegt dat ik niet moet schrikken als ze morgen echt niet voor of achteruit kan, die banden hebben een opdonder gehad van zijn behandeling.
Echter als ze overmorgen slechter dan normaal loop moet ik gelijk bellen....
We gaan het zien.....