natuurlijke stand PRE voet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Ik zelf denk broodwinning voor de smid, want na 6 a 7 weken zijn de tenen te lang en moet hij wel bekapt worden......Sterker nog als ze dan ook nog pp ijzers staan , moet hij helemaal gedaan worden....met verzenen groeit een hoef omhoog en kan hij makkelijk 12 tot 14 weken staan, overigens als een smid echt goed werk levert kunnen ijzers ook 12 weken liggen, soms zelfs langer....
russel schreef:Vandaar mijn vraag, de motivatie van het wegkappen van verzenen en dan zo dat de magische 45 graden er nog steeds is.....
Zinzi_jewel schreef:Zoals een iberiër meestal doet , zorg je dat hij lagere verzenen heeft wordt hij groter en ruimer in de beweging al vanuit de schouder ....
SpikyBlue schreef:...Of hij loopt niet meer. Ik ben wel van mening dat deze paarden eerder wat steiler staan dan platter. Maar ja, ook hier zijn natuurlijk (!) uitzonderingen.
Zinzi_jewel schreef:De voeten van het paard van Cloris zijn mooi ... Zelf gezien .
De beslagen hoeven doen pijn aan mijn eigen voeten . Samen geknepen , veel en veel te hoog op de hielen . Een hele stijlen voet krijg je zo ... Jammer
Als je een iberisch paard zo heel stijl laat staan , blijft ie mooi krabbelen van voor .
Zoals een iberiër meestal doet , zorg je dat hij lagere verzenen heeft wordt hij groter en ruimer in de beweging al vanuit de schouder ....
cloris schreef:SpikyBlue schreef:...Of hij loopt niet meer. Ik ben wel van mening dat deze paarden eerder wat steiler staan dan platter. Maar ja, ook hier zijn natuurlijk (!) uitzonderingen.
Maar dan verander je de stand zo drastisch dat het fout gaat, als je gewoon de voet keurig aanhoudt zie je vanzelf dat ze geen platvoeten hebben en iets steiler staan, daarvoor hoef je niet enorme hakken te laten groeien waardoor je bovenstaande hoeven krijgt. dit is wel wat gebeurt omdat er gezegd wordt dat een Iberisch paard hogere hakken moet hebben want het is geen uitzondering.
cloris schreef:Lastig te zien maar iik zie geen overdreven hakken
ik heb het persoonlijk over dit soort hakken:
[ Afbeelding ]
nombrado schreef:Ik wil niet dat mijn paarden ruimer gaan bewegen dan hun lijf gebouwd is.
Dat creeer je idd wel, als je de verzenen eraf haalt, alleen zet het paard zijn voorbeen minder onder en krijgt geheid schouder en rug problemen. (niet bewegen in balans)
ik wil een pre die in zijn kunnen kan verruimen
ik wil geen race/ren paard maken van een barokke paard
dan had ik een ander ras moeten nemen!
SpikyBlue schreef:De meeste PRE's hebben inderdaad een wat steile schouder en een wat steilere voetas.
Hierdoor hebben ze inderdaad wat minder schoudervrijheid dan bijv. een KWPN-er met een wekere schouder. Maar dit hoeft ook weer niet te betekenen dat het paard moet gaan krabbelen omdat hij nu eenmaal zo gebouwd is. Heeft met in balans bekappen en de juiste training en soepelheid van de spieren te maken.
Goed dat een paard van achteruit gereden wordt, maar zonder goed bewegende voorhand erbij heb je ook niks
nombrado schreef:cloris schreef:Lastig te zien maar iik zie geen overdreven hakken
ik heb het persoonlijk over dit soort hakken:
[ Afbeelding ]
welke smid, kan hier even 2 cm van de hoef recht bij fotoshoppen?
nombrado schreef:Ik wil niet dat mijn paarden ruimer gaan bewegen dan hun lijf gebouwd is.
Dat creeer je idd wel, als je de verzenen eraf haalt, alleen zet het paard zijn voorbeen minder onder en krijgt geheid schouder en rug problemen. (niet bewegen in balans)
ik wil een pre die in zijn kunnen kan verruimen
ik wil geen race/ren paard maken van een barokke paard
dan had ik een ander ras moeten nemen!
Koper schreef:Prachtige voetjes zeg Quir![]()
Buhh, woekerende steunsels hierzo... paard kan een tijdje niet over 't harde dus de boel dan maar handmatig bijhouden. Z'n zolen zitten ook al weer vol rommel
nombrado schreef:Zinzi_jewel schreef:De voeten van het paard van Cloris zijn mooi ... Zelf gezien .
De beslagen hoeven doen pijn aan mijn eigen voeten . Samen geknepen , veel en veel te hoog op de hielen . Een hele stijlen voet krijg je zo ... Jammer
Als je een iberisch paard zo heel stijl laat staan , blijft ie mooi krabbelen van voor .
Zoals een iberiër meestal doet , zorg je dat hij lagere verzenen heeft wordt hij groter en ruimer in de beweging al vanuit de schouder ....
kheb liever een paard die beweegt vanuit de achterhand, dan vanuit de schouder
het gaat om de beenstanden en hoeken van de gewrichten
een pre heeft nu eenmaal een veel schuinere schouder, daar hoort een wat steilere voet bij.