Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Jannepauli schreef:@ Fu_Qi ... dank voor de foto's. Ik zie geen extreem naar beneden uitwaaierende lijnen, dus is er volgens mij geen extreme bevangenheid geweest die mogelijk kanteling van het hoefbeen veroorzaakt zou kunnen hebben. Ik weet niet of het aan de foto's ligt maar de hoefwanden lijken me erg ruw en broos - er moet iets gaande zijn bij de voeding dat dit en die ribbels veroorzaakt. Wat voer je je paard?
Ik vind 'm wel iets aan de dikke kant, vooral op de schouderbladen.
Ninx schreef:Ik vind de haflinger er best goed uitzien. Zo'n plek in de hoeven kan ook ontstaan na heel intensief werk, het gebeurt ook wel eens bij endurancepaarden.
Een soort impactlijn.
Wellicht is het gras alleen niet toereikend qua vitaminen/ mineralen/ zouten.
Daar zou ik wel even naar kijken.
assebassie schreef:xAnthea schreef:maar hij zegt wel dat het zeker kan komen door die Strasser bekapper, want hij zei dat dat eigenlijk mishandelaars zijn...
Haha, typisch Rob van Nassau![]()
Maar fijn dat 't goed gaat, goed gehandeld dus
Ninx schreef:Hoe pakken jullie het aan qua grazen?
Mijn merrie is in juni bevangen geraakt. Waarschijnlijk mechanisch, maar evengoed moet ik natuurlijk toch uitkijken met voeding.
Momenteel zitten we in de seasonal rise en durf ik ze niet langer dan 2 uur op het gras te zetten met graasmasker.
Maar ik wil ze eigenlijk liever wat meer ruimte geven, maar durf gewoon niet meer te doen.
Mijn idee was nu om te wachten tot de seasonal rise voorbij is (december) en dan (afhankelijk vh weer en dus fructaan) ze wel weer op het gras te zetten met masker (opbouwen).
Punt is dat ik heel veel land heb, en nu alleen maar hooi voer..... beetje balen is dat toch wel.
Vind het enorm lastig......
Inspiratie/ ideeën?!