nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:03

rakni, als jouw gloves scheef aan kunnen zijn ze dan eigenlijk niet een beetje te groot? Of heeft jouw paard zulke ronde hoeven?
Bij mijn merrie passen ze echt maar op een manier.

Gloves 3 en 4 zijn vandaag ook binnengekomen :)
Ik zit nu ziek thuis helaas, maar zodra ik weer fit ben komt er een verslag van onze eerste rit.

Voor de liefhebbers heb ik nu mijn nieuwe Tapers over, de blokjes ter vervanging van de hielband van de Epics . Dat geeft ook al een stuk meer gemak bij het uitdoen van de schoenen.

rakni

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 22:42

hoera!

Mijn paardje zijn hoeven zijn erg rond inderdaad, een hoef kan ik ze een beetje scheef omdoen als ik wil... Maar als ik ze recht doe draaien ze niet.

beterschap gewenst!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:04

hoe slijtage gevoelig is deze schoen?

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 13:17

daar durf ik nog niets over te zeggen want ik heb er nu misschien 10 keer mee gereden....

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:36

Ik ben wel geïnteresseerd in de Edge, ik moet eerst nog eens meten en ik denk dat ik ze dan ga bestellen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:50

op zich lijkt de egde mij ook wel wat doordat hij verbeterd is van de bare en makkelijker aan en uit zou moeten gaan. De gloves moeten wel heel precies gaan passen eigenlijk

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:09

Ja, ik ben wat bang dat die gloves uit gaan.
Ik heb nog nooit hoefschoenen besteld of gekocht, dus ik ben wat onzeker over het opmeten en idd die gloves moeten echt wel heel goed passen.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:20

Jakary, je kunt de Fit Kit bestellen. Daar betaal je 5 Engelse ponden huur voor plus de verzendkosten.
Je meet de hoeven van je paard op en geeft die maten door aan de shop. Je krijg dan 3 maten schoenen thuis gestuurd die het dichtst bij de opgemeten hoeven liggen (van iets kleiner tot iets groter dan opgemeten). Kun je rustig passen. Als je zeker weet wat je hebben wilt kun dan gelijk de goede bestellen.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:10

Ik zit er ook over te denken om deze boots te bestellen voor mijn ijslander. We gaan dit jaar diverse lange ritten doen [paardenvierdaagse zorgvlied, trektocht over de veluwe etc] Ik moet dus hier thuis wat meer conditie opbouwen en veel over het verharde rijden dan. Hoe hebben jullie de schoenen opgemeten??? Is er een link ergens naar toe over hoe dat moet? En skessa, jij zit volgens mij niet zo erg ver van mij vandaan [hebben wij niet ooit eens contact gehad over mijn prestige zadel?] Misschien als ik ook maat 0 of 0,5 ofzo nodig zou hebben, dat ik eerst eens bij jou mag kijken met mijn knollie om te passen of die maat idd goed is?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:41

haukieboy, mijn paarden staan op loopafstand van de startplaats van de paardenvierdaagse van Zorgvlied.
Natuurlijk mag je een keer komen passen ! :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:05

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:13

Misschien dat ze ze wel voor minder dan die 16 Pond per envelop willen versturen. ;) Even een mailtje naar de shop sturen.
Je kunt die Taperdingen ook bestellen via Hippocare, maar dan ben je wel 11,50 euro per set voor 1 schoen kwijt.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:27

skessa schreef:
Jakary, je kunt de Fit Kit bestellen. Daar betaal je 5 Engelse ponden huur voor plus de verzendkosten.
Je meet de hoeven van je paard op en geeft die maten door aan de shop. Je krijg dan 3 maten schoenen thuis gestuurd die het dichtst bij de opgemeten hoeven liggen (van iets kleiner tot iets groter dan opgemeten). Kun je rustig passen. Als je zeker weet wat je hebben wilt kun dan gelijk de goede bestellen.

Maar da's enkel voor de gloves denk ik, of voor de edges ook?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:44

oef, dat weet ik niet.
Even een mailtje naar de saddleryshop sturen. Je hebt erg snel antwoord.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:02

Hoe hebben degenen betaald die deze hoefschoenen hebben gekocht bij de engelse shop? Je zal zeker wel een creditcard nodig hebben. En die heb ik nou net weer niet. En om die alleen voor deze ene bestelling aan te schaffen vind ik ook weer wat te.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:13

Heb een creditcard, maar als ik hem gebruik komen er jaarkosten bij (geen gebruik is gratis). ;)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:19

Zijn die gloves ook lichter in gewicht dan de andere easyboots?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:55

dat zal haast wel, er zit geen voorsluiting op dus minder gewicht.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 00:13

ik zelf heb voor mijn arabier de epics fijne schoen en ik vind ze makkelijk uit en aan te doen. De hielband zit er ook gewoon in. Maar voor mijn tinker de marquis en die duren zo lang voordat je ze goed om hebt en nog oppompen dus voor hem wil ik graag andere hebben. ( en bij de saddelery shop krijg je korting als je ze in ruilt wel 50%)nu lijkt me de gloves idiaal maar hij heeft natuurlijk wel veel sok , zou dat gaan passen? of gewoon de epics nemen mits de maten in de buurt liggen van zijn hoeven? ik gebruik ze alleen maar om mee te mennen op het verharde en heel soms op het gras.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 00:51

tja, dat is maar net wat je wilt natuurlijk. Ik had epics en ben nu helemaal voor de gloves. Maar de epics bevielen ook heel goed. Zitten muurvast.
Vandaag heb ik gemend met de gloves om zijn voorvoeten, het ging helemaal naar wens, hij liep lekker!
Die sok, dat zou krap kunnen worden trouwens...

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:15

Aan de epics kun je een grotere maat gaiter monteren. Wordt niet aanbevolen, maar past wel, heb ik ontdekt. Voor veel sok is dat ideaal.
Of dat bij de glove ook kan weet ik niet.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:02

maar de gloves hebben niet zoveel grotere maten dat vind ik wel jammer mijn tinker heeft toch wel een grotere hoef. maar ga ze vandaag ff opmeten .

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:12

Volgens mij heeft mijn ijsje een beetje een rare maat hoefjes . Voor zijn ze 125 mm breed en 110 mm lang en achter 105 mm breed en 110 mm lang. De achtersten daar kan ik nog wel een passende maat bij vinden, maar de voorsten???

shar248

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:57

mijn ijsco heeft ook te ronde hoeven. en valt dus niet binnen de maten. Ga maar eens kijken of ik ergens een fit kit kan bestellen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 22:02

hmm dat is naar.

ik heb nergens die gaithers van de glove los gezien, dus ik denk dat je niet een grotere maat gaither op je schoen kunt zetten..