Suzan1 schreef:wat is het beste voor je paard?
Wat denk je nou zelf: schoenen of ijzers?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DubbelDun schreef:Suzan1 schreef:schoenen van de schoenenreus zijn ook het goedkoopst, maar ik kan er nog geen meter op lopen.
Jij misschien niet, maar er zijn hordes mensen die er heel goed op kunnen lopen.
Dus het is een kul-argument om een produkt wat minder kost er maar meteen op af te schrijven.
Suzan1 schreef:misschien wel blootvoets... wat voor ieder paard het juiste is.
Als ik moest kiezen tussen schoen of ijzer, ging ik voor het ijzer.
Zie dat nog niet zitten, wedstrijden rijden op schoenen.
JoviBan schreef:Suzan1 schreef:wat is het beste voor je paard?
Wat denk je nou zelf: schoenen of ijzers?
Citaat:Je hoeft die wedstrijden niet te rijden op schoenen, die kun je gewoon blootvoets doen.
Suzan1 schreef:ik zie ze wel hoor op wedstrijden in het buitenseizoen, maar 9 van de 10 keer glijden ze uit bij iets nat terrein. Zelfs al een paar maal de hele combinatie onderuit zien gaan.
En dan hoor je ook weer gelijk: ik ga de smid bellen, er komen weer ijzers onder. Het vertrouwen van paard en ruiter is dan wel weg en dat is met springen behoorlijk erg!
En dat is niet 1 keer dat ik dat heb gehoord, maar verschillende malen in de afgelopen 20 jaar.
Ze kunnen blootvoets niet op scherp gezet met stiften zoals een ijzer dat kan...
FaberSmid schreef:Peelie schreef:zo zijn er ook mensen die niet kunnen lopen met punaises in hun voet...
Neem aan dat dit een vergelijk is met nagels? Het is ook niet de bedoeling te vernagelen, dus de nagels in het leven aan te brengen?
Peelie schreef:Dat is ook niet de bedoeleing, maar hoevaak gebeurt dat wel?
Ik heb nog nooit een paard gezien waarbij er niet 1 nagel in het leven was geslagen...
dus wat is het beste voor het paard? iig niet nagelen naar mijn idee...
DubbelDun schreef:Vernagelen gebeurd gewoon regelmatig. Niet altijd de smid zijn schuld/onkunde, kan ook door een moeilijk stilstaand paard komen.
Daarbij is niet elke witte lijn geschikt om te nagelen en zit je altijd met oude nagelgaten waar je moet zorgen geen infectie in te krijgen
ALS er dan iets van een ijzerachtig iets onder zou moeten heb ik liever spuitijzers van Vettec; is net zo duur, gaat net zo lang mee en geeft niet bovenstaande nadelen.
voor de minder gezegenden: laat je paard nog ffkes op en neer draven over asfalt tewijl de hoefsmid er nog is (en wellicht ook mee toekijkt?)

Peelie schreef:Ik hebdoel dat ik alleen nog maar vernagelde paarden heb gezien.