Met blote voetjes glijden ze echt niet uit hoor, ze hebben voldoende grip

En galopperen over het asfalt kan prima, het is een vlakke ondergrond. Hoe denk je dat de kuddes Mustangs in de Rocky Mountains het doen? Voorzichtig in stap over de rotsen met kussentjes onder hun voeten gebonden?
Een paardenbeen en hoef zijn zó ontworpen dat het paard de schokken op een harde ondergrond prima kan dempen. Denk aan de straal, straalkussen en het doorveren van het onderbeen.
Jou 2 alinea ben ik het mee eens, of dat ook impliceert dat je (bewust) zou moeten galopperen op asfalt terwijl je er op zit dat betwijfel ik ten zeerste. In dit filmje zie duidelijk dat de paarden zo af en toe een klein drafje of galopje maken, je ziet echter ook heel duidelijk dat de ondergrond stuift en dus een gecombineerde ondergrond is. Daarbij bepalen de paarden hier zelf hoelang en wanneer ze wat doen en er zit geen ruiter op, tevens is er een afzetting (zoals al eerder gezegd hier) en er loopt er ook een met een vliegenkapje, dus zo super natuurlijk is dit ook weer niet (ik heb er trouwens niets op tegen). Tevens kun je niet stellen dat je paardenhoeven nooit te kort kunt rijden, sommige paaren hebben lage verzenen en met die kunt je dus met goed fatsoen niet met blote voeten veel op de harde weg rijden en voor alle paarden op blote voeten geld dat je het goed in de gaten moet houden.