Ik denk inderdaad ook dat er niet verschil zal zijn tussen de twee weides, en zou dan dus persoonlijk de wei kiezen waarop je paardje met zijn vriendjes kan staan, je moet toch de fructaanindex in de gaten houden, en dan kan je het wel zo leuk mogelijk houden voor je paard.
Ik heb een vraag, wat zouden jullie doen in deze situatie?... Judy krijgt op dit moment bijna 24/7 kuil gevoerd, maar lijkt steeds magerder te worden! Je kan haar ribben zien en haar heupbenen beginnen uit te steken. Daaronder hangt overigens wel een mooie hooibuik.
Wel zijn we na anderhalf jaar stilstaan weer begonnen met 2x in de week een half uurtje longewerk, en maken 2x in de week een fietstochtje van een uurtje. Ontwormingen zijn in orde, kuilgras is van zeer goede kwaliteit, ze heeft meer dan voldoende eetlust en uit zich niet ziek ofzo.
Ik weet niet precies HOE veel ze bijgevoerd kregen bij de vorige eigenaar, maar gok een kilo brok en een zak schillen en brood erbij... Terwijl ze ook nog 24/7 op de wei liepen en minimaal een halve baal hooi per dag kregen. Nu krijgt ze dus bijna 24/7 kuil, 5 grote wortels, en een paar brokjes als de rest dat ook krijgt. Voer ik nu te weinig? Of is dit puur omschakeling en wordt het beter daarna?
Ik sta echt wel voor een raadsel, jaren lang hebben we moeten vechten tegen overgewicht, en nu is het verdorie vechten tegen ondergewicht... Ik wacht nogsteeds op mn marstall vito, die man heeft er niet echt meer haast mee, en ik wel steeds meer. Ik ga maandag ook even m'n veearts bellen, misschien dat zij nog een goede tip heeft.
Dus, wat zouden jullie doen?