Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Kaplaars schreef:Hoi allemaal,
Wanneer zijn jullie het bewegen/trainen/wandelen weer op gaan pakken?
Ik heb geen idee en hoor zo veel verschillende verhalen. Wat is wijsheid?
flavlip schreef:@ kaplaars ik gaf mijn pony geen pijnstilling, dus kon van hem uitgaan. Als hij wilde lopen liepen we, zo niet, dan niet. Zelfs toen was het nog opletten, want met buiten wandelen ging hij zelf over z'n grens heen (en liep de dag erna dan weer minder goed). Ik zou het met pijnstilling dus heel moeilijk vinden en er denk ik lang mee wachten. Beweging is goed, maar teveel niet en door pijnstilling kun je dat niet goed inschatten.
Blon_D schreef:flavlip schreef:@ kaplaars ik gaf mijn pony geen pijnstilling, dus kon van hem uitgaan. Als hij wilde lopen liepen we, zo niet, dan niet. Zelfs toen was het nog opletten, want met buiten wandelen ging hij zelf over z'n grens heen (en liep de dag erna dan weer minder goed). Ik zou het met pijnstilling dus heel moeilijk vinden en er denk ik lang mee wachten. Beweging is goed, maar teveel niet en door pijnstilling kun je dat niet goed inschatten.
Maar pijnstillers kunnen ook net het scherpe randje van de pijn wegnemen en toch tonen hoe een paard zich voelt. Zo gebruik ik de pijnstillers ook namelijk. Want ik begrijp jouw argument erg goed!
ilangok schreef:Even een tip voor iedereen: Natuurlijk bekappen.. Sinds mijn paardje goed bekapt wordt, echt, zijn hoeven zien er zo veel beter uit. Met de juiste omstandigheden ideaal: 24/7 buiten, onbeperkt hooi, goede hoeven, veel beweging. Pony blij, ik blij.
Batlow schreef:Die van mij loopt niet 24/7 buiten, staat snachts binnen. Onbeperkt hooi doe ik ook nooit meer bij mijn pony...
ilangok schreef:Even een tip voor iedereen: Natuurlijk bekappen.. Sinds mijn paardje goed bekapt wordt, echt, zijn hoeven zien er zo veel beter uit. Met de juiste omstandigheden ideaal: 24/7 buiten, onbeperkt hooi, goede hoeven, veel beweging. Pony blij, ik blij.
Batlow schreef:Ik ga je nu wel ff verbeteren![]()
Het is cushing en geen chusing
Fijn dat je nu kunt gaan opknappen. Nog ff de tijd geven en je paardje wordt weer wat 'jonger'!
Edit: weet je wat de waarden waren?