Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shauniraquel

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:58

Bedankt AmFe! Slim plan, ja ze staat zowat dag en nacht buiten, dus ik probeer nu zoveel mogelijk te komen om te koelen en te kijken hoe het gaat.. Ja voor mijn gevoel duurt het echt al heel lang, ben al een halfjaar niks meer aan het doen en nu komt er weer een jaar bij...

Ik heb nu de Oude Linge in Elst ( Alice Schuurman ). Ik heb de paardenkliniek in Lienden een mail gestuurd met info en gevraagd om advies.

Crossen en springen heb ik eigenlijk al bijna uitgesloten, zou het erg fijn vinden als ik eventueel nog een dressuurproefje kan rijden. Want mijn Fries vind springen echt geweldig en dan echt de cross, ze leeft helemaal op. Dus dat is zeker erg jammer om op te geven, maar alles voor haar <3. Niet tof als je je paard op 12 jarige leeftijd in t land moet zetten en ernaar kan kijken...

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:04

Shauniraquel schreef:
Bedankt AmFe! Slim plan, ja ze staat zowat dag en nacht buiten, dus ik probeer nu zoveel mogelijk te komen om te koelen en te kijken hoe het gaat.. Ja voor mijn gevoel duurt het echt al heel lang, ben al een halfjaar niks meer aan het doen en nu komt er weer een jaar bij...

Ik heb nu de Oude Linge in Elst ( Alice Schuurman ). Ik heb de paardenkliniek in Lienden een mail gestuurd met info en gevraagd om advies.

Crossen en springen heb ik eigenlijk al bijna uitgesloten, zou het erg fijn vinden als ik eventueel nog een dressuurproefje kan rijden. Want mijn Fries vind springen echt geweldig en dan echt de cross, ze leeft helemaal op. Dus dat is zeker erg jammer om op te geven, maar alles voor haar <3. Niet tof als je je paard op 12 jarige leeftijd in t land moet zetten en ernaar kan kijken...

Goed plan dat je het nog even door die kliniek laat beoordelen!
Ik ken het gevoel. Mijn paard is 10 en houdt ook enorm van springen ed. Ik heb me ook zo lang verschrikkelijk schuldig gevoeld. En me maar afvragen of ik iets verkeerd gedaan heb, of ik het had kunnen voorkomen etc.
En ik moest ook flink wennen. Eerst was ik uren per dag met hem bezig en nu kon ik niets voor hem doen! Maar alles beter dan boxrust. Mijn paard heeft zo een erg fijne tijd. Dat zie je in alles aan hem! Hij heeft denk ik geen pijn, hij ontspant en komt helemaal tot rust. Dat doet mij ook weer goed!
Is het niet leuk om er een veulentje bij te nemen? Dan staat ze ook niet helemaal voor niets stil..
sterkte!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 23:58

Ik heb al eerder gereageerd omdat mn oude ruin een peesblessure had in beide achterbenen. Dat gaat doorgaans best goed.

Helaas heeft hij ongeveer 1,5mnd terug een beetje gek gedaan vermoed ik, want lv was opeens niet oke. Hij liep wat sukkelig en daarop heb ik hem vrij gegeven. Wel naar buiten, maar even niks doen verder. ( we maken bosritjes )
Na verloop van een aantal dagen ging hij eigenlijk slechter lopen bij het buiten en binnen zetten.

Het been werd dik en warm. Daarop is er een echo gemaakt. Dat was ongeveer 2 weken nadat we hem op rust hebben gezet.
OP de echo zagen we onregelmatigheden in de pees onder de knie en boven de kogel. Ook was een bloedvat opgezet. De va verwachte toen iets in de hoef, maar daar zit niks. Ook hoefsmid heeft daar afgelopen week niks gevonden.

Hij heeft 5 dg metacam gehad en 10dg prednison gel. Op de metacam liep hij 's avonds te rennen, dus paddock kleiner gemaakt. Hij heeft met zijn vrienden 2 weken 24/7 buiten gestaan.
Voorheen konden ze 24/7 zelf kiezen, maar nu staan ze op een andere stal. Was een noodzakelijke verhuizing.

Nu stappen we en koelen we. WE spuiten af en koelden met coldpacks. Helaas zijn die inmiddels kapot en liep het spul eruit bij allebei.
Ice vibe boots gepast maat full, maar die past hij echt niet. Veel te groot.
Ben gaan kijken naar kant en klare cooling boots. Meeste zijn 1 maat. Cold packs gekeken, maar kom op dezelfde uit dan die nu stuk gegaan zijn. Die van BR.
Humane zijn nog dunner.

Vandaag in de Action zag mn moeder de cooling matten voor honden. Dus meegenomen om te proberen. Heb het in 2en geknipt, nat gemaakt en met koker in de koelkast gelegd.
Pony afgespoten en toen het matje om gedaan en met bandage vastgelegd. Het voelt koel en zou lang koel blijven, maar toen ik hem eraf haalde, voelde het toch iets warm geworden.
Aan de ene kant leek het me ook een mooie oplossing, maar als het te snel de warmte aanneemt, hebben we er niks aan.

Verder is het been nu eindelijk dunner en niet meer zo warm. Voordat we naar huis gaan smeren we nog altijd cooling gel. Ook altijd fijn voor je handen als je naar huis rijdt :)

Waar koelen mensen hier mee???

nnniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:54

Ik heb een kleine diepvries gekocht bij de bcc om op stal neer te zetten en ik koel nu alleen nog maar met de indrA coolpacks van de paardendrogist. Dat doe ik nu nog 1x per dag 20 a 25 minuten, daarna smeer ik met arnicagel. Voorheen met traumeelgel, maar dit is iets voordeliger.

Met mijn paard gaat t eigenlikk best goed. Hij is vrijdag voor t laatst gelaserd en wordt 31 oktober nog een keer gescand. We gaan nu deze week beginnen met 4x3 min draven. Hij is redelijk braaf ene dag wat gekker dan de ander maar tot nu toe kan ik t wel redelijk uitzitten.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:01

Ik koelde ook met ice vibe. Die heb je toch in verschillende maten?
Daarbij alles wat je kwa koelmateriaal om het been draait word nadat de koelfunctie (op) is warm. Laat je ze lang zitten kan het echt bloedheet worden

Had ze thuis in de vriezer en dan in koeltasje eventueel met coolpack erbij naar stal.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 01:54

De ice vibe boots zijn er alleen in Full en extra full. Mijn ruin is 1.42m en ik heb de full gepast, maar dat is echt veel te groot.

Een aantal kant en klare coolboots zijn ook maar in 1 maat en te groot/te lang als ik het meet.

De coolmat heb ik nu nat in de koker in de koelkast staan. Neem het mee in een koeltas met koelelement en doe het om. Vandaag eerder af gedaan en was nog redelijk koel eronder. Been blijft nu eindelijk dun, waar het eerst erg langzaam ging.
Hij heeft het kleine beetje stappen van stal naar paddock en terug 's avonds ook echt wel nodig volgens mij. Het 24/7 op de paddock hielp hem dit keer niet.

De pees liet schade zien, maar het been ziet er goed uit en als de zwelling weg was mocht ik gaan opbouwen met stappen.

De coolmat is echt apart spul. Het stukje dat uitsteekt blijft koud. Toen het warm was geworden, werd het met afhalen gelijk weer koel.

Ik smeer na het koelen coolinggel. Merk moet ik even kijken, is amerikaans spul uit een westernshop. Werkt behoorlijk, want voelde het eerst de hele terugweg aan mn handen.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:33

Ik heb die ice vibe boots ook besteld, kijken of ze bij mij wel passen en ook werken!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:21

Even een update na lange tijd over ons patiënt.
Moet het even kwijt bij lotgenoten..

3 augustus naar de kliniek geweest.
Klinisch was hij goed en ook op de scan was er verbetering te zien.
Advies was 3 keer in de week, om de dag, onder het zadel trainen en de eerste 3 weken 2,5 minuut draf in interval van 30 seconden.
Na die tijd mocht de draf naar 5 minuten met een interval van 1 minuut.
Nog steeds boxrust aangezien de kans bestaat dat de pees slechter wordt van rare sprongen en sliding stops.
Pas 2 weken na het kliniek bezoek er mee gestart en hij heeft in de tussentijd ook nog een paar weken rust gehad wat betreft rijden.
Nu een paar weken weer "aan het oppakken" en ondanks dat hij de hele dag op stal staat en in de stapmolen duidelijk laat weten dat hij wel zijn frisse momenten (breekt de boel nog net niet af) heeft braaf.
1,5 week geleden heeft hij echter een "misstap", leek er even doorheen te zakken, met zijn blessure been gemaakt tijdens het rijden, gevolg was erna dat de pees ontzettend warm was op de plek van de blessure, ik heb zijn been gelijk gekoeld.
Dag erna heb ik hem aan de hand buiten gestapt en was hij erg fris, draven op de plek en zijn kont van me af draaien.
Op de momenten dat hij dat deed liep hij met zijn oren in zijn nek, zo is hij niet, wat me deed beseffen dat hij toen of gefrustreerd was van het niet kunnen "gaan" of toch dat hij pijn had.
Een paar dagen later was zijn pees weer zowel voor als na het stappen koud.
Vrijdag aan de hand "gewerkt" in de bak en ook toen bleef zijn pees koud.
Gisteren er weer opgegaan, gelijk na 3 seconden stonden we 180 graden gedraaid omdat hij schrok, en ben een half uur bezig geweest met hem bij me houden.
Draven ging op zich wel redelijk, heb ik maar 3 minuten in intervallen van 30 seconden gedaan.
Daarna aan de hand op het harde uitgestapt en ja hoor weer zijn blessure plek warm....
17 november moeten we weer op controle.
ik speel nu heel erg met de gedachte om hem daarna als de arts het goed vind op rust te zetten in het land bij allemaal rustige paarden (rustplek)...
En dan over een half jaar maar weer eens kijken hoe het gaat..
Misschien dat ik ook wel kijk of we eerder terecht kunnen...
Hij heeft energie welke hij niet kwijt kan en ondanks dat hij ontzettend braaf blijft merk ik dat hij er niet lekkerder in zijn vel van gaat zitten..

Sorry voor het lange verhaal..

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:33

Wat naar Woestein... :(:) Ik weet helaas hoe het voelt.

Ik heb mijn haf na maanden boxrust zonder vooruitgang en met een slechte prognose ook op de wei gezet. Ze staat nu net een maand op het land en is zooooveeeel blijer! Natuurlijk wist ik wel dat ze op stal niet happy was, maar net zoals jouw paard bleef ze ontzettend braaf. Wij konden enkel nog maar aan de hand stappen. Nu zie ik pas hoe gelukkig ze ook kan zijn. Ze staat gelukkig in een hele rustige kudde die eigenlijk bijna nooit gek doen. Af en toe schiet ze weg maar ik heb dit maar enkele keren gezien.

Haar been houdt het ook wonderbaarlijk goed. Om eerlijk te zijn had ik allang verwacht dat de pees dwars doormidden gescheurd zou zijn. Ik heb natuurlijk geen idee hoe het er vanbinnen uit ziet maar over het algemeen is hij ietsje warmer als het andere been. Ze is er zeker niet slechter van gaan lopen maar haar blessure is uitgebreider dan enkel een peesblessure. Ze heeft ook een beschadiging in het kraakbeen die dus nooit meer gaat helen. DA en ik hopen dat het gewricht tot rust komt op het land (minder idioot aan de hand doen) en dat de pees door de gematigde maar vele beweging alsnog gaat helen. Ze loopt kreupel op het gewricht en niet op de pees.

De eerste weken vond ik het doodeng en stond ik meerdere keren per dag bij de wei... Nu ga ik rustig pas eind van de dag naar haar toe en dan kan ik er ook weer echt van genieten. Rijden zit er waarschijnlijk nooit meer in maar zij is ontzettend blij en tevreden en dat vind ik nu het belangrijkste.

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 08:23

Ik heb helaas ook ervaring met peesblessures... Mijn huidge paard heeft er 3 gehad. De eerste keer heb ik idd netjes een halfjaar gestapt en rust gehouden met haar... Maar vaak met gevaar voor eigen leven, en een doodongelukkig paard. De 2e en de 3e keer heb ik haar gewoon 4 maanden op de wei gezet, zelfs dag en nacht... en beide keren was de blessure erna over. Ik ben alle keren met haar in Someren geweest en daar gaven ze aan dat ideaal uiteraard rust was, maar als een paard niet rustig is dan kan 1 uitbarsting meer schaden dan constante "lichte" belasting. Succes ermee.

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:35

AmFe schreef:
Shauniraquel schreef:

Goed plan dat je het nog even door die kliniek laat beoordelen!
Ik ken het gevoel. Mijn paard is 10 en houdt ook enorm van springen ed. Ik heb me ook zo lang verschrikkelijk schuldig gevoeld. En me maar afvragen of ik iets verkeerd gedaan heb, of ik het had kunnen voorkomen etc.
En ik moest ook flink wennen. Eerst was ik uren per dag met hem bezig en nu kon ik niets voor hem doen! Maar alles beter dan boxrust. Mijn paard heeft zo een erg fijne tijd. Dat zie je in alles aan hem! Hij heeft denk ik geen pijn, hij ontspant en komt helemaal tot rust. Dat doet mij ook weer goed!
Is het niet leuk om er een veulentje bij te nemen? Dan staat ze ook niet helemaal voor niets stil..
sterkte!

Ik kan mij aansluiten aan Amfe haar ervaringen, mijn 7 jarige merrie blessure oppervlakkige buigpees sept. 2014 ..... hersteld maar na 3/4 jaar herblessure opgelopen in een zware paddock ...... zelfde schema !!!
Daarna was/bleef het stressen beentje vol, beentje warmer, beentje weer dun ..... 3x per dag stappen, schema, miniweitje enz enz ....

Na "echt" naar het leven van mijn paardje te kijken en mijn eigen gevoel uit te schakelen heb ik gekozen voor een PP waar ik haar in 1 juli naartoe gebracht heb ..... begin ik het geloof te krijgen dat dit de beste keuze geweest is die ik haar kan geven (lees ook in mijn geschiedenis de beginervaringen). Haar beentje is na de 2014 nog niet zo dun, koel en rustig geweest en gebleven ..... terwijl ik 3x een heerlijke buitenrit maak in de loonse drunense duinen, met stap, draf en galop !!
Laatste zondagen zelfs van 3 uur ..... heb mijn dierenarts uiteraard mijn praktijkervaring op de hoogte gebracht.

Langzaam begin ervan overtuigd te raken dit beter is om een paard onbeperkt "zelf" te kunnen laten beslissen en te bewegen zonder uren opgesloten te staan en te wachten op ons ....

Terwijl mijn "eigen" gevoel zegt ik wil haar zo graag dichterbij, want ik heb haar toen niet genomen om 90 km verder weg te zetten ......
maar mijn gevoel naar "haar gevoel" is dat het goed is en haar als ik er niet ben haar paard laat zijn, uiteindelijk zijn onze paarden afhankelijk van de keuzes die wij voor hun maken ......

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:45

Mijn paard loopt nu ook een aantal maanden dag en nacht op de wei met een pees blessure en het is hartstikke goed geheeld.
Mijn paard knalde na een tijdje boxrust uit elkaar van de energie. Eerst hadden we alleen een pees ontsteking, maar na alle uitbarstingen, gekke sprongen, twee keer languit op het erf gevallen, vast liggen in de stal etc.. werd het een gat in de pees. Daarna besloten dag en nacht de wei op te doen.

Mijn paard is zo enorm gelukkig op de wei!!! En ik baal gigantisch dat we dit de eerste keer niet meteen gedaan hebben. Dan hadden we dat gat misschien voorkomen. Het heelt nu super, hij heeft geen uitbarstingen meer omdat hij de hele dag zijn energie kwijt kan en hij is echt gelukkig en heeft weinig door van zijn blessure. Ik heb er een veel rustiger en blijer paard voor terug gekregen. En, misschien niet het belangrijkste, maar je komt zelf ook tot rust omdat je niet een heel stal en koel schema etc hoeft te volgen.
Ik zou het absoluut weer zo doen en ik kan het iedereen aanraden!!!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 23:43

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Vanmiddag contact gehad met de DA en de afspraak vervroegd naar de 27e.
Dat de pees na het "rijden" zoveel warmer is is niet de bedoeling, mag er wel op maar hij mag dan alleen maar stappen.
Aangezien ik het niet eerlijk vindt om hem dan de hele tijd in te moeten houden en ik als het ware op een bommetje zit besloten om er dus niet meer op te gaan.
DA vind het beter als hij gecontroleerde beweging blijft houden maar 24/7 buiten was geen verkeerde optie, wel met natuurlijk het risico dat als hij gek doet dat we dan een kans hebben dat de pees slechter wordt.
Maar ze gaf me ook gelijk toen ik zei dat dat ook kan gebeuren als hij onder het zadel in de bak gek doet, en die kans zit er steeds meer en meer in.
Zeker omdat hij dan, lijkt me een "koude" pees heeft, vergeleken met de hele dag zijn eigen gekozen beweging.
Ik heb ondertussen na een oproep een aantal locaties waar hij kan staan, zal ze van de week eens even bekijken.

Wat zouden jullie willen zien in een plekje?
Wat zijn de Do's en Dont's....?
Jullie ervaringen stemmen mij hoopvol!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 07:25

Succes de 27e! Hier de 26e weer controle en ik ben ook nu al weer zenuwachtig. :+

Die van mij staat in een uitloopstal, dus kan zijn stal in en uit en buiten is een klein paddockje gemaakt zodat hij wel kan rollen en als hij echt wilt 3 galopspassen zou kunnen maken. Tot nu toe gaat dat best goed. :j

Ben erg benieuwd naar de scan...

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:51

Woestein schreef:
Dank jullie wel voor jullie reacties!

Vanmiddag contact gehad met de DA en de afspraak vervroegd naar de 27e.
Dat de pees na het "rijden" zoveel warmer is is niet de bedoeling, mag er wel op maar hij mag dan alleen maar stappen.
Aangezien ik het niet eerlijk vindt om hem dan de hele tijd in te moeten houden en ik als het ware op een bommetje zit besloten om er dus niet meer op te gaan.
DA vind het beter als hij gecontroleerde beweging blijft houden maar 24/7 buiten was geen verkeerde optie, wel met natuurlijk het risico dat als hij gek doet dat we dan een kans hebben dat de pees slechter wordt.
Maar ze gaf me ook gelijk toen ik zei dat dat ook kan gebeuren als hij onder het zadel in de bak gek doet, en die kans zit er steeds meer en meer in.
Zeker omdat hij dan, lijkt me een "koude" pees heeft, vergeleken met de hele dag zijn eigen gekozen beweging.
Ik heb ondertussen na een oproep een aantal locaties waar hij kan staan, zal ze van de week eens even bekijken.

Wat zouden jullie willen zien in een plekje?
Wat zijn de Do's en Dont's....?
Jullie ervaringen stemmen mij hoopvol!

Waar ik voor gekozen heb is voor een PP na mij eerst goed geïnformeerd en gezocht te hebben en concludeer hoe meer ik blijf lezen over de echte "natuurlijke" paardenbehoeftes van onze paardjes, deste meer ik moet toegeven (na meer dan anderhalf jaar mijn paard aan een strikt veterinair schema gehouden te hebben op een geweldige stal, lees mijn vorige berichten), "nu" wel eindelijk die positieve bevestiging zie hoe de pees goed blijft, die wij zo wensen. Ook tijdens de warme nazomer van rond de 30 graden die wij onlangs hadden.
Geen stress van 3x per dag voelen, beweging, koelen (Ice Vibe Boots) en hopen dat het de volgende dag beter zal zijn .... nu betrap ik mij er zelfs op soms niet gelijk te voelen als ik kom .... die zorg wat ik met alle liefde en zorg heel graag gedaan heb en zou het zo weer doen ...... als ik niet zou weten wat ik nu weet !!!

Ben héél blij dat ik voor haar deze keuze gemaakt heb .....

a propos ik heb mijn veearts verslag gedaan hoe het tot nu toe gaat, wellicht voor hen een positieve praktijkervaring, want mijn paard had een herblessure, die daarna onrustig bleef !!

Nu maken wij geweldige buitenritten 3 x per week en dat voelt heel fijn en "geweldig"!!!, ondanks dat ik nu na 4 maanden pas begin te wennen en het los kan/moet laten haar niet elke dag te kunnen zien ..... weet ik dat zij een fijn vrij paardenleven heeft !!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:25

Wat voor mij/mijn paard belangrijk is:
- vlakke grond, liefst wat hoger liggend zodat je niet bij regen meteen modder hebt. Dat is heel slecht voor de pees
- rust op stal. Geen gewissel qua weide groepjes ed. Mijn paard staat met 1 rustig paard.
- veel ruimte, zodat hij veel rechte stukken loopt en ook ruimte genoeg voor als hij een meningsverschil heeft met zn weide maatje
- dag en nacht naar buiten, zeker de eerste maanden: vond ik eerst doodeng maar wilde mijn dierenarts perse om 's ochtends de wei in rennen te voorkomen en de energie wordt over de dag verdeeld dus je hebt geen uitspattingen meer (werkt echt perfect!)
- hooi bij mogen voeren nu het gras korter wordt
- voldoende toezicht (ook voor mijn eigen gemoedsrust)
- veiligheid. Bv geen prikkeldraad maar fatsoenlijke afrastering. Bij ons zelfs veel dubbele afrastering tussen bepaalde weides.
- vlakke bestrating op/rond stal, zodat je goed rechtuit op het harde kunt stappen als je weer mag opbouwen
- eventueel een bak met goede bodem als je er ook wilt blijven als je weer mag opbouwen

Dit zijn meer de dingen waar ik gaandeweg achter kwam dat dat wel heel fijn en prettig heeft gewerkt voor ons.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:00

Mijn paard loopt nu ook bijna dag en nacht buiten. Staat enkele uren 's nachts binnen. Elke dag koelen en trillen met de Ice Vibe Boots en daarnaast nog glucosamine + MSM elke dag geven. Heb het gevoel dat het zeker het proces versneld. Het was van de week niet meer warm maar nog wel goed dik. Verder loopt ze niet meer 'goed' kreupel, maar een lichte knik.

Ik ga wel over een paar maanden nog een scan laten maken bij een andere kliniek, kijken wat ze daar te zeggen hebben..

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:15

Wat goed om te horen dat zo veel van jullie positief zijn over het 24/7 buiten staan! Ik sta zelf ook nog steeds 100% achter mijn beslissing om hem geen boxrust te geven.

Wij moeten inmiddels echt weer eens naar de kliniek voor een nieuwe scan, maar helaas komt het door drukte met studie steeds niet uit. Ik vind het toch elke keer een hele onderneming (Beer is niet de makkelijkste met laden) dus zie er ook weer een beetje tegen op. Ondertussen blijven we gewoon hetzelfde doen (stappen met paar mini stukjes draf), dus kan vast geen kwaad.

Daarbij heb ik inmiddels besloten in het nieuwe jaar een halfjaar stage te gaan lopen in het buitenland. Nu nog een plek vinden waar ik het vertrouw zolang mijn pony achter te laten, wel moeilijk hoor (helaas ook een minder goede ervaring gehad vorige winter).. Ik ben dus ook erg benieuwd waar jullie je paarden hebben staan (mag ook per PB)?

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:43

Ik was heel optimistisch en het zag er ook erg goed uit, maar misschien heb ik te vroeg gejuicht.. de pees is weer warm en dik. Al die tijd daar op de wei is het dun en strak geweest. En ineens is t weer dik. Nu heeft ie sowieso wat vollere achterbenen momenteel, maar als ik wandel word alles dunner behalve die plek. Dat is toch wel bijzonder..
Stel dat het weer stuk is, dan vrees ik het ergste. Hoeveel kan zo'n pees hebben..
Gekke is dat hij niet kreupel lijkt (als ik een drafje zie in de wei) en het been ook niet echt ontlast en ook nog wel goed er door kan zakken met rollen.
Maar ja, het is niet voor niets dik en warm..
Morgenvroeg bel ik de kliniek. Hopelijk kunnen we morgen meteen terecht. Dan kan ik het maar beter meteen weten..

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:06

Hier ook paardlief niet opgesloten maar lekker in de wei gelaten en regelmatig mee gewandeld. Gaat nu erg goed met dr pees, lekker opbouwen en ze komt ook steeds beter in dr vel te zitten. :)

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:34

Zijn er hier ook mensen waarbij dezelfde plek herhaaldelijk weer (deels) stuk gegaan is?
Is er dan nog wat te genezen of kun je dat dan überhaupt wel vergeten?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 07:16

Hier ook het idee dat het wat minder is dan ander halve week geleden... Het been lijkt wat dikker, maar het voelt meer als bindweefsel.. ik weet het niet :o Maar paardlief staat nu meer in zijn stal dan dat hij buitenloopt... Misschien dat het daardoor komt. Na het stappen en draven is het wel weer dunner, zoals het was. Net foto's zitten vergelijken van een paar weken geleden maar lijkt toch hetzelfde. Misschien ligt het aan mij... Iniedergeval woensdag weer scannen dus ben benieuwd...

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:39

Gisteren met paardlief gewandeld. Liep een stuk beter! Ze schoot even in draf en dat zag er bijna vlekkeloos uit. Toch nog veel vocht bij de pees, volgens mij kan het vocht geen kant op daar, maar veel minder warm!

Hou me op de hoogte Amfe, ik ben toch wel benieuwd wat de kliniek erover zegt!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:17

Pfff we konden gelukkig vandaag meteen terecht. Ik had serieus niet gedacht dat er nog goede scenario's mogelijk waren.
Het is inderdaad wat dikker maar hij heeft ook twee wondjes aan dat been en het bloedvat lijkt wat dikker. In ieder geval ziet de pees er goed uit. Het weefsel is allemaal heel. Echt geen schade te vinden. Godzijdank!! Dat was wat ik zei toen de arts me aan keek en zei dat het meeviel...

Daarnaast was het gat van zijn getrokken kies ook eindelijk dicht. Dus nog eens goed nieuws! Nu nog afwachten of die holte ook vanzelf zal genezen. Anders moet dat nog gespoeld worden. Maar voor nu even weer rust en mega opluchting....

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:24

AmFe schreef:
Pfff we konden gelukkig vandaag meteen terecht. Ik had serieus niet gedacht dat er nog goede scenario's mogelijk waren.
Het is inderdaad wat dikker maar hij heeft ook twee wondjes aan dat been en het bloedvat lijkt wat dikker. In ieder geval ziet de pees er goed uit. Het weefsel is allemaal heel. Echt geen schade te vinden. Godzijdank!! Dat was wat ik zei toen de arts me aan keek en zei dat het meeviel...

Daarnaast was het gat van zijn getrokken kies ook eindelijk dicht. Dus nog eens goed nieuws! Nu nog afwachten of die holte ook vanzelf zal genezen. Anders moet dat nog gespoeld worden. Maar voor nu even weer rust en mega opluchting....

Wat een enorme opluchting voor je .... heel fijn :)