Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maritje1991 schreef:Ik vijl de hoeven elke week!
En dat is ook gewoon nodig
Koper schreef:Ik doe 'm niet zelf bekappen nee, dat laat ik graag over aan iemand die daar veel verstand van heeft. Ben al erg blij dat er om de 6 weken iemand bij is, de hoeven zijn een stuk minder scheef geworden door het regelmatige bekappen.
Zoals Maritje schrijft, om de week/twee weken, lijkt mij optimaal.
Hoezo zouden je shetten niet bekapt kunnen worden?
russel schreef:Maritje1991 schreef:Ik vijl de hoeven elke week!
En dat is ook gewoon nodig
Wij hebben de hoeven na 6 weken geveild, was maar een klein stukje misschien een halve cm en wonder boven wonder staat hij er nu net zo op als dat de smid is geweest.....zet voeten mooi recht neer, rolt af...
We hopen op deze manier paard weer verzenen te laten krijgen...
Een hoef groeit maar max 1 cm per maand...en bij sommige paarden zelfs nog minder...door de bekappingen van de laatste 2 jaar is de voet van mijn paard plat, breed geworden, van binnen oo helemaal. Iks concaafs meer, zoals een hoef hoort te zijn....kijk ik naar de shet, verzenen, concaaf van binnen, pracht hoef.....groeit omhoog dus staat na 2 maanden gewoon 1 1/2 cm hoger, maar zijn stand is niet veranderd en zo hoort het dus...ga je de straat op dan zal met een blote voet ook niet zo drastisch slijten omdat de hoorn goed hart is, heb ik gemerkt...frequent de straat op zal dat zeker wel.
russel schreef:Hoefsmeden willen je graag doen laten geloven dat 6 weken echt noodAkelijk is...wij leken trappen daar in...
russel schreef:...knip...Hoefsmeden willen je graag doen laten geloven dat 6 weken echt noodAkelijk is...wij leken trappen daar in...
Maar toen ik met verpest paard door smid bij van nassau aankwam en daar een reuze rit voor oest doen, beiden vrije dag, wonderwel zette Rob hem zo op de ijzers dat ik na 12 weken terug moest komen en dan nog moest hij vereende krachten zetten om het ijzer er af te krijgen.....nooit niks geen stand ver schil of te lange tenen.... Ijzers dunner en soms net op randje met er over heen groeien, dus net nog niet...gewoon vakwerk en wetende dat komen niet makkelijk is.....
russel schreef:5 weken en 1 cm is of gezichtbedrog, wat ik eerder denk, en scheve klompen? Dan is er toch iets niet goed, want als een paard scheef afslijt, dan klopt er al iets niet.
Met een vijl creeer je het zelfde resultaat, kan je zelf, maar als je daar graag het idee voor wil krijgen dst de smid het moet doen, is dat jouw goed recht.
Dat je paard voorts na 5,5Week al scheef staat, zou mij als eigenaar meer zorgen baren.
russel schreef:Koper schreef:Ik doe 'm niet zelf bekappen nee, dat laat ik graag over aan iemand die daar veel verstand van heeft. Ben al erg blij dat er om de 6 weken iemand bij is, de hoeven zijn een stuk minder scheef geworden door het regelmatige bekappen.
Zoals Maritje schrijft, om de week/twee weken, lijkt mij optimaal.
Hoezo zouden je shetten niet bekapt kunnen worden?
Mijn shetten worden wel bekapt...
O wacht ik snap je, commercieel bedoel ik, ik rij er niet op, dus geen gebruiks paard, dan is je aandacht als eigenaar anders.
Hoefsmeden willen je graag doen laten geloven dat 6 weken echt noodAkelijk is...wij leken trappen daar in...
Maar toen ik met verpest paard door smid bij van nassau aankwam en daar een reuze rit voor oest doen, beiden vrije dag, wonderwel zette Rob hem zo op de ijzers dat ik na 12 weken terug moest komen en dan nog moest hij vereende krachten zetten om het ijzer er af te krijgen.....nooit niks geen stand ver schil of te lange tenen.... Ijzers dunner en soms net op randje met er over heen groeien, dus net nog niet...gewoon vakwerk en wetende dat komen niet makkelijk is.....
Koper schreef:Russel, bedoel jij met commercieel bekappen het bekappen van gebruikspaarden? Dus shetten en jaarlingen worden niet commercieel bekapt volgens jouw definitie?
Citaat:andalusier die dus hakken hoort te hebben, heeft ook helemaal niks meer