Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Woestein schreef:Fijn dat het been dunner is Mette!
Euwe voor het eerst gisteren aan de dubbellonge gehad..
Eerst 30 minuten in de stapmolen en daarna naar de longeer cirkel, advies is om niet op een te kleine volte te gaan maar liever eerst wat meer omheining om hem in geval van nood stop te zetten...
Eerst paar minuten gestapt en even gekeken hoe hij reageerde, super braaf!
Ook de 1e 2 keer een stukje draven heerlijk ontspannen en voorwaarts neerwaarts!
Toen ontplofte hij en heeft even flink gebokt (kan hij nog steeds erg goed) en een ruime volte gegalopeerd....
Rechtsom eigenlijk hetzelfde verhaal..![]()
Maar wel goed te begrijpen, daarna 10 minuten op het harde uitgestapt en 10 minuten gekoeld.
Vandaag dus even spannend over hoe ik hem zou aantreffen.... nou een prachtig mooie koele pees!
Dus weer ruim een half uur in de stapmolen en daarna op een afgezet stukje een half uur los gestaan.
Heerlijk genieten voor zo paardje als baasje!
(Wel even in de beschermers alleen daar worden zijn pezen toch wat warm onder...)
[ [url=m/nJAq7a.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mette schreef:Ik deed twee keer per dag koelen met ice vibes. Ik heb dit 98% van de tijd zelf gedaan, heel af en toe vroeg ik een vriendin. Ik vond het belangrijk dat het goed gebeurde en ze niet uren om bleven zitten dus ik wilde het zelf doen. Daarnaast wilde ik niet allemaal mensen gaan belasten met mijn paard.
Nu ze 24/7 in de wei staat koel ik niet meer, of het been moet erg dik zijn. Die 5 maanden dat ik het 2x daags heb gedaan hebben niks opgeleverd en nu ik er niks meer aan doe is het been soms gigantisch dun.
Ik vind de ice vibes wel heel prettig in gebruik, zeker de nieuwste coolpacks!
Naath86 schreef:Ik moet van de dierenarts nu ook eerst op het harde stappen. Verder loopt ze gewoon op de wei, dus in hoeverre zou het dan kwaad kunnen als het er echt een dag niet van komt??
Hoe doen jullie trouwens het koelen? Met water of met coolpacks? Ik krijg morgen die van Equest binnen. Ben heel benieuwd. Kon ze via marktplaats op de kop tikken. Aangezien ik zelf fulltime werk, kan ik dan iemand anders vragen om ze 's ochtends een kwartiertje op te doen en als ze in de middag weer naar binnen gaat. In de avond dan nog een keer als ik er ben, dan heb ik al 3x gekoeld. DA raadde me 4x per dag aan, hoe vaak doen jullie dat?
Naath86 schreef:Ik moet van de dierenarts nu ook eerst op het harde stappen. Verder loopt ze gewoon op de wei, dus in hoeverre zou het dan kwaad kunnen als het er echt een dag niet van komt??
Hoe doen jullie trouwens het koelen? Met water of met coolpacks? Ik krijg morgen die van Equest binnen. Ben heel benieuwd. Kon ze via marktplaats op de kop tikken. Aangezien ik zelf fulltime werk, kan ik dan iemand anders vragen om ze 's ochtends een kwartiertje op te doen en als ze in de middag weer naar binnen gaat. In de avond dan nog een keer als ik er ben, dan heb ik al 3x gekoeld. DA raadde me 4x per dag aan, hoe vaak doen jullie dat?
Naath86 schreef:Zijn er hier trouwens nog meer waarvan het been niet echt heel dik is van de peesblessure? Ik kan hier weinig aan het been zien verder en echt veel warmer is het ook niet op het moment... Ze krijgt nog wel steeds de ontstekingsremmers.