Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Somebitch schreef:Maar het bloedvat was dikker toch? Ik heb bij een andere pony ook een dikker bloedvat gehad en liep hier ook niet regelmatig op. Ontstekingsremmers gekregen en na een week ongeveer was het over.
Woestein schreef:Vandaag met Euwe naar de dierenkliniek geweest.
Pees was de afgelopen 3 weken met grote regelmaat erg warm, zelfs heet.
Eerst een scan gemaakt waarbij zowel de dierenarts als de radiologe er van stonden te kijken dat zijn pees al zo mooi hersteld is!!!
Moet nog wel beter maar voor nu is het heel netjes.
Nog een foto om te kijken of de schiefel dan de oorzaak zou kunnen zijn maar die is heel netjes en zelfs wat afgevlakt, beschadiging aan zijn pijpbeen was ook al heel netjes dicht aan het gaan!!!
Wat meneer heeft gedaan de afgelopen weken, nouja vooruit heeft regelmatig wat hogeschool dressuur laten zien en pogingen om de stapmolen uit te breiden... , het heeft er iig voor gezorgd dat alles sneller/beter aan het herstellen is dan verwacht.
We zijn er nog niet maar een heel stuk hoopvoller dan de afgelopen weken!
Hij mag nu lekker op een klein stukje naar buiten, aan de dubbellonge op eem hele grote ovale cirkel aan het werk en in 4 weken opbouwen naar 15 minuten draf.
Over 6 weken contact opnemen over hoe het gaat en dan verder weer opbouwen met voordat hij weer volledig aan het werk gaat een laatste controle scan.
Wat een last kan er dan van je afvallen zeg...!
Naath86 schreef:Pfff.. ik moet me helaas ook weer melden. In januari had mijn pony nog een overvulde peesschede rechtsvoor. Helemaal hersteld en van het zomer nog M2 gestart en nu de punten voor het Z. Helaas vanmiddag voor een scan geweest en nu blijkt ze een gaatje te hebben in de tussenpees linksvoor. Heel erg balen en denken dat dit ons einde is voor de wedstrijd carrière... pony is 20, dus was ook niet van plan om nog heel lang door te gaan. Maar zo eindigen is wel heel zuur.
Zijn er hier meer met een blessure aan de tussenpees?
Mette schreef:JeetjeDat snap ik ja!
Ik heb mijn pony coldturkey weer op het land gezet. Maar dit was wel in een kudde die zij al kende en met direct voldoende gras ter afleiding. Ik heb haar toen wel een paar schepjes vetranquil granulaat gegeven. Ze heeft een paar rondjes gerend maar dat was het dan.
Naath86 schreef:Pfff.. ik moet me helaas ook weer melden. In januari had mijn pony nog een overvulde peesschede rechtsvoor. Helemaal hersteld en van het zomer nog M2 gestart en nu de punten voor het Z. Helaas vanmiddag voor een scan geweest en nu blijkt ze een gaatje te hebben in de tussenpees linksvoor. Heel erg balen en denken dat dit ons einde is voor de wedstrijd carrière... pony is 20, dus was ook niet van plan om nog heel lang door te gaan. Maar zo eindigen is wel heel zuur.
Zijn er hier meer met een blessure aan de tussenpees?
Shauniraquel schreef:Woestein schreef:Vandaag met Euwe naar de dierenkliniek geweest.
Pees was de afgelopen 3 weken met grote regelmaat erg warm, zelfs heet.
Eerst een scan gemaakt waarbij zowel de dierenarts als de radiologe er van stonden te kijken dat zijn pees al zo mooi hersteld is!!!
Moet nog wel beter maar voor nu is het heel netjes.
Nog een foto om te kijken of de schiefel dan de oorzaak zou kunnen zijn maar die is heel netjes en zelfs wat afgevlakt, beschadiging aan zijn pijpbeen was ook al heel netjes dicht aan het gaan!!!
Wat meneer heeft gedaan de afgelopen weken, nouja vooruit heeft regelmatig wat hogeschool dressuur laten zien en pogingen om de stapmolen uit te breiden... , het heeft er iig voor gezorgd dat alles sneller/beter aan het herstellen is dan verwacht.
We zijn er nog niet maar een heel stuk hoopvoller dan de afgelopen weken!
Hij mag nu lekker op een klein stukje naar buiten, aan de dubbellonge op eem hele grote ovale cirkel aan het werk en in 4 weken opbouwen naar 15 minuten draf.
Over 6 weken contact opnemen over hoe het gaat en dan verder weer opbouwen met voordat hij weer volledig aan het werk gaat een laatste controle scan.
Wat een last kan er dan van je afvallen zeg...!
Ohh wat fijn zeg! Hoelang heeft jouw paard al een peesblessure?
mariekerocky schreef:Bedankt voor jullie tips!
Ik overleg het nog even met de dierenarts als het zo ver is, maar ik denk dat ik inderdaad met een klein stukje begin en dat dan steeds groter maak. Dan in het begin beschermers en als hij gek gedaan heeft eraf.
Ik ga hem niet in de wei laten grazen tot hij daar echt kan rennen en gek doen, ik ging eerst twee keer per dag met hem aan de hand grazen zodat hij een beetje buiten kwam maar met al zijn energie heeft hij mijn arm gebroken en uit de kom geslagen dus dat durf ik niet meer aan