Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jannepauli schreef:...
Via de site kun je in het boek bladeren en een aantal pagina's lezen; meteen bij de eerste pagina viel mij op dat hij werkt met kwartierbogen. Die wil ik bij mijn grote en zware paard Pauli dus niet meer zien! Die veroorzaakten bij haar heftige pijn tijdens haar bevangen fase: Van Nassau verklaarde mij compleet voor gek dat ik de smid had toegestaan kwartierboogjes te maken ( ja, hallo, hoezo toestaan?) want daardoor raakte de hoef nog verder uit balans en kwam er onevenredige druk op de zool. Stel je het voor als een soort hangmatje.
Ik vraag me af wat de meelezende|meeschrijvende hoefsmeden hiervan denken? ...
Marcella schreef:Ik ben 1.55en ook geen schoppen onder mijn kont gehad.
paars schreef:Hier gaat ook alles prima. Het voorjaar kriebelt en de oude discussie.....to wei of not to wei(geen 24/7 natuurlijk, maar dagelijks een x aantal uurtjes) . Daar gáát het stemmetje weer.....
. Wie heeft daar ook last van en wát doe je eraaaaan?
Jannepauli schreef:Ik heb overigens het idee - maar misschien zit ik er naast - dat het destijds aanbrengen van de kwartierbogen ook die rare streep in Pauli's hoeven veroorzaakt hebben.
SpikyBlue schreef:Jannepauli schreef:...
Via de site kun je in het boek bladeren en een aantal pagina's lezen; meteen bij de eerste pagina viel mij op dat hij werkt met kwartierbogen. Die wil ik bij mijn grote en zware paard Pauli dus niet meer zien! Die veroorzaakten bij haar heftige pijn tijdens haar bevangen fase: Van Nassau verklaarde mij compleet voor gek dat ik de smid had toegestaan kwartierboogjes te maken ( ja, hallo, hoezo toestaan?) want daardoor raakte de hoef nog verder uit balans en kwam er onevenredige druk op de zool. Stel je het voor als een soort hangmatje.
Ik vraag me af wat de meelezende|meeschrijvende hoefsmeden hiervan denken? ...
Ik heb gebladerd, en nog een keer gebladerd... Maar kan geen kwartierboog vinden!![]()
Tja, ik kan me wel voorstellen dat als een paard maar weinig wand meer heeft waar hij echt op kan staan (achterste hoefhelft) dat je niet ook nog de kwartieren weg gaat nemen. Waar moet ie dan nog op staan vraag ik me af, als je (volgens het boek) ook de steunsels wegneemt... Op een paar plekjes wand en de straal?
Drs. Strasser is van mening dat dat rustig kan. Zij stelt dat een hoef 4 belangrijke steunpunten heeft (verzenen achterin 2 kanten en 2 punten zijkant toon) dat het paard daar gewoon op kan lopen.
Ik denk dat het er maar weer aan ligt... Paard, ernst, stand, hoefvorm, etcetera.
SpikyBlue schreef:Jullie met je plakzand, schoppen, PLOS en... Meiregen? Mensen die hier nu binnenvallen in het topic snappen er volgens mij echt geen pepernoot meer van!
armanike schreef:Een graas korf? haha dat vind ik ook maar zielig hoor..
ElCamino schreef:De Furminator werkt ook alleen met loszittende harenJij bedoelt de Ferminator? Heb ik ook gekocht, vind het zelf behoorlijk tegenvallen....hark me gek en nu komt er niks meer af en nee....hij is niet kaal..