Woestein schreef:Dank jullie wel voor jullie reacties!
Vanmiddag contact gehad met de DA en de afspraak vervroegd naar de 27e.
Dat de pees na het "rijden" zoveel warmer is is niet de bedoeling, mag er wel op maar hij mag dan alleen maar stappen.
Aangezien ik het niet eerlijk vindt om hem dan de hele tijd in te moeten houden en ik als het ware op een bommetje zit besloten om er dus niet meer op te gaan.
DA vind het beter als hij gecontroleerde beweging blijft houden maar 24/7 buiten was geen verkeerde optie, wel met natuurlijk het risico dat als hij gek doet dat we dan een kans hebben dat de pees slechter wordt.
Maar ze gaf me ook gelijk toen ik zei dat dat ook kan gebeuren als hij onder het zadel in de bak gek doet, en die kans zit er steeds meer en meer in.
Zeker omdat hij dan, lijkt me een "koude" pees heeft, vergeleken met de hele dag zijn eigen gekozen beweging.
Ik heb ondertussen na een oproep een aantal locaties waar hij kan staan, zal ze van de week eens even bekijken.
Wat zouden jullie willen zien in een plekje?
Wat zijn de Do's en Dont's....?
Jullie ervaringen stemmen mij hoopvol!
Waar ik voor gekozen heb is voor een PP na mij eerst goed geïnformeerd en gezocht te hebben en concludeer hoe meer ik blijf lezen over de echte "natuurlijke" paardenbehoeftes van onze paardjes, deste meer ik moet toegeven (na meer dan anderhalf jaar mijn paard aan een strikt veterinair schema gehouden te hebben op een geweldige stal, lees mijn vorige berichten), "nu" wel eindelijk die positieve bevestiging zie hoe de pees goed blijft, die wij zo wensen. Ook tijdens de warme nazomer van rond de 30 graden die wij onlangs hadden.
Geen stress van 3x per dag voelen, beweging, koelen (Ice Vibe Boots) en hopen dat het de volgende dag beter zal zijn .... nu betrap ik mij er zelfs op soms niet gelijk te voelen als ik kom .... die zorg wat ik met alle liefde en zorg heel graag gedaan heb en zou het zo weer doen ...... als ik niet zou weten wat ik nu weet !!!
Ben héél blij dat ik voor haar deze keuze gemaakt heb .....
a propos ik heb mijn veearts verslag gedaan hoe het tot nu toe gaat, wellicht voor hen een positieve praktijkervaring, want mijn paard had een herblessure, die daarna onrustig bleef !!
Nu maken wij geweldige buitenritten 3 x per week en dat voelt heel fijn en "geweldig"!!!, ondanks dat ik nu na 4 maanden pas begin te wennen en het los kan/moet laten haar niet elke dag te kunnen zien ..... weet ik dat zij een fijn vrij paardenleven heeft !!