Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flavlip schreef:Appelazijn kan ook, vinden de meesten net zo lekker en in appelmoes zit zoveel suiker.
Ook helpt appelazijn bij de afvoer van afvalstoffen.
capopjekop schreef:Maar is dat echt zo erg dan dat het onbemest is? Graszaadhooi heeft wel lang moeten bloeien voordat de zaden gewonnen kunnen worden. Zelf heb ik eens voordroog gehad van ons eigen landje. Dat was ook lang, uitgebloeid gras en ik heb het ook nooit bemest (enkel wat poep van de pony's over heen gegooid maar dat was slechts op een klein deel). Daar zat erg weinig suiker in.
Dobel schreef:Ik heb half september mijn haflinger weer bevangen van de wei gehaald. Na 2 dagen op de paddock loopt ze dan weer goed behalve op het harde. nu paar keer op de wei gereden en dat ging super, uit haarzelf gewoon galop en alleen maar willen draven en gewoon geen pijntje te zien. Nu gister voor het eerst weer een rondje buiten gereden over het asfalt en mevrouw staat vandaag weer bevangen, iemand hier een verklaring voor?
Dobel schreef:Ja maar ze liep op het harde ook weer goed anders was ik niet gaan rijden tijdens het rijden liep ze super en draafde uit haarzelf
XxLiindsaYxX schreef:Hoi hoi,
Mijn pony(met cushing, 25 jaar) is bevangen![]()
Vrijdag zijn we erachter gekomen, maandag leek hij flink verbeterd al, maar vanmorgen kwam hij weet stok kreupel z'n stal uit, maar mede doordat hij zijn pijnstilling niet pakt. Vandaag met een spuit in z'n mond gespoten, met een heel klein beetje stroop en een paar uur later liep hij al wat beter.
Heeft hier iemand tips hoe ik het hem makkelijker kan maken?
-Hij krijgt pijnstilling (buut), krijg het er alleen bijna niet in (tips om hem dit te laten eten graag!)
Z'n cushing medicatie krijgt hij ook.
Krijgt nauwelijks eten, alleen smorgens een handje havens natural balance voor het idee, en 2x p dag wat hooi, helemaal niks geven durf ik niet goed omdat hij ein-de-lijk na jaren een beeeetje op gewicht is..
- vrijdag word hij beslagen (break-out ijzers geloof ik?)
- ik ben bezig met een cranio sacraal therapeut/osteopaat die ook wel e.e.a. Zou kunnen betekenen..
Ik koel zijn voetjes zoveel mogelijk.
Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag!