Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
sylva schreef:FjordHorse, wellicht kun je er een melding van maken of de eigenaar aanspreken?
Eliana schreef:Ik heb alleen maar metacam nu.
Jij bent al wel echt lang bezig dan Cissie!
Wat balen zeg Dobel.
Mijne mag ook niet meer op gras spottedpony ( maar die is ook IR en heeft cushing)
Vandaag is de da weer geweest, pony hoestte nu en had jeuk. Voor alle 2 medicatie gehad en gelijk gekeken hoe hij liep, De da vond hem geen eens heel beroerd lopen ( ook niet zoals het moetmaar niet zwaar bevangen oid) maar moeten wel rekening houden met de kanteling.
Meert schreef:Cissie, wat balen zeg dat het weer niet goed gaat!
Heeft die van jou Cushing?
xAnthea schreef:Hyrano staat nu sinds donderdag ook op ijzers. Hij heeft idd de Break over ijzers gekregen.
Hij loopt nu gewoon goed, niet meer gevoelig en ik mag er zelfs alweer op rijden.
Jannepauli schreef:De hoeven zien er in ieder geval niet top uit. Hoe die spleet erin komt is niet zo makkelijk te verklaren - het kan zijn dat het paard niet in een perfecte conditie is en daarom wat brozere hoeven heeft. Staan ze dan en keer wat ongelukkig op een steen, dan kan er makkelijk zo'n barstje in komen. Het is zaak dat je dit goed in de gaten houdt om te voorkomen dat het verder splijt.
Wat de ribbels betreft: inderdaad veel ribbels maar dit kan door allerlei oorzaken komen, een voedselwisseling, ziekte o.i.d. is vaak al genoeg om dit soort aftekeningen in de hoef te zien. Jammer dat je geen foto van de zijkant van de hoef stuurde: als de ribbels bij de hiel sterk naar beneden lopen, dan is er vaak wel sprake van hoefbevangenheid.
Maar omdat je zegt dat het paard verder geen tekenen van gevoeligheid of kreupelheid vertoont, hou ik het ( vanachter de computer!) op een niet zo goede conditie c.q. gebrek aan vitaminen|mineralen.