En Amfe ook! Heerlijk een beetje positief nieuws hier!
Ahh wat balen koetjeboe.. Misschien kan je even overleggen met de DA? Sterkte!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AmFe schreef:Mijn paard staat nog 24 uur per dag buiten. Vind wel fijn als dat gewoon nog zonder ijzers kan. Kan datgene waardoor hij zo gevoelig is er ook nog makkelijker uitgroeien. Ijzer er onder is alleen maar symptoom bestrijding naar mijn idee. En zonder ijzers komt je ook makkelijker de winter door denk ik. Zie hem liever nog niet glijden op de gladde ondergrond.
Ik heb de hoef schoenen vandaag gekregen en hij liep er meteen geweldig op weg! Mooie lange passen weer, geen gepink of onregelmatigheid. Heerlijk! Zo kunnen we lekker wandelen samen.
Nu moet ik hem nog gaan leren dat ie alleen naar buiten durft. Hij kan erg in paniek raken als ie van het erf af moet. Lukt eigenlijk alleen in een groep. Maar buiten op de straat opbouwen en lekker samen het bos in zou zoveel fijner en beter zijn dan meteen in de bak. Dus dat wordt onze volgende uitdaging!
Succes allemaal!
ikke20 schreef:@koetjeboe. Snap het helemaal maar idd met veel vocht word schade over t hoofd gezien. Miss paar dagen opt harde stappen om het vocht eruit te stappe.
@amfee hopelijk lukt het snel om buiten te stappen.
Ijzers is geen symptoom bestrijding hier. Paard stond 10 uur op stenen paddock met nog uur op straat stappen en even later kwam er ook draf bij. Ik kan er geen 11uur hoefschoenen omdoen. Bijkoment dat ze 2 jaar geleden der kootholte helemaal heeft open gehaald en daar nog wat littekens zitten en dat lijkt me niet echt lekker als daar de hele dag een rand opzit.
AmFe schreef:ikke20 schreef:@koetjeboe. Snap het helemaal maar idd met veel vocht word schade over t hoofd gezien. Miss paar dagen opt harde stappen om het vocht eruit te stappe.
@amfee hopelijk lukt het snel om buiten te stappen.
Ijzers is geen symptoom bestrijding hier. Paard stond 10 uur op stenen paddock met nog uur op straat stappen en even later kwam er ook draf bij. Ik kan er geen 11uur hoefschoenen omdoen. Bijkoment dat ze 2 jaar geleden der kootholte helemaal heeft open gehaald en daar nog wat littekens zitten en dat lijkt me niet echt lekker als daar de hele dag een rand opzit.
In jouw geval zou ik zeker ijzers gebruiken! En als mijn paard weer normaal gereden wordt gaan er echt wel ijzers onder. Hij heeft ze normaal rondom.
Ik bedoelde meer dat wanneer ik er nu een ijzer onder laat slaan ik de hoef belemmer om op een natuurlijke manier het er uit te laten groeien zeg maar. Het voelt voor nu beter om zijn lichaam nog even met blote voeten de tijd te geven. Zeker nu hij nog dag en nacht buiten loopt.
Ik lees allemaal goede berichten. Hartstikke fijn allemaal! Laten we proberen dat vast te houden!!
Mette schreef:Hier helaas heel slecht nieuws gehad.. Naast de peesblessure heeft ze ook een beschadiging in het kraakbeen van het kogelgewricht. Ze gaat nu een half jaar de wei op om te kijken of de kogel tot rust komt en anders moet ik een keuze gaan maken....
anoniempje1 schreef:Nou vanmorgen wilde ik ponylief gaan opzadelen, toen ik zag dat hij een dik voorbeen had. Niet warm (of heel heel minimaal) , wel dik van zijn elleboog? tot kogel, vocht. Loopt niet kreupel of onregelmatig. Na het stappen gekoeld maar het was niet geslonken. Zou het een peesblessure kunnen zijn?
Shauniraquel schreef:Oh heel fijn om zo'n bericht te lezen, had de hoop op het rijden al opgegeven. Ik deed eigenlijk redelijk veel met haar. Zo'n 4 a 5 keer per week rijden. Veel afwisseling, buitenritten, dressuur, springen, crossen, noem het maar op. Maar ze was voor deze prognose al bijna zeker een halfjaar kreupel...
De DA zegt dat met opbouwen het andere been belast wordt dus een grote kans dat het andere been een blessure oploopt. Ze is overigens niet heel oud (12), dus zou erg sonde zijn om er een gezelschapspaard van te maken.. Er waren goed veel zwarte plekken te vinden op de scan..
Eerste maanden op een klein stukje en na enkele maanden stappen opbouwen op de weg, adviseert mijn DA. Ik denk dat koelen ook nog veel effect heeft op deze ontsteking. Ik heb net een koelelement aangeschaft wat je om het been kan vastmaken.. Helaas kan ik niet dagelijks 3 keer koelen, ik kan ook niet elke dag komen.